Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

effemgea skrev 2014-03-12 00:20:42 följande:
    Får jag förresten fråga hur du fick fram att SD alltid har högre siffror i verkligheten en i enkäternaFlört
    Om det stora mörkertalet när det gäller Sd och opinionsundersökningarna, har Sören Holmberg talat åtskilliga gånger. Är du döv och blind?

T.ex. enligt SIFO:s väljarbarometer-feb-10, skulle 3,4% ha röstat på Sd om det vore val just då (www.tns-sifo.se/media/357616/vb%20feb%202012%20svd.pdf)

Ett halvår senare skulle det visa sig att nästan dubbelt så många på partiet...

Många vill inte säga vad de ska rösta på om de har tänkt rösta på Sd, för att det tror att de ska bli registrerade e.d. Det tror de alldeles rätt!
  • Philipsson
    effemgea skrev 2014-03-12 22:07:51 följande:
    Nej, jag begriper i och för sig att du och en del med dig hävdar att det är så, att invandringen utifrån alliansmodell kan ses som en del av ett nyliberalt projekt att en gång för alla bli kvitt välfärdsmodellen, men jag kan inte precis påstå att jag köper resonemanget.

Du skriver skapandet av en lågbetald klass, men kan du visa på en korrelation mellan hög del invandrare inom ett yrkesområde och en relativt låg löneutveckling.

Jag har gissningsvis ett helt annat ursprung än du har. För mig är det ingen nyhet att det finns en lågbetald klass - men det har alltid funnits en lågbetald klass, så det är inget som är kopplat till invandring.

Testa att läsa Maja Ekelöfs "Rapport från en skurhink" så kan du få en bild av hur det såg ut i ett yrke långt innan det blev nära nog omöjligt att hitta annat än invandrare inom yrket.

Nej, jag begriper inte hur man kan vara så historielös att man tror att lågbetalda yrken är en konsekvens av invandringen och att dessa yrken tidigare var välbetalda.
    Du kan ju läsa följande t.ex.: www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/lonegapet-fortsatter-att-vaxa-i-sverige_8553380.svd

Tror du att det är en slump att det har blivit så?
  • Philipsson
    effemgea skrev 2014-03-12 23:47:50 följande:
    Hursomhelst. Nästa gång jag passerar en vårdcentral ska jag titta in och fråga om det finns några arbetssökande bland dem som väntar och försöka förklara hur man gör när man söker jobb.
    Gör du det. Du verkar vara en sån typ, som låtsas vara ädel men i grunden gillar att håna folk som av olika anledningar har det jobbigt.

Och sen talar du om jobb som många invandrare utför som om dessa jobb vore oviktigare än andra: 'Vi måste ha hit invandrare som kan göra jobben svenskarna inte vill ha' (höhöhö).

Problemet med dessa jobb är att de är otrygga, med oreglerad arbetstid, dåligt betalda, etc.  Absolut ingenting har dina allianspolare gjort för att göra situationen bättre för de lågavlönade. Deras politik bygger ju på det, att de rika blir rikare och de fattiga, fattigare, och helst skulle de vilja avskaffa välfärdssamhället helt, bortsett då från när det gäller att dra in skatter från folk, för att sko sig på dem.

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-13 00:29:05 följande:
    Fast du missar att det hade varit exakt likadant om alla var ursvenska kloner i Sverige. Invandringen har noll och nada med det hela att göra. Det finns liksom inte ett fix antal jobb i Sverige, utan antalet jobb beror till stor del på hur många som bor i landet. Så Alliansens politik (återigen - med SDs goda minne) hade varit exakt likadan även om det bara bott pursvenskar i landet, och effekten hade varit exakt densamma. Etniciteten på de som bor i landet är liksom irrelevant.
    Vad du inte fattar är att den höga invandringen har varit ett alldeles genomtänkt verktyg i denna systemförändring, en metod för att urholka rättsstaten, för att ge kapitalet fria tyglar.

Eller tror du att det är för att vara snälla mot människor som kapitalet vill avskaffa rättsstaten?

• Philipsson

Detta med rättsstatens roll sätts ju på sin spets nu i dagarna, i Sollentuna.

Vem har ansvaret över de rumänska zigenarna i Sverige? Rumänien? Sverige? EU?

Ska de straffas för att ha byggt kåkstäder? Vid nekande: inte heller svenskar kan då nekas att bygga upp liknande kåkstäder (utan byggnastillstånd), för annars skulle det ju innebära att olika regler gäller för svenskar respektive zigeranare från Rumänien.

Ska vi tillåta att olika regler gäller för olika folkslag?

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-13 14:37:16 följande:
    Jag har slutat med källhänvisning för länge sedan. Inte värt det. SD-folket har alltid ursäkter, bortförklaringar och långsökta "svar". "Amen vet du inte att statistikförfattarens brorson faktiskt var på Kafé 44 en sensommar 1998, som ju är ett våldsvänsterextremt fik!!!!!" Exemplet är bara en smula överdrivet. Jag har helt enkelt lärt mig att SD-fansen enkom tror på Avpixlat och Affes Blogg.
    Därför du tar allt från luften då? Hittar på uppgifterna själv, och sen låtsas att de skulle vara fakta, vilket direkt framgår eftersom du aldrig kan visa varifrån du har hämtat det du påstår.

Du är en lögnhals. Ju fler som du, fler röster till SD.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 20:02:25 följande:
    Det är fortfarande inte politiskt våld. Och ska vi dra in hur många kvinnor som dödas av sina män i Sverige, av svenska män, så blekna hedersmordsstatistiken snabbt.
    Hur många fall är det då?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 23:50:33 följande:
    www.sydsvenskan.se/malmo/har-antalet-mord-pa-.../
    Skriv istället för att länka...det är ju dig jag frågar, inte Sydsvenskan. Sedan länkar du för att styrka ditt påstående.

Du verkar inte ens känna grunderna för saklig argumentation...
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 23:52:13 följande:
    Alltså 30-35 kvinnor dödas per år i Sverige.

Totalt sex fall av hedersmord i Sverige sammanlagt genom åren.

sv.wikipedia.org/wiki/Hedersmord#Hedersmord_i_Sverige
    C:a 65-70 män då, enligt Sydsvenskans matematik.
  • Philipsson

Varför betraktas det i media som rasistisk misshandel när blattar får stryk av svennar, men inte när svennar får stryk av blattar?

För att pressen gör skillnad på "vi" och "dom"?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?