• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2016-03-27 12:19:02 följande:
    Vad tycker du själv?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Håller med, det ska bli mycket intressant att ta del av Rataxes uppfattning gällande detta.
  • Rataxes
    Rataxes skrev 2016-03-26 20:53:55 följande:

Nu när såssarna tar tillbaka väljare från SD, betyder detta att dessa väljare inte är rasister längre eller är det så enkelt att "nazisterna" kommit hem igen?

Jag kan bara tolka det som att socialdemokraterna lockar till sig en hel del  "lågutbildade, arbetslösa främlingsfientliga väljare med en fruktansvärd människosyn" - och det säger ju en hel del om det socialdemokratiska partiets värdegrund
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-03-27 15:31:44 följande:
    Jag kan bara tolka det som att socialdemokraterna lockar till sig en hel del  "lågutbildade, arbetslösa främlingsfientliga väljare med en fruktansvärd människosyn" - och det säger ju en hel del om det socialdemokratiska partiets värdegrund smile2.gif
    Kan ju vara SmalaSaras enträgna argumentation för S här på FL som gett effektSolig
  • nihka
    Rataxes skrev 2016-03-27 15:31:44 följande:
    Jag kan bara tolka det som att socialdemokraterna lockar till sig en hel del  "lågutbildade, arbetslösa främlingsfientliga väljare med en fruktansvärd människosyn" - och det säger ju en hel del om det socialdemokratiska partiets värdegrund
    Och betyder det att du anser att alla som röstar på SD, förutom att vara rasister och nazister, är "lågutbildade, arbetslösa främlingsfientliga väljare med en fruktansvärd människosyn"?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-03-27 16:44:41 följande:
    Och betyder det att du anser att alla som röstar på SD, förutom att vara rasister och nazister, är "lågutbildade, arbetslösa främlingsfientliga väljare med en fruktansvärd människosyn"?
    Nog tycker jag att man på goda grunder kan vara kritisk mot SD, men om man som Rataxes uppenbarligen gör anser att partiets väljare är stöpta i exakt samma form så tycker jag att man glömmer att även SD:s sympatisörer är människor och individer.

Sunda förnuftet säger ju att ett parti som lockade 13 procent av väljarna inte enbart kan bestå av arbetslösa. Så det är säkert i egenskap av godhetsapostel Rataxes uttalar sig om SD:s väljare.

Själv tycker jag att det är bra att allt fler utesluter möjligheten att rösta på SD, jag tror inte att ett sådant beslut i sig innebär särskilt mycket på kort sitt för deras åsikter - men det innebär förmodligen att de också lämnar SD-subkulturen och därmed minskar risken för radikalisering.

Dessutom lär det finnas en hel del väljare som proteströstat med SD i syfte att visa sitt missnöje med de andra partiernas invandringspolitik, de kan till stor del vara dessa som återvänder till S och M.

Men självklart är det absurt att som Rataxes tro att alla SD-sympatisörer har exakt samma åsikter.

Jag är övertygad om att den här utvecklingen kommer att fortsätta, de minst troende lämnar och till slut återstår bara den sorten som tror att invandrare har lägre IQ och att svenskarna är offer för en gigantisk konspiration som kommer att leda oss mot katastrofen.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-03-27 17:17:33 följande:
    Nog tycker jag att man på goda grunder kan vara kritisk mot SD, men om man som Rataxes uppenbarligen gör anser att partiets väljare är stöpta i exakt samma form så tycker jag att man glömmer att även SD:s sympatisörer är människor och individer.

Sunda förnuftet säger ju att ett parti som lockade 13 procent av väljarna inte enbart kan bestå av arbetslösa. Så det är säkert i egenskap av godhetsapostel Rataxes uttalar sig om SD:s väljare.

Själv tycker jag att det är bra att allt fler utesluter möjligheten att rösta på SD, jag tror inte att ett sådant beslut i sig innebär särskilt mycket på kort sitt för deras åsikter - men det innebär förmodligen att de också lämnar SD-subkulturen och därmed minskar risken för radikalisering.

Dessutom lär det finnas en hel del väljare som proteströstat med SD i syfte att visa sitt missnöje med de andra partiernas invandringspolitik, de kan till stor del vara dessa som återvänder till S och M.

Men självklart är det absurt att som Rataxes tro att alla SD-sympatisörer har exakt samma åsikter.

Jag är övertygad om att den här utvecklingen kommer att fortsätta, de minst troende lämnar och till slut återstår bara den sorten som tror att invandrare har lägre IQ och att svenskarna är offer för en gigantisk konspiration som kommer att leda oss mot katastrofen.
    Sunda förnuftet ja, det är inte alla som har det.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-03-28 02:00:44 följande:
    Jag antar att du sett DN/IpsosSolig

www.dn.se/nyheter/sverige/regeringens-flyktingpolitik-lockar-sd-valjare/
    Ja, de ombytliga väljarna strömmar ut ur SD - partiet som troligtvis har flest "otrogna" supporters.

Bara en portion av de som stödjer SD stödjer deras främlingsfientliga assimileringspolitik. Inget annat riksdagsparti vill ha assimileringspolitik så det går ju inte för SD att leta samarbetspartners bland riksdagspartierna. Nazistiska Svenska Motståndsrörelsen vill däremot i likhet med SD ha assimileringspolitik så de får väl slå sina påsar ihop och jobba för gemensam sak.
  • Rataxes

Det är som på inkvisitionstiden. Alla som bekänner sig till den rätta tron går automatiskt genom skärselden och kommer ut på andra sidan som såsseänglar. Stefan Löfven förlåter dina synder.

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?