Centurione skrev 2014-11-02 09:52:36 följande:
Ja det menar jag. Men barn ska naturligtvis inte behöva se sex överhuvudtaget. Det måste vuxna lära sig att sköta diskret. Men sedan är det en annan sak som skiljer många (inte alla) homosexuella ifrån heterosexuella, och det är att de förstnämnda ofta är aktiva i gayrörelsen - som ÄR väldigt sexfixerad. Det skulle absolut inte vara bra för barn att bli dragna till sådana möten, att höra vuxna prata om sådana saker jämt, jämt o.s.v.. (Och jo jag VET att det finns sexfixerade heteros också, och babblar dom detta, har sexpartyn, har swingerpartyn o.s.v. så att barnen vet om det så är det också förfärligt.)
Grejen var ju, att när homoadoptionerna röstades igenom så fanns det ingen forskning att tala om - eftersom de länder som redan tillåtit det gjort det bara något/några år innan. SAMTLIGA remissinstanser med barnperspektiv (Socialstyrelsen, Rädda Barnen, Bris, Barnombudsmannen o.s.v.) avrådde också. Men det röstades igenom ändå av PK-skäl. Trots att det inte var någon brådska. Man kunde ha väntat i 15 år, så att det hade hunnit komma ordentliga forskningsrapporter ifrån länder som tillåtit det tidigare. Barnen måste ju hinna bli vuxna och självständiga, innan de VÅGAR berätta hur de upplevt sin barndom.
Redan nu finns det för övrigt massor av tråkiga berättelser på nätet, ifrån barn som vuxit upp med homosexuella par. Här har du en. Läs gärna hela artikeln, jag lägger bara in ett citat nu:
www.thepublicdiscourse.com/2012/08/6065/"Quite simply, growing up with gay parents was very difficult, and not because of prejudice from neighbors. People in our community didn?t really know what was going on in the house. To most outside observers, I was a well-raised, high-achieving child, finishing high school with straight A's.
Inside, however, I was confused. When your home life is so drastically different from everyone around you, in a fundamental way striking at basic physical relations, you grow up weird. I have no mental health disorders or biological conditions. I just grew up in a house so unusual that I was destined to exist as a social outcast.
My peers learned all the unwritten rules of decorum and body language in their homes; they understood what was appropriate to say in certain settings and what wasn?t; they learned both traditionally masculine and traditionally feminine social mechanisms."
I det citat du tar upp så är det samhällets intolerans som är grunden till ditt och sd's ställningstagande att barn till hbt-personer skulle fara illa.
Jag anser att barn till många sverigedemokrater skulle fara mer illa då dessa barn växer upp i en intolerant miljö där där vissa människor ses som dåliga pga sitt ursprung, homosexualitet inte ses med blida ögon och abort är svenskfientligt.
Det är snarare intoleranta människor som skulle vara orsaken till att barn till homo-föräldrar skulle fara illa.
Är det kvinnornas fel att de blir diskriminerade i samhället? Eller misshandlade?
Är det invandrarnas fel att rasister begår brott mot dem?
Det är samma resonemang, om "problemet" inte finns så blir inte "problemet" utsatt för kränkningar.