• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Centurione
    Philipsson skrev 2014-11-05 14:45:12 följande:
    Länka gärna till en sida i PK-media, där en invandrare hängs ut. Istället skriver de ju att det handlar om ett hatbrott, när en rumän blir misshandlad - för att få folk att tro att gärningsmannen var svensk, när han i själva verket var arab.
    Exakt. Vi var ett antal som diskuterade detta med Expressens chefredaktör i hans spalt en gång - på den tiden då han tillät kommentarer där. Det var fler än jag som hade samlat på exempel i flera år, på där svenskar hängs ut medan invandrare får vara anonyma i spalterna, trots samma brottslighetsgrad. Men då hade han ALLTID en förevändning till varför just den invandraren skulle skonas och just den svensken hängas ut. Orkar inte dra exemplen, men det var inte konsekvent alls.

T.ex. ville man skydda en invandrad mördares barn, men den svenske mördarens barn sket man i. När det var en invandrad mördare som bedömts vara psykiskt sjuk så var det skäl nog att mörka hans identitet, men när det var en svensk mörderska som bedömdes vara psykiskt sjuk så var det i stället en anledning att hänga ut henne i en lång artikel. För det var ett så bra exempel på neddragningarna i psykvården!

23-åringen (från Libanon) som mördade en gammal kvinna på en parkeringsplats i Skåne, fick vara anonym på grund av sin ungdom, även efter att han dömts. Men den 21-årige svensk som dödade sina halvsyskon, hängdes ut redan samma dag som han begått brottet. O.s.v.. Jag tror faktiskt inte ens att Herr Mattsson trodde på det där själv...
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-11-05 14:56:37 följande:
     so Aj, psykopatigenen igen...du förnekar liksom det uppenbara, eftersom du i grunden måste veta att "antisionist" används som en eufemism för "antisemit", och att "sionist" är ett skällsord i nynazistiska kretsar.
    Hm, vore det inte bättre om du läste på lite om sionism i stället för att börja kvacka om psykopatigener.

Jag tror inte du är psykopat, bara oerhört vidskeplig som många andra djupt okunniga stackare.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-04 23:27:53 följande:
    Hm, det verkar som ett stycke föll bort i mitt inlägg. Förmodligen blev jag för upprörd  av tanken på den våldsamma överrepresentationen av brottslingar bland SD-ledamöter i riksdagen. Om jag inte finns fel så har SD en överrepresentation på 600 procent av brottsdömda riksdagsledamöter; narkotikabrott, misshandel, förtal och liknande.

Skrämmande!
    Det som är skrämmande är att du minns helt fel. Och inte räds att sprida osanningar. Det gjordes en kartläggning inför valet som visade att SD inte alls hade någon vidare överrepresentation.

Men du är givetvis välkommen med en adekvat källa.
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-05 16:27:10 följande:

Nu har du svårt att läsa skriven text igen. Jag skrev inte att Avpixlat brukar hänga ut svenskar (fast det faktiskt har hänt), utan att sajten KOMPLETTERAR de vanliga tidningarna som konsekvent hänger ut svenskar men inte invandrare. Fast de begått brott av samma svårighetsgrad, fast de befinner sig på samma plats (t.ex. båda är endast misstänkta ännu, båda är redan dömda o.s.v.).  Avpixlat jämnar ut orättvisan i att bara svenskar ska hängas ut när de begår brott, medan invandrare ska få vara anonyma.

Angående den somaliska familjen i Strängnäs: har du kollat att de verkligen fick flytta? Det skulle nämligen inte förvåna mig, om ortens PK-tanter hade stoppat det. "Man kan inte vräka en barnfamilj, och särskilt inte en flyktiiiiiiiiingfamilj som redan har traumaaaaaaatiska upplevelser i bagaget" etc..

Att måla med färg - vattenlöslig eller inte - där ett parti ska hålla sitt möte är omoget och dumt. Om någon har hotat med våldtäkt så är det också omoget och dumt - men inget du kan beskylla partiet Sd för.

Det är många, inte bara Sd:are, som har ifrågasatt valet av Zlatan som affischpojke för Volvo. Inte bara för att han är invandrare, utan för att han väcker väldigt blandade känslor med sitt macho, självupptagna och störiga beteende.

