Centurione skrev 2014-11-05 16:27:10 följande:
Nu har du svårt att läsa skriven text igen. Jag skrev inte att Avpixlat brukar hänga ut svenskar (fast det faktiskt har hänt), utan att sajten KOMPLETTERAR de vanliga tidningarna som konsekvent hänger ut svenskar men inte invandrare. Fast de begått brott av samma svårighetsgrad, fast de befinner sig på samma plats (t.ex. båda är endast misstänkta ännu, båda är redan dömda o.s.v.). Avpixlat jämnar ut orättvisan i att bara svenskar ska hängas ut när de begår brott, medan invandrare ska få vara anonyma.
Angående den somaliska familjen i Strängnäs: har du kollat att de verkligen fick flytta? Det skulle nämligen inte förvåna mig, om ortens PK-tanter hade stoppat det. "Man kan inte vräka en barnfamilj, och särskilt inte en flyktiiiiiiiiingfamilj som redan har traumaaaaaaatiska upplevelser i bagaget" etc..
Att måla med färg - vattenlöslig eller inte - där ett parti ska hålla sitt möte är omoget och dumt. Om någon har hotat med våldtäkt så är det också omoget och dumt - men inget du kan beskylla partiet Sd för.
Det är många, inte bara Sd:are, som har ifrågasatt valet av Zlatan som affischpojke för Volvo. Inte bara för att han är invandrare, utan för att han väcker väldigt blandade känslor med sitt macho, självupptagna och störiga beteende.
Astrid, ja. Du har tidigare påstått att hon hotades i kommentarsfältet, och jag ber dig fortfarande att länka till de hoten. För jag läste alla 600-någonting inläggen, och jag såg inget sådant. I så fall var det SvT som hotades, eller produktionsbolaget, men absolut inte flickan. Däremot måste ju frågan få diskuteras någonstans, när SvT så att säga hade bjudit in till dansen. För det var uppenbart att de VILLE provocera genom att föra fram en så påtagligt mörk flicka som den svenskaste av alla svenska företeelser...
Jaså du fortsätter på din konspirationsteori om att media försöker mörka något. Jag har sett rätt många "uthängningar" även av personer som kan uppfattas som invandrare. Vad har du för stöd för motsatsen? Tex Södertälje-maffians ledare fanns på bild med namn i tidningen. Och även den som rånade fyllot som ramlat ner på tunnelbanespåret i Sthlm.
Eh jo, den familjen fick flytta. Huset skulle rivas för att bereda plats för järnväg. Vad har du för stöd för att de fick bo kvar? Bara dina egna paranoida föreställningar och fördomar som talar.
Att måla med färg på offentlig plats är möjligen omoget men dumt? Kom igen, de var 14 år. Förtjänade de det straffet?? Är det så ni vill bemöta era meningsmotståndare? Ni har en hatsvans som gör grovgörat åt er och ni inom partiet lyfter inte ett finger för att ta avstånd från det. Folk blir hotade till höger och vänster så fort någon gör nåt som er hatsvans tar som en kränkning av partiet. Då ska det hotas och hatas. Med eller utan ert bifall.
Så även du anser att Zlatan är en invandrare? Vad baserar du det på?
Angående Astrid, vart läste du att jag påstått att hon hotats i kommentarsfältet? Hon fick motta hot på andra sätt. Ska försöka hitta radioprogrammet så kan du höra själv. Och ja, självklart kunde hatarna ha sett programmet och själva bestämt sig för att bete sig som idioter. Men på avpixlat hetsades det rätt friskt och den sajten är rasisternas högborg tillika sd's propagandasajt.
Så nu är lucia det svenskaste av det svenska? Du vet väl att det baseras på (ve och fasa??!) en person som kommer från ett annat land?? De blonda lucior som du suktar efter är alltså inte i linje med ursprunget!
Hur som helst, är det rätt att tonårstjejer blir hotade pga rasism som Sd gör precis allt för att underblåsa? Jag anser att det är vidrigt!
Hade ni velat diskutera invandring så skulle partiet ha tagit tydligt avstånd från sitt förflutna och rasism. Istället gör man tvärtom och lyfter inte ett finger för att motverka fördomar och rasism inom partiet.