• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-03-12 23:50:13 följande:
    Ja, det var ett bra tag sen nu det startades trådar i parti och minut om att SD är största parti och att de kommer att få över 50 procent vid nästa val.

Det verkar alltså som att till och med SD:s nätkrigare har förstått att pannkakssmeten har vänt och är på väg ner i pannan igen Solig
    Ja, det har varit väldigt tyst om det. På SD-Avpixlat lever man dock alltjämt  i lalaland och annonserar åt sig själva (ingen annan vill associeras med dem):

"Se till att SD fortsätter vara Sveriges största parti"

Men någonstans djupt inne den svarta sajtens själ finns ändå en strimma av verklighetsförankring när man på samma sida postar:
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-03-13 01:56:20 följande:
    Ja, det har varit väldigt tyst om det. På SD-Avpixlat lever man dock alltjämt  i lalaland och annonserar åt sig själva (ingen annan vill associeras med dem):

"Se till att SD fortsätter vara Sveriges största parti"

Men någonstans djupt inne den svarta sajtens själ finns ändå en strimma av verklighetsförankring när man på samma sida postar:
    Vi slog vad om en krona en gång avseende ett resultat för SD. Jag vannSolig

Jag dristar mig till att dubbla insatsen och säger att jag slår vad om två spänn att SD kommer att backa i nästa val jämfört med senaste valet. Vågar du sätta emotGlad
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-03-13 02:07:10 följande:
    Vi slog vad om en krona en gång avseende ett resultat för SD. Jag vannSolig

Jag dristar mig till att dubbla insatsen och säger att jag slår vad om två spänn att SD kommer att backa i nästa val jämfört med senaste valet. Vågar du sätta emotGlad
    Jag har alltid sagt upp-upp-ner-ut.

Jag hänger på ditt vad så får vi båda två spänn
  • Lonlely Wolf

Såg hur lätt det är att googla på resultat.....Nå ni som förnöjer er med att förminska Sverige som det är i dag håll till godo.......

• Rataxes

M 26,9%
    SD 17 %

Det räckte alltså med en liten kursändring från M:s sida i migpolitiken för att Sverigedemokraterna helt skulle tappa momentum och sluta öka. Vad skulle hända med SD:s siffror om även S tuffade till sin retorik ännu hårdare?
    Kvar skulle bara vara den hårda kärnan av bittra gubbar och sjukpensionärer/socialfall och muslimhatare.

Det resulterar antagligen i ännu mer extrempopulism och vad detta sedan leder till internt i partiet kan man spekulera i. Att döma av övriga Europas nationalistpartier är en sån utveckling oftast kantad av inre strider, där de förgör sig själva i väljaropinionen.

Det är tidigt ännu att riktigt konstatera game over för SD, men partiets siffror i opinionen gissar jag mest troligt har sett toppen, nu bär det nerför. Kärnan, dvs lundamaffian et al, har ett alldeles för långt gånget tunnelseende för att förmå sig att ändra på partiets inneboende enfaldighet.

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Rataxes

Nu när såssarna tar tillbaka väljare från SD, betyder detta att dessa väljare inte är rasister längre eller är det så enkelt att "nazisterna" kommit hem igen?

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-03-26 20:53:55 följande:
    Nu när såssarna tar tillbaka väljare från SD, betyder detta att dessa väljare inte är rasister längre eller är det så enkelt att "nazisterna" kommit hem igen?
    Vad tycker du själv?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Rataxes skrev 2016-03-26 20:53:55 följande:

Och betyder det att du anser att alla som röstar på SD är rasister? Eller betyder det att du anser att alla som röstar på SD är nazister?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?