• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • En glad tjej

Det finns många anledningar till att jag inte gillar SD. Bara jag kollar deras partiprogram finns där många punkter jag inte sympatiserar med. En punkt, modersmål är ett exempel. SD vill att vi ska prata svenska i Sverige och vill att de som har modersmålsundervisning ska betala den själv. Ja, självklart ska vi prata svenska i Sverige men forskning visar att de barn som har ett annat modersmål än svenska lättare lär sig svenska om de samtidigt har sin modersmålsundervisning. Att endast ha föräldrar som pratar språket räcker inte, barnet får då endast språkets bas och utvecklar inte heller det svenska språket lika bra. Där tycker jag SD skulle läsa på lite. De vill att vi pratar svenska men de vill samtidigt begränsa vissa till att lära sig det.

• Tom Araya
    En glad tjej skrev 2016-12-01 05:47:54 följande:

Det finns många anledningar till att jag inte gillar SD. Bara jag kollar deras partiprogram finns där många punkter jag inte sympatiserar med. En punkt, modersmål är ett exempel. SD vill att vi ska prata svenska i Sverige och vill att de som har modersmålsundervisning ska betala den själv. Ja, självklart ska vi prata svenska i Sverige men forskning visar att de barn som har ett annat modersmål än svenska lättare lär sig svenska om de samtidigt har sin modersmålsundervisning. Att endast ha föräldrar som pratar språket räcker inte, barnet får då endast språkets bas och utvecklar inte heller det svenska språket lika bra. Där tycker jag SD skulle läsa på lite. De vill att vi pratar svenska men de vill samtidigt begränsa vissa till att lära sig det.

Jag vet inte hur det fungerar idag, men tidigare har modersmålsundervisning eller sk hemspråksundervisning haft en del brister med obehöriga lärare, kostsamt system med många små undervisningsgrupper, att lektionerna tar annan ämnesundervisningstid mm.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-12-01 07:28:00 följande:
    Jag vet inte hur det fungerar idag, men tidigare har modersmålsundervisning eller sk hemspråksundervisning haft en del brister med obehöriga lärare, kostsamt system med många små undervisningsgrupper, att lektionerna tar annan ämnesundervisningstid mm.
    Om det finns brister i hemspråksundervisning bör politikerna ta fram en politik som undanröjer bristerna. Att som SD lägga förslag på nedmontering och kostnadsbeläggning av hemspråksundervisningen är oansvarigt. Forskning visar tydligt på hemspråksundervisningens betydelse för att lära sig ett nytt språk (exv Svenska).
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-12-01 08:20:04 följande:
    Om det finns brister i hemspråksundervisning bör politikerna ta fram en politik som undanröjer bristerna. Att som SD lägga förslag på nedmontering och kostnadsbeläggning av hemspråksundervisningen är oansvarigt. Forskning visar tydligt på hemspråksundervisningens betydelse för att lära sig ett nytt språk (exv Svenska).
    Nu är det politiker vi pratar om. Bort med vad som är/fungerar dåligt utan att ha tagit fram ett bra alternativ (fast man borde förstå att det är nödvändigt) är ju något politiker är oerhört duktiga på.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-12-13 03:27:10 följande:
    ?Nytt ras för Sverigedemokraterna ? Fi närmar sig riksdagsspärren

Nya mätningen är ingen rolig läsning för Sverigedemokraterna ? däremot går Schymans Fi starkt framåt.

nyheter24.se/nyheter/politik/868786-feministiskt-initiativ-opinionsmatning

Varför publicerar du en nyhet/opinionsundersökning som är flera veckor gammal?
  • Abegayle70

Hittade precis den här tråden. Tror inte att jag står ut med att läsa lla 2339 sidorna.

Här är mitt lilla bidrag.

Till och med sverigedemokaterna själva hatar partiet.

www.svt.se/nyheter/inrikes/interna-brak-i-sd

"Det är så fruktansvärt ruttet och korrumperat att det inte är klokt"

SVT har varit i kontakt med en lång rad nuvarande och före detta sverigedemokrater i Uppland (de flesta vill vara anonyma) som alla berättar om en ledning som ägnar sig åt ovälkomna hembesök, bryska övertalningsmetoder för att få personer att rösta på ?rätt kandidater? på kommande möten och utfrysning av medlemmar som opponerat sig.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2017-01-03 21:24:50 följande:

Hittade precis den här tråden. Tror inte att jag står ut med att läsa lla 2339 sidorna.

Här är mitt lilla bidrag.

Till och med sverigedemokaterna själva hatar partiet.

www.svt.se/nyheter/inrikes/interna-brak-i-sd

"Det är så fruktansvärt ruttet och korrumperat att det inte är klokt"

SVT har varit i kontakt med en lång rad nuvarande och före detta sverigedemokrater i Uppland (de flesta vill vara anonyma) som alla berättar om en ledning som ägnar sig åt ovälkomna hembesök, bryska övertalningsmetoder för att få personer att rösta på ?rätt kandidater? på kommande möten och utfrysning av medlemmar som opponerat sig.
    Jo, det är somligas bild av vad "demokrati" innebär.

Ditt inlägg kanske passar här också?

http://www.familjeliv.se/forum/thread/74034344-smutsiga-sanningar-om-sd
Svar på tråden Varför hatar folk SD?