sjuttiofemman skrev 2015-02-02 09:02:32 följande:
Och så kom den där harangen om "antivit". Inte förvånad.
Ta och sätt dig in i en annan persons situation för en gångs skull. Låt oss säga att Adam är född i Sverige och har föräldrar från låt oss säga Irak. Han är född och uppvuxen i Sverige, har på svenskt vis gått i skolan, förlorat oskulden i baksätet i pappas bil, supit sig redlös, firat midsommar och julafton. Han känner sig svensk. Men så kommer det några tvivelaktiga politiker och pekar med hela handen och säger att det är deras land och inte Adams. Att Adam är en "babbe" som inte hör hemma här.
Hur tror du det påverkar Adam?
Sen motionerar detta partiets företrädare om spartanska fängelser för invandrare och vill öppna för möjligheten att återkalla medborgarskapet för invandrare. Adam känner sig naturligtvis träffad efter hans möte med detta partis företrädare.
När Adam sedan går hem från jobbet en dag så möter han några av partiets anhängare, de kallar honom svartskalle och uppmanar honom hotfullt att åka hem. Vart är hem för Adam? Jo han är ju hemma, han är ju född här.
Lite senare träffar han en tjej som han genast blir kär i, hon har ljus hy. När han går hand i hand med henne så möter han gänget igen. Den här gången blir de provocerade av det de ser och misshandlar Adam. Bara för att han höll "fel" person i hand.
Lite senare söker han jobb och får komma till intervju, företaget verkar engagerade att få anställa honom men när han kommer till intervjun svalnar intresset pga hans hudfärg.
Till slut får han ett jobb på en industri, långt från det han utbildat sig till. Men han behöver ett arbete ändå. Förmannen håller koll på Adam eftersom han "vet" att "araber" brukar vara slöa.
När händer detta "etniska svenskar"?
Hur tror du Adam känner sig? Tror du han känner sig jämlik med "etniska svenskar"?
Alla har tyvärr inte samma chanser i livet, Adam känner nog att han måste prestera mer, vara duktigare och mer korrekt än sina ljushyade vänner. Annars blir han inte accepterad.
Att ta till sig av dessa historier, är det att vara "antivit"?
"Adam" skall inte behöva beröva svenskarna deras etniska identitet för att vara nöjd med tillvaron. Det är bra ni infantila "antirasister" som tror att alla andra folk tänker så och har som högsta önskan att vara "svensk". Adam vet säkerligen att han inte har svensk ursprung och det är inget fel med det. Skulle jag bosätta mig i Frankrike eller något annat land skulle jag fortfarande vara svensk och jag skulle inte förvänta mig att bli kallad fransman för det.
Genom att reducera etnicitet till "hur man känner sig" så urvattnar ni helt begreppet och förnekar svenskarnas existens men jag har förstått att det är ett populärt grepp bland presumtiva folkmördare. "Hur kan man bedriva kulturellt folkmord på ett folk som inte finns?" är logiken.