Astrid, ja. Du har tidigare påstått att hon hotades i kommentarsfältet, och jag ber dig fortfarande att länka till de hoten. För jag läste alla 600-någonting inläggen, och jag såg inget sådant. I så fall var det SvT som hotades, eller produktionsbolaget, men absolut inte flickan. Däremot måste ju frågan få diskuteras någonstans, när SvT så att säga hade bjudit in till dansen. För det var uppenbart att de VILLE provocera genom att föra fram en så påtagligt mörk flicka som den svenskaste av alla svenska företeelser...

Jaså du fortsätter på din konspirationsteori om att media försöker mörka något. Jag har sett rätt många "uthängningar" även av personer som kan uppfattas som invandrare. Vad har du för stöd för motsatsen? Tex Södertälje-maffians ledare fanns på bild med namn i tidningen. Och även den som rånade fyllot som ramlat ner på tunnelbanespåret i Sthlm.

Eh jo, den familjen fick flytta. Huset skulle rivas för att bereda plats för järnväg. Vad har du för stöd för att de fick bo kvar? Bara dina egna paranoida föreställningar och fördomar som talar.

Att måla med färg på offentlig plats är möjligen omoget men dumt? Kom igen, de var 14 år. Förtjänade de det straffet?? Är det så ni vill bemöta era meningsmotståndare? Ni har en hatsvans som gör grovgörat åt er och ni inom partiet lyfter inte ett finger för att ta avstånd från det. Folk blir hotade till höger och vänster så fort någon gör nåt som er hatsvans tar som en kränkning av partiet. Då ska det hotas och hatas. Med eller utan ert bifall.

Så även du anser att Zlatan är en invandrare? Vad baserar du det på?

Angående Astrid, vart läste du att jag påstått att hon hotats i kommentarsfältet? Hon fick motta hot på andra sätt. Ska försöka hitta radioprogrammet så kan du höra själv. Och ja, självklart kunde hatarna ha sett programmet och själva bestämt sig för att bete sig som idioter. Men på avpixlat hetsades det rätt friskt och den sajten är rasisternas högborg tillika sd's propagandasajt.

Så nu är lucia det svenskaste av det svenska? Du vet väl att det baseras på (ve och fasa??!) en person som kommer från ett annat land?? De blonda lucior som du suktar efter är alltså inte i linje med ursprunget!

Hur som helst, är det rätt att tonårstjejer blir hotade pga rasism som Sd gör precis allt för att underblåsa? Jag anser att det är vidrigt!

Hade ni velat diskutera invandring så skulle partiet ha tagit tydligt avstånd från sitt förflutna och rasism. Istället gör man tvärtom och lyfter inte ett finger för att motverka fördomar och rasism inom partiet.
  • sverker11
    sjuttiofemman skrev 2014-11-05 09:00:36 följande:
    Bra försök :) Säg detta till ditt Sd istället :)
    Du kan försöka vifta bort det hur mycket du vill men det ändrar inte det faktum att det i grunden inte finns någon större skillnad mellan dig och de andra rasisterna. Innan du och andra med samma tankemönster som dig inser att ni är en del av problemet kommer ingenting att förändras.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-11-05 18:25:39 följande:
    Typiskt psykopater att neka t.o.m. när ni blir påkomna in fraganti. Ni hittar bara på nya lögner!
    Ojsan, nu står visst diagnoserna som spön i backen.

Jag tycker det är himla kul när sverigedemokraten så explicit förmedlar att hen är en strålkärring.

Att du skulle veta vad sionism är hade jag inte förväntat mig- däremot förväntar jag mig fortsatta diagnoser.

Finns det överhuvudtaget någon sverigedemokrat som inte är rena strålkärringen, tja Åkesson har ju visat att han tror att han kan förutsäga var roulettekulan ska hamna så han hamnar ju iden kategorin. Hörde förresten att hans sjukskrivning har blivit förlängd.

Vad tror du- kommer han att komma tillbaka eller kommer kanske sionisten Ekeroth att ta över efter ÅkessonSkrattande
  • Philipsson

Resurserna förslår inte. Hur reagerar sjuklövern? Ännu större flyktingmottagning? Har man bestämt sig för totalt kaos?

www.svt.se/nyheter/sverige/af-klarar-inte-okad-flyktingstrom

"Den kraftigt ökande flyktingströmmen till Sverige gör att Arbetsförmedlingen dignar under arbete. Pengarna räcker inte, även om regeringen skjutit till extra medel, enligt myndighetens rapportering till regeringen.

