Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Enter Sandman skrev 2014-02-28 09:02:09 följande:

Pragmatik är det enda som driver världen framåt, så jag hyllar den pragmatiska.
    Denna pragmatik handlar om att alltid hålla ihop med "vinnaren". Man är alltså nasse så länge det går bra för nassarna, pro-USA så länge det går bra för USA,  röker cigaretter när cheferna röker, men slutar när de slutar, är manschauvinist när det gynnar en, men feminist när det är på modet, o.s.v.

D.v.s. avsaknad på personlighet, karaktär. Svenskt.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-02-28 09:33:27 följande:
    Underbart av Dan Eliasson att på twitter ge respons på Åkessons upplevelser av sin barndom, att ge honom en armbåge i sidan med Åkessons egen retorik :p
    www.svt.se/nyheter/val2014/myndighetschef-kra...
    Hur vore det om Dan E. skötte sitt jobb istället?

Man får känslan av att många makthavare/media föredrar att snacka om JÅ och Sd istället för det de borde göra/prata om.
  • Philipsson
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 09:35:14 följande:
    Jag tycker att massa småbrott också ska rendera i utvisning. En människa som lever på bidrag och snatteri/rån kommer aldrig tillföra något till Sverige utan mest göra livet surt för oss andra.
    Fast de som rånar på riktigt, är ju bankirerna, oavsett nationalitet.
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-02-28 10:45:14 följande:

Varför är vitpixlande fel då? Varför publicerar Avpixlat bilder?
    Varför vitpixlar pressen bilder av mörkhyade personer? Jo, för att dölja verkligheten. Det är uppenbarligen medias roll, att dölja sanningen för medborgarna.
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-02-28 14:33:38 följande:
    Jag har inget behov av att se folks hudfärg. Har du? ag har inget behov av att se folks hudfärg. Har du?

Nej, jag tycker inte att vitpixling är hemskt.

Jag har inget behov av att veta folks hudfärg. Har du? Varför?

Media döljer ständigt information om misstänkta, det är inte nytt.

Däremot är det jättekonstigt med SD och andra som hävdar att de inte är rasister, inte dömer efter hudfärg, hävdar att det är kulturen de är emot inte hudfärgen, som samtidigt blir förbannade av vitpixling och stödjer en hemsida som Avpixlat, vars namn skvallrar om en fixering vid hudfärg. Om hudfärgen är oviktig, varför vill man veta den då?
    Fast varför inte svartpixla de vita som är misstänkta då?

Vad det handlar om är ju att media försöker få mörkhyade personer att framstå som vita. Ditt resonemeng om att ' det är ointressant med hudfärg' håller alltså inte. Alla har vi ju en hudfärg...
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-02-28 10:01:25 följande:

Men han förmedlade ju bara sin upplevelse av att se Åkesson på tv? Hur kan det vara fel?
    Du menar så länge det inte sker på arbetstid?
    ---
    Så patetiskt med detta låtsade intresse för de svaga. Generaldirren är ju en makthavare, en stekare.Han kan la skänka lite flis te fattigfolket istället för att skriva en massa fåniga inlägg.
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-02-28 14:55:09 följande:

Kan svara på det sen. Men du kan svara på frågorna jag ställde först! Varför är det viktigt för dig att media inte vitpixlar? Varför vill du veta hudfärgen?

Om det inte är viktigt, då är ju medias vitpixling något du inte behöver bry dig om?
    Oj vilken demagog. Det är ju du som fäster vikt vid hudfärg, eftersom du vill att man vitpixlar svarta, så att alla misstänkta brottslingar framstår som vita.

Är du rädd för sanningen? Varför denna förkärlek för det förljugna?
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-02-28 14:55:09 följande:

Kan svara på det sen. Men du kan svara på frågorna jag ställde först! Varför är det viktigt för dig att media inte vitpixlar? Varför vill du veta hudfärgen?

Om det inte är viktigt, då är ju medias vitpixling något du inte behöver bry dig om?
    Och sen, varför protesterar du inte mot att media rapporterar om kön/ålder då? Varför ska just hudfärgen döljas, men inte ålder/kön?
  • Philipsson
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 15:07:46 följande:
    Som jag sa, vi kanske släpper in fel folk i landet och bör ändra vårt flyktingmottagande?
    Det talas om att 95% av våra flyktingar saknar identitetspapper. Vilka släpper vi in egentligen? Terrorister? Mördare?

2004 saknade 88% identitetspapper.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

Sverige måste värna om sina medborgare och att dölja identiteten på förövarna vid grova våldsbrott är utstuderat för att inte skapa rasism.
    Ja, verkligen ett problem. Man kan ju misstänka att de i vissa fall saknar id-handlingar för att de VILL sakna dem.
  • Philipsson

En ny taktik bland politiker/ämbetsmän? Man missköter sitt förtroendeuppdrag, och för att rädda ansiktet, så twittrar man en massa skit om Jimmie Åkesson.

Då slipper man mediadrevet utan blir kompis med de twittrande södermalmsjournalisterna ist.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?