Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Rasistiskt dåd mot svensk kille: www.aftonbladet.se/nyheter/article18437883.ab

Tänk om detta hade varit mot en mörkhyad kille. Då hade vi fått upplopp i förorten!

Konstigt att inte tidningarna inte nämner nåt om "rasistiskt dåd"!?

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 02:33:08 följande:
    Bortsett då från att SD oftast röstar med alliansen, så det blir inte en missnöjesröst, utan en alliansröst. Kanske inte så genomtänkt va...
    Vad du inte har hajat är ju att också sossarna oftast röstar med alliansen. Hela det politiska systemet i Sverige bygger på konsensus, inte på konflikt.

Läs på lite istället för att haspla ur dig en massa dumheter som bara bygger på okunskap.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 01:48:56 följande:
    Strukturell rasism har inget att göra med hur fördomsfri populationen är. Och att vi är bland de minst fördomsfulla (eller "blinda" som SD skulle uttrycka det) betyder inte att vi saknar fördomar, bara att vi har färre än genomsnittet.
    Eftersom du snackar om "strukturell rasism" så måste det ju innebära att det finns 'ickestrukturell rasism'. Kan du inte bena ut vad åsyftar med begreppet "strukturell" i sammanhanget (?)
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-04 18:17:35 följande:
    Aha. Så när svenska sportfans är sura och går bärsärkargång efter en misslyckad match, så är det inte på grund av matchen, utan på grund av kulturkrockar?
    Nej, på grund av de inte har lärt sig vanligt folkvett. Ungefär som den där damen som satte en tårta i nyllet på J. Åkesson.
  • Philipsson

De flesta sunt tänkande människor anser att svenskar som bosätter sig på franska Rivieran eller på den spanska Solkusten, och ännu efter 25 år inte kan säga mer än "Une bière s'il vous plaît" eller "Una cerveza por favor", är pinsamma, och bör i koherensens namn anse att de invandrare som efter 25 år i Sverige inte kan säga mer än motsvarande på vårt språk, är precis lika pinsamma.

Problemet är att många inte gör det, utan att de använder olika måttstockar för invandrare och svenskar. De som gör så, efter min erfarenhet, använder också olika måttstockar när det gäller kvinnor och män, men de kallar samtidigt jämställdhetsivrare! Hur går det ihop?

Det är ju faktiskt de som gör så, som bedömer folk efter etnicitet/kön, inte vi andra.

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-04 23:53:44 följande:
    Jo just ja, jag glömde ju att en tårta är MYCKET värre än tre killar med järnrör.
    Dömdes de för att ha slagit nån med järnrör eller vad?

Du försvarar alltså terrorism, när den s.a.s. går i din riktning. Föga förvånande. Inte så demokratiskt, nej...
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-04 23:58:30 följande:
    Finns många svenskar som bor i Spanien, Grekland och andra länder runt medelhavet i små svenskkolonier, och aldrig lär sig språket ordentligt. Märkligt nog säger SD inte ett pip om dem. Klart, skulle man prata om dem skulle man ju behöva nämna att de finns även i "arabmuslimska" länder, med svenska skolor, svenska butiker och svenska kyrkan representerad, och då kan man ju inte komma med puckade uttryck som "amen tror du vi får bygga kyrkor hos DOM då!!!!!"
    Du säger inte ett pip om invandrarna i Sverige som inte kan svenska, och de säger inget om utlandssvenskarna och deras bristande språkkunskaper gällande de språk som talas där de bor.

Ni resonerar alltså precis lika insnöat och världsfrånvänt, såväl du som de!
  • Philipsson
    Hummelnr12 skrev 2014-03-05 07:50:26 följande:

Två fel gör inte ett rätt, sen kan man lägga olika värderingar i att springa runt med järn rör eller kasta tårta på någon? Men som sagt två fel gör inte ett rätt.
    Det finns många handlingar som kan fördömas. Problemet i sammanhanget är att Sd-hatar-extremisterna, bara ser fel hos Sd medan de fullständigt struntar i fel hos andra.

Det otroliga i sammanhanget är att de (och kanske du) fortsätter. Taktiken fungerar ju inte, utan folk har genomskådat demagogin för länge sen. Kanske är den t.o.m. kontraproduktiv, så att Sd får än fler stöd genom partiets "hatare".
  • Philipsson
    effemgea skrev 2014-03-05 08:35:39 följande:
    Skillnaderna i reaktion på tårtattacker är intressant. Cirka tio år innan Jimmie Åkesson fick en tårta i ansiktet råkade dåvarande finansministern Bosse Ringholm ut för detsamma, då blev reaktionerna i media närmast raljerande, DN skrev en ledare där de undrade om socialdemokraterna saknade humor som reagerade på attacken.
    Fast det säger väl mest om DN. Självklart är det en allvarlig sak, och inte bara som "terroristattack" utan mot var och en. Skulle Kalle K. råka ut för motsvarande på gatan vore också det en allvarlig sak. Jag minns ju Ringholms blick, av chock. JÅ måste ha känt nåt liknande.

Jag råkade ut för en liknande grej en gång, ett spratt. En lirare slog en spann iskallt vatten över mig när jag inte var beredd, inte ens såg honom. Jag höll fan ta mig på kolavippa av chocken! Folk i allmänhet är inte medvetna om hur allvarligt sånt där är.
  • Philipsson
    effemgea skrev 2014-03-05 08:35:39 följande:
    Vad gäller aluminiumrörsslöddrets eventuella brott så är det en vanlig missuppfattning att åklagare bedömt att rasisterna inte gjorde något brottsligt på Kungsgatan, så är inte fallet, utredningen blev nedlagd eftersom eventuella brott redan var preskriberade
    Var det aluminium nu? Tidigare har jag alltid hört "järn"...

Det där ärendet är inte utrett och det finns ingen dom. Inte heller i fallet Bildt/Lundin Petroleum/Sudan.  Inte heller i fallet Littorin/sexköp.

Visst är det allvarligt när politiker beter sig idiotiskt. Sd-lirarna kan väl möjligen ursäktas av att de inte ens var yrkespolitiker när det skedde.

Fast vad kan Bildt/Littorin ursäktas av? Eller för den delen nuvarande kulturministern Adelsohn, som klankar ned på skådisen Wollter för att han ägnar sig åt projekt för hemlösas ställning?

Alla inser ju att Sd-hatarna sedan den där filmen med "järnrören" visades, har försökt göra en höna av en fjäder. Vad jag såg var ynglingar i fylllbråk...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?