• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Smecker
    Tom Araya skrev 2015-10-11 16:15:38 följande:

Bra.

Du är inte Sverigedemokrat heller, va?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Inséa
    kommerintepånåt skrev 2013-10-30 00:19:46 följande:

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

För att SD tyvärr har blivit orättvist stämplat av vår vänstervrida media vars överlevnad hänger på understöd från regeringen med tänkt resultat att hjärntvätta folk för att få deras röster.

Inget annat parti har sådan blåslampa på sig och varje litet misstag enskild SD:are gör (som även förekommer i andra partier men som aldrig kommer upp till ytan) exponeras i feta rubriker vilket spär på folks redan pådyvlade åsikter. 

Många är tyvärr lättlurade, opålästa och tar sig inte tid att varken läsa på partiprogram eller utländsk = neutral media för att bilda sig en egen uppfattning/världsbild.

MEN det regeringen uppenbarligen inte räknade med var denna invasion av flyktingar. Man har nu inte har någon plan som sträcker sig mer än några dagar in i framtiden. Dock sitter det allt för långt inne för vår regering att erkänna att det parti man gjort allt för att smutskasta och utesluta, (se tex. DÖ) faktiskt till syvene och sist haft rätt hela tiden.

Nu är det för sent och landets kollaps är inte långt borta. Tyvärr.Gråter
  • Tom Araya
    Smecker skrev 2015-10-11 16:43:17 följande:
    Du är inte Sverigedemokrat heller, va?
    Nej.
  • En grön ruta
    Smecker skrev 2015-10-10 21:27:31 följande:

Liberal? Fan tro't med de åsikterna..

Konservativ, hävdar han själv. Vilken otroligt rörig personlighet, den där Tom.

"Konservativ folkpartist som tycker om Sverigedemokraterna."
  • En grön ruta
    Tom Araya skrev 2015-10-11 14:39:12 följande:

Det är förstås lite långsökt och överdrivet, men motståndet mot SD är starkast på vänsterkanten och att motverka demokrati och begränsa människors val har ju koppling till hur det fungerar/har fungerat i kommunistiska diktaturer.

Fan, det där är ju t o m en märkligare åsikt än dem Digestive brukar slänga med.

Jag begriper inte dessa "inte sverigedemokrat, men..."-personer.
  • FDFMGA
    En grön ruta skrev 2015-10-12 00:10:56 följande:
    Fan, det där är ju t o m en märkligare åsikt än dem Digestive brukar slänga med.

Bristande demokratisk förankring, skulle jag tro.

Det är klart att det är ett dilemma att representanten för ett politiskt parti buas ut när han ska försöka förmedla partiets budskap på offentliga platser.

Själv tycker jag att det var ett jävla sätt och dessutom stärkte det bara SD:s tes om att partiet mobbas.

Men vad Tom A och andra inte kan förstå är att det vore ett ännu större demokratiskt dilemma om man hindrade folk från att ge uttryck för sina åsikter. Åkessons möten var polisbevakade och de som polisen ansåg störde den allmänna ordningen plockades därifrån. Alltså precis som det ska vara i ett demokratiskt land.

Nu kan det vara så att Tom A och andra mer har brustit i konsekvenstänkande än att de förordar en politisk polis som ingriper mot folk som brister i respekt för våra politiker.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Intenuigen
    Inséa skrev 2015-10-11 16:44:49 följande:

För att SD tyvärr har blivit orättvist stämplat av vår vänstervrida media vars överlevnad hänger på understöd från regeringen med tänkt resultat att hjärntvätta folk för att få deras röster.

Inget annat parti har sådan blåslampa på sig och varje litet misstag enskild SD:are gör (som även förekommer i andra partier men som aldrig kommer upp till ytan) exponeras i feta rubriker vilket spär på folks redan pådyvlade åsikter. 

Många är tyvärr lättlurade, opålästa och tar sig inte tid att varken läsa på partiprogram eller utländsk = neutral media för att bilda sig en egen uppfattning/världsbild.

MEN det regeringen uppenbarligen inte räknade med var denna invasion av flyktingar. Man har nu inte har någon plan som sträcker sig mer än några dagar in i framtiden. Dock sitter det allt för långt inne för vår regering att erkänna att det parti man gjort allt för att smutskasta och utesluta, (se tex. DÖ) faktiskt till syvene och sist haft rätt hela tiden.

Nu är det för sent och landets kollaps är inte långt borta. Tyvärr.

Risken finns : )

• Tom Araya
    En grön ruta skrev 2015-10-11 23:58:49 följande:
    Konservativ, hävdar han själv. Vilken otroligt rörig personlighet, den där Tom.

"Konservativ folkpartist som tycker om Sverigedemokraterna."
    En grön ruta skrev 2015-10-12 00:10:56 följande:

Jag vet, jag är helt jävla omöjlig att placera i ett fack.
    Men det är kul när folk försöker... DrömmerFlörtCool

• En grön ruta
    Tom Araya skrev 2015-10-12 12:08:02 följande:

Jag vet, jag är helt jävla omöjlig att placera i ett fack.

Men det är kul när folk försöker...

Jag tyckte dock det var förvånansvärt enkelt.
  • oOOo  oOOo
    En grön ruta skrev 2015-10-12 12:28:14 följande:
    Jag tyckte dock det var förvånansvärt enkelt.
    Inget att vara ledsen över. Du är nog inte ensam om det problemet, att kategorisera människor utan ansträngning.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?