Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 17:04:17 följande:
    Och SD stödjer detta, då de är emot "vänstertrams" som klasskamp, mot feminism, för rasism och för ökade klasskillnader. De röstar, som sagt, med Alliansen oftare än inte. Du är inte politiskt SD-are, du är i mycket egentligen emot dem, tycks det mig. Du bara envisas med att försvara dem i alla fall fast de är motsatsen till vad du vill uppnå i samhället!?
    Hundra ggr har jag sagt att det argumentet kan du kasta på sophögen. Också sossarna röstar ju i regel med Alliansen. Svenst regeringsarbete bygger ju i grunden på att oppositionen röstar MED regeringen.

Att det ska vara så svårt för dig att begripa...
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 17:07:54 följande:
    Ja, du har rätt... kvinnor stal män från deras hemorter och tvingade dem att jobba och slita i gruvor, plantager och behandlade dem värre än djur, sedan skapade kvinnorna en långlivad ideologi om männens lägre värde, och utrotade dem efter behag i manliga kolonialländer, och skämtade sedan om det i tidningar som Tintin i Mansland.
    Tintin i Amerika är rasistisk mot vita då?

Dina nonsensargument är föga genomtänkta...
  • Philipsson
    Errol Flynn skrev 2014-03-10 08:15:27 följande:

Jag läser den för mina barn. Jag hittar inget rasistiskt i den men däremot djurplågeri. Dom är jäkligt elaka mot sina husdjur.
    Vad somliga inte begriper är att äventyren om Tintin bygger på stereotyper som karikeras; alla karikeras ju: jänkare, kongoleser, kineser, sjömän, operasångerskor, vetenskapsmän, sydamerikaner, journalister (Tintin själv), skottar, etc.

Den som tänker efter lite inser att t.ex. Beck och Annika Bengtsson och Irene Huss också är späckade av stereotyper.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-03-11 17:22:31 följande:

Och vad behövs mer? Zlatan pratar perfekt svenska, är han svensk enligt dig?
    Vad är det med denne Zlatan egentligen, som gör att så många svenska medeklassmän (i synnerhet journalister, vad det verkar), får pollution på nytt?
  • Philipsson
    Gert skrev 2014-03-11 20:01:17 följande:
    Jag tycker faktiskt att det är intressant att veta ursprunget på människor som det skrivs om. I artiklar som inte har med brottslighet att göra står det alltid vart personen i fråga kommer från. Svensk media är inte konsekventa i sin journalistik. Det stör mig.
    I statsmedia är 80% röd-gröna; över 50% miljöpartister
    www.dagensps.se/artiklar/sn/2012/04/29/280745/index.xml

Istället för att kvotera in damer i bolagsstyrelserna, borde vi kanske kvotera in t.ex. sverigedemokrater i media!
  • Philipsson
    themia skrev 2014-03-11 20:35:16 följande:
    Ante mig att du inte kunde bjuda på det du kräver av andra.

Btw, vem skulle vara intresserad av ett reportage om dig?
    Det där var nog den sämsta argumentation jag nånsin har sett...

Förklara ist varför du tycker det är ok att tidningarna skriver ut ålder/kön på misstänkta brottslingar, men varför du tycker det är fel att de skriver ut hudfärg.

• Philipsson
    Enter Sandman skrev 2014-03-11 20:53:24 följande:

Och vad tycker du och vad är dina argument för din hållning?
    Antingen eller är väl rimligt. Själv?
  • Philipsson
    effemgea skrev 2014-03-11 23:30:33 följande:
    Men själv tror jag att folk börjar tröttna på gråtattackerna från SD,

Jo, verkligen mycket som tyder på att folk har tröttnat på ett parti som fick 5,7% år 2010 och nu har dubblat den siffran....:)

I åtanke ska man också ha att Sd:s siffror i enkäterna alltid är lägre än den reella siffran. Tror en del kommer att sätta i halsen om Sd får 15%...och det är inte alls omöjligt.

Ju fler ni Sd-hatare skriver i sådana här forum, desto fler röster till Sd. Du kommer kanske få ett tackbrev efter valet. Eller det är kanske Sd som har lejt in dig redan på förhand.
  • Philipsson
    effemgea skrev 2014-03-12 14:27:37 följande:
    Ja, varför.

Ofta lågbetalda arbeten, med låg status som innebär mycket slit och lite uppskattning. En sektor som är helt beroende av att det finns invandrare som inte är för fina för att ta jobben. Ett sätt för sverigedemokrater att komma kontakt med ett Sverige de aldrig kan förstå genom att besöka avpixlat.
    För övrigt praktiserar väl Jimmie Åkesson på geriatriska avdelningen på NUS idag - efter att han fick nobben av Volvo i Umeå.
    Varför ska vi ha lågbetalda arbeten då?

Svenskt välstånd har ju altid utmärkts av höga löner (innovationsdrivande). Vad Alliansen velat ha, och har lyckats med, är skapandet av en lågbetald klass. Därav att de moderna högerpartierna vill ha hög invandring, för att gynna kapitalet.

Fast sånt där begriper nog inte du...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?