Arbetsfömedlingens ledning konstaterar att de nyanlända inte kommer att få det stöd de har rätt till, vilket bland annat kommer leda till att det tar längre tid för dem att etablera sig i samhället. Dessutom kommer arbetsförmedlarna att drabbas av mer stress och fler sjukskrivningar som följd och i förlängningen rekryteringsproblem, befarar Arbetsförmedlingen.

?Arbetsförmedlingen bedömer en sådan situation som ohållbar?, skriver myndigheten som efterfrågar en översyn av lagstiftning och regelverk."

• Dissident
    sjuttiofemman skrev 2014-11-05 18:12:43 följande:
    Jaså du fortsätter på din konspirationsteori om att media försöker mörka något. Jag har sett rätt många "uthängningar" även av personer som kan uppfattas som invandrare. Vad har du för stöd för motsatsen?
    Konspirationsteori? Nedanstående citat borde få dig att ändra uppfattning:
    "Lögnen kan få dystra politiska konsekvenser. Under många år fanns en outtalad överenskommelse mellan journalister, politiker och tyckare att inte säga sanningen om det framväxande mångkulturella samhället. Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Vi satt i teve och förnekade att det vid sidan av det positiva och nödvändiga också fanns svårigheter och problem." - Birger Schlaug, f.d. språkrör för Miljöpartiet
    sv.wikiquote.org/wiki/Birger_Schlaug
    "Flykting- och invandrarfrågan är det största journalistiska sveket som min generation journalister genomfört i det här landet. Vi har inte på ett seriöst och trovärdigt sätt beskrivit vilka oerhörda problem som finns i ett mångkulturellt samhälle. Jag tillhör dem som försvarar det mångkulturella samhället. Men vi som försvarat det har ju förskönat det." - Janne Josefsson
    hd.se/mer/2008/02/10/mannen-bakom-avsloejandena/
    "Under den troskyldiga perioden av Sveriges omvandling till så kallat mångkulturellt samhälle gällde runt om på landets tidningsredaktioner en oskriven men sträng pressetisk regel: När du skriver om brott, nämn aldrig - antyd inte ens - att det är en invandrare som begått det även om det är så det ligger till." - Yrsa Stenius
    Journalister samtalar:
    "Susanna Popova: -Tomas, du och jag var båda två i slutet av 80-talet på en konferens för journalister där man på allvar diskuterade om det var dags att ta av locket för rapporteringen om brottsligheten bland invandrare eller om locket skulle ligga på.
    Thomas Gür: -Min uppfattning var väl att på den konferensen var det du och jag som ansåg att man skulle ta av locket medan alla andra ansåg att det var jättefarligt att lyfta av det här."

#t=11m55s
    "För tio år sedan fanns det en regel som sade: journalister skall vara ytterst återhållsamma med att publicera negativa uppgifter om invandrare. Det ansågs t ex olämpligt att publicera statistik om invandrare och bidrag, invandrare och kriminalitet, etc. Syftet med denna regel var (som alltid i Sverige) gott och välmenande. Etablissemanget trodde att sann men negativ information skulle göra folket till invandrarhatare och rasister. Genom att inte publicera sådana uppgifter ville man skydda svenskarna från skadliga tankar och invandrarna från skadliga svenskar. I toppen av samhället bland politiker och massmediala makthavare - etablissemanget - kunde man därigenom berömma sig av humanism, omsorg, solidaritet". - Göran Skytte
    www.vitbok.se/13/c.html
    "Under åtta år därefter var jag reporter på Sveriges Television. Där fick jag bland annat instruktioner av en ansvarig redaktör för ett av våra största nyhetsprogram att det ska "vara så synd om invandrarna att folk ska gråta framför teven. För att en nyhetssändning skulle bli en "bra show" var att det önskvärt att det fanns offer, men det var underförstått att dessa offers anspråk aldrig synades i sömmarna." - Gunnar Sandelin
  • sjuttiofemman
    sverker11 skrev 2014-11-05 19:15:37 följande:

Du kan försöka vifta bort det hur mycket du vill men det ändrar inte det faktum att det i grunden inte finns någon större skillnad mellan dig och de andra rasisterna. Innan du och andra med samma tankemönster som dig inser att ni är en del av problemet kommer ingenting att förändras.

Eh okej..det gick inte upp för dig att för att kunna belysa intoleransen och rasismen inom Sd så måste man tydligt påvisa det?
  • Dissident

Det bidde usel formatering på inlägget men men.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?