• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • absalon

En rejäl uppstädning av SD är nödvändig. Uteslutningarna duggar alldeles för tätt. Mycket tätare än i övriga partier. En massa mysko figurer tycks ha sökt sig till SD. Partiets anseende står på spel.
    En rad skandaler och uteslutningar i valrörelsens slutspurt kan bli rent förödande för de nyss så opinionsmässigt framgångsrika Sverigedemokraterna. Media rapporterar med förtjusning!

• nihka
    absalon skrev 2017-06-08 21:21:00 följande:

En rejäl uppstädning av SD är nödvändig. Uteslutningarna duggar alldeles för tätt. Mycket tätare än i övriga partier. En massa mysko figurer tycks ha sökt sig till SD. Partiets anseende står på spel.
    En rad skandaler och uteslutningar i valrörelsens slutspurt kan bli rent förödande för de nyss så opinionsmässigt framgångsrika Sverigedemokraterna. Media rapporterar med förtjusning!

SD har redan städat i flera år och ingenting verkar ha förändrats av det. Det poppar bara upp nya ansikten som kommer med samma gamla skit som de nyss rensade ut.
  • Oopsi

Åh va kul att den här tråden är igång fortfarande ? Har varit borta från Familjeliv ett par år. Finns det fler SD:are än jag i tråden? Jag har f.ö info från mitt nätverk om ökningen bland invandrare. Är själv etnisk svensk men har till hälften invandrarkillar från Mellanöstern som arbetskamrater. De flesta kristna från MÖ jag känner har röstat SD de sista valen pga en sak. De inser att det inte är så smart att vara så naiva gentemot muslimer som Sverige är. De tycker också det är konstigt att Sverige plockat ner kors från sjukhusbönerum och andra offentliga rum och att vi inte vill låtsas om att vi är ett kristet land. De är väldigt måna om sitt nya land pga att i Irak och Syrien så är kristna kulturen nästintill utraderad av islam. Och då var de kristaller före religionen islam med vad var det? 400 eller 600 år?? Min kille är kristen invandrare från MÖ och är också Sverigedemokrat. (Tur, för annars skulle nog han och jag inte funkat ihop) ????

• Naruto91

Det är mest vänsterextremister/radikalvänstern som "hatar" SD på riktigt, typ AFA och liknande. Normalt funtade människor hatar inte SD utan följer bara strömmen och uttrycker sig negativt om dem bara för att mainstream-media och deras kompisar gör det. Tro mig, om mainstream-media inte hade försökt att svartmåla SD hela tiden så hade det låtit väldigt annorlunda.

• absalon

SD har om parti ännu inte uppnått politisk mognad. Interna bråk och uteslutningar av partimedlemmar hela tiden. Inget annat parti har producerat "politiska vildar" i riksdagen som just SD (uppstår när riksdagsledamöter hoppar av till andra partier och/eller utesluts under en mandatperiod, då de sitter för SD. Ser sannerligen inte förtroendeingivande ut. för ett parti, som väldigt gärna vill bli regeringsparti.

• PerAhlm
    absalon skrev 2018-06-04 11:25:59 följande:

SD har om parti ännu inte uppnått politisk mognad. Interna bråk och uteslutningar av partimedlemmar hela tiden. Inget annat parti har producerat "politiska vildar" i riksdagen som just SD (uppstår när riksdagsledamöter hoppar av till andra partier och/eller utesluts under en mandatperiod, då de sitter för SD. Ser sannerligen inte förtroendeingivande ut. för ett parti, som väldigt gärna vill bli regeringsparti.

Håller med om att SD ännu inte har den politiska erfarenheten att leda Sverige.

SD är ett relativt nytt riksdagspartier och nya partier brukar ha svårt att finna sin form och det har SD haft.

På tok för många representanter har gjort bort sig och jag tror vi kommer se mindre av den varan efter valet.

I takt med att SD växer kommer man få lättare att finna kompetenta representanter som inte tidigare vågar komma ut som SD:are.
  • nihka
    PerAhlm skrev 2018-06-04 19:37:37 följande:
    Håller med om att SD ännu inte har den politiska erfarenheten att leda Sverige.

SD är ett relativt nytt riksdagspartier och nya partier brukar ha svårt att finna sin form och det har SD haft.

På tok för många representanter har gjort bort sig och jag tror vi kommer se mindre av den varan efter valet.

I takt med att SD växer kommer man få lättare att finna kompetenta representanter som inte tidigare vågar komma ut som SD:are.
    Jo, det är förståeligt om man har dragit på att komma ut som SDare, men det verkar som det har blivit lite mer accepterat att rösta på och företräda ett rasistiskt parti.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Höstfågel
    nihka skrev 2018-06-05 11:32:32 följande:
    Jo, det är förståeligt om man har dragit på att komma ut som SDare, men det verkar som det har blivit lite mer accepterat att rösta på och företräda ett rasistiskt parti.
    Jag läste att SD numer är det mest populära partiet bland män. Det var någon av de nyligen publicerade opinionsundersökningarna.
    Dessutom tycker ju betydligt fler att SD har den bästa migrationspolitiken jämfört med andra partier.

Så nej, jag tror inte det går att konstatera att "folk" hatar SD. Möjligen extremvänstern, men de hatar ju å andra sidan alla som inte tycker precis som de.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?