• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Lejonmamman01
    annatnick skrev 2013-11-10 15:38:54 följande:
    Mina upplevelser har inte resulterat i främlingsfientlighet. Förstår du nu att "alla" inte låter brottslingar definiera vad som står på valsedeln, eller du har flera sedelärande SD-anekdoter på lager? 

Alltså, kan man fortfarande inte ta till sig att invandrare begår brott, när man blir offer för ett gäng invandrare som... eehhh.... begår brott, då kanske man ska bo på ett skyddat boende..?
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 11:59:55 följande:

Så Saudi-Arabien kan inte ta emot några flyktingar från Somalia eller Syrien, för att de ligger i krig med Somalia och Syrien..? Nu vet du nog något som inte ens FN vet... Spöke

Läs om, läs rätt.
  • Lejonmamman01
    themia skrev 2013-11-10 15:32:30 följande:
    Ateism är ingen livsåskådning, som kan jämställas med religion. Religion bygger på TRO.
    Ateism innebär ICKE-TRO.

Fast att tro att det inte finns någon gud (ateism) eller att tro att man inte kan veta om det finns någon gud men att man vill lämna frågan öppen (agnosticism) är ju också att tro.
  • Lejonmamman01
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 15:56:53 följande:

Fast att tro att det inte finns någon gud (ateism) eller att tro att man inte kan veta om det finns någon gud men att man vill lämna frågan öppen (agnosticism) är ju också att tro.

Jag menar: INGEN kan ju VETA.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 12:02:32 följande:

Men alltså, de återvändande "svenskarna" är ofta före detta invandrare som hunnit få svenskt medborgarskap här. Sedan har de bestämt sig för att pröva lyckan i hemlandet igen, misslyckats, och återvänder till bidragsgrytorna och curlandet här. De kallas också "svenskar" i statistiken. Jämför "Terrorsvensken"...
    Var det så du gjorde?
  • annatnick
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 15:55:27 följande:

Alltså, kan man fortfarande inte ta till sig att invandrare begår brott, när man blir offer för ett gäng invandrare som... eehhh.... begår brott, då kanske man ska bo på ett skyddat boende..?
    Vad är det man ska "ta till sig"? SD:s principprogram? Har du statistik på att samtliga brottsoffer/släkt med/känner ngn som är släkt/hört talas om ngn som känner ngn som är släkt med ett brottsoffer där gärningspersonen är eller varit asylsökare, numera röstar SD? För att inte behöva ett "skyddat boende" för att de inte blivit främlingsfientliga på kuppen, utöver att vara/känna/hört talas om ett brottsoffer?
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 12:05:21 följande:

Ja? Just därför måste ett land akta sig, så att det inte tar in invandrare som med stor sannolikhet inte går att integrera. Vad är det för konstigt med det?
    Som sagt, personbundet.
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-10 15:41:39 följande:
    Nej du sa inte "alla politiker", du var mycket bredare än så med de som fattar besluten. Du får nog tänka efter vad du skriver så det stämmer bättre med vad du i efterhand menar att alla ska förstå. Stora svepande påståenden om grupper är ju ofta okunskap, fördomar eller rent av rasism.

Det kanske är för att SD har så många riktiga arbetare upptagna med att arbete på annat håll som de har flest stolar som gapar tomma i kommunernas fullmäktige. Eller så är de bara sämst på att hasa sig dit. Who knows. Sadelmakare minnsann. Det är skillnad på det och att sitta i ett "rasrent villaområde" och håva in pengar utan någonsin ha haft ett riktigt arbete. Står det här i "vårt partiprogram"?

De tomma stolarna beror främst på att få människor VÅGAR engagera sig i Sd så att de syns utåt, på grund av rädsla för repressalier, eller att deras barn ska råka illa ut i skolan. Därför har det varit lite för lätt att skriva upp sig på listorna och bli invald, och alla som har blivit valda har inte haft tid eller ork att sköta uppdragen när det kommer till kritan, nej. Fast jag vill påpeka att ALLA partier har avhopp i KF och LF.

Speciellt dom som blir invalda första gången, vet ofta inte vad de ger sig in i. Det är ju inte så spännande alla gånger, att läsa på luntor om avfallskvarnar och kompostering, eller det kommunala bostadsbolagets årsredovisning, eller busstrafikens tidtabeller... om man inte har det intresset från början. Det allra mesta i ett KF eller LF är ju inte relaterat till partiernas hjärtefrågor.
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-10 15:52:51 följande:
    Fast nu var det ju SD-Ekeroth som var påpass förvirrad att han ringde Migrationsverket och frågade hur många svenskar det fanns i gruppen beviljade uppehållstillstånd.*facepalm*

Billsten redogjorde för siffror som helt överensstämde med de från Migrationsverket. Om man frågar om flyktingar får man svar om flyktingar. När man pratar om invandrare så får man redovisa siffror på invandrare.

Sedan har jag inte sett debatten i sin helhet utan bara Ekeroths ihopklipp. Han kanske inte är fullt så dålig koll som han presenterade där. Det kanske bara var en olycklig redigering.           
    Ekeroth har koll... Det är få saker han inte har koll på när det gäller invandringen. Han åker ju runt i landet och föreläser för lokala föreningar om just detta.
  • annatnick
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 16:05:33 följande:

De tomma stolarna beror främst på att få människor VÅGAR engagera sig i Sd så att de syns utåt, på grund av rädsla för repressalier, eller att deras barn ska råka illa ut i skolan. Därför har det varit lite för lätt att skriva upp sig på listorna och bli invald, och alla som har blivit valda har inte haft tid eller ork att sköta uppdragen när det kommer till kritan, nej. Fast jag vill påpeka att ALLA partier har avhopp i KF och LF.

Speciellt dom som blir invalda första gången, vet ofta inte vad de ger sig in i. Det är ju inte så spännande alla gånger, att läsa på luntor om avfallskvarnar och kompostering, eller det kommunala bostadsbolagets årsredovisning, eller busstrafikens tidtabeller... om man inte har det intresset från början. Det allra mesta i ett KF eller LF är ju inte relaterat till partiernas hjärtefrågor.
    Nej så är det ju. Läsa på om sophantering när man i själ och hjärta tagit emot SD för vad det är - ett enfrågeparti. Klart man blir besviken :(
Svar på tråden Varför hatar folk SD?