• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Centurione skrev 2014-11-02 14:28:47 följande:
    Exakt. Snart sitter vi som är kvar på ett reservat, typ Skansen, och får visa upp hur det svenska folkslaget levde förr i tiden. Kanske kommer där att finnas en same med sin ren och en kåta, också...
    Min erfarenhet att dessa mångkultursivrare, med överrepresentation av miljöpartister, paradoxalt nog, gärna reser jorden runt för att besöka "äkta" kulturer, d.v.s. kulturer som inte kontaminerats av modernitetens mångkultur. Då ska det minsann levas enkelt och ätas maträtter som har ätits under hundratals år! Då duger plötsligt etnocentrismen!
  • Digestive
    Gert skrev 2014-11-02 15:59:53 följande:

ISIS finns redan i Sverige och våldtäkter också.

Annars är det lustigt med MP-politiker som tror på Chemtrails och andra konspirationsteorier.  

Nog det som skiljer också - rent lustiga vanföreställningar och direkt farliga diton.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-22 17:42:21 följande:
    Så bra. Då kan din dotter - när hon blir tonåring (även om Profeten själv inte väntade SÅ länge...) - få möjlighet att bli kulturberikad av män med många olika hudfärger, religioner och etniska ursprung..! Kanske många på samma gång om hon har tur! Det har du ordnat förutseende och bra! 
    Herregud så mycket smörja jag fick plöja igenom.

Men den här våldtäktsfantasin brukade den förra SD-kommunpolitikern dra lite då och då - tja, när hon inte befann sig vid Skånekusten och spanade efter den stora Isisarmén vid Stora Bält.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-11-02 15:59:53 följande:
    ISIS finns redan i Sverige och våldtäkter också.

Annars är det lustigt med MP-politiker som tror på Chemtrails och andra konspirationsteorier.  Glad
    Nja, mig veterligt har MP sett till att den politikern är avförd från sina uppdrag.

Däremot så har vi ju faktiskt ett riksdagsparti vars ledare har uppenbarelser om att han kan avgöra vilket nummer roulettkulan ska hamna på.

Det kan ju gå illa för folk som inte har bättre förstånd än så. Det är ju synd om folk som spelar bort sina pengar på roulette.
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-02 09:52:36 följande:

Ja det menar jag. Men barn ska naturligtvis inte behöva se sex överhuvudtaget. Det måste vuxna lära sig att sköta diskret. Men sedan är det en annan sak som skiljer många (inte alla) homosexuella ifrån heterosexuella, och det är att de förstnämnda ofta är aktiva i gayrörelsen - som ÄR väldigt sexfixerad. Det skulle absolut inte vara bra för barn att bli dragna till sådana möten, att höra vuxna prata om sådana saker jämt, jämt o.s.v.. (Och jo jag VET att det finns sexfixerade heteros också, och babblar dom detta, har sexpartyn, har swingerpartyn o.s.v. så att barnen vet om det så är det också förfärligt.)

Grejen var ju, att när homoadoptionerna röstades igenom så fanns det ingen forskning att tala om - eftersom de länder som redan tillåtit det gjort det bara något/några år innan. SAMTLIGA remissinstanser med barnperspektiv (Socialstyrelsen, Rädda Barnen, Bris, Barnombudsmannen o.s.v.) avrådde också. Men det röstades igenom ändå av PK-skäl. Trots att det inte var någon brådska. Man kunde ha väntat i 15 år, så att det hade hunnit komma ordentliga forskningsrapporter ifrån länder som tillåtit det tidigare. Barnen måste ju hinna bli vuxna och självständiga, innan de VÅGAR berätta hur de upplevt sin barndom.

Redan nu finns det för övrigt massor av tråkiga berättelser på nätet, ifrån barn som vuxit upp med homosexuella par. Här har du en. Läs gärna hela artikeln, jag lägger bara in ett citat nu:

www.thepublicdiscourse.com/2012/08/6065/"Quite simply, growing up with gay parents was very difficult, and not because of prejudice from neighbors. People in our community didn?t really know what was going on in the house. To most outside observers, I was a well-raised, high-achieving child, finishing high school with straight A's.

Inside, however, I was confused. When your home life is so drastically different from everyone around you, in a fundamental way striking at basic physical relations, you grow up weird. I have no mental health disorders or biological conditions. I just grew up in a house so unusual that I was destined to exist as a social outcast.

My peers learned all the unwritten rules of decorum and body language in their homes; they understood what was appropriate to say in certain settings and what wasn?t; they learned both traditionally masculine and traditionally feminine social mechanisms."

I det citat du tar upp så är det samhällets intolerans som är grunden till ditt och sd's ställningstagande att barn till hbt-personer skulle fara illa.

Jag anser att barn till många sverigedemokrater skulle fara mer illa då dessa barn växer upp i en intolerant miljö där där vissa människor ses som dåliga pga sitt ursprung, homosexualitet inte ses med blida ögon och abort är svenskfientligt.

Det är snarare intoleranta människor som skulle vara orsaken till att barn till homo-föräldrar skulle fara illa.

Är det kvinnornas fel att de blir diskriminerade i samhället? Eller misshandlade?

Är det invandrarnas fel att rasister begår brott mot dem?

Det är samma resonemang, om "problemet" inte finns så blir inte "problemet" utsatt för kränkningar.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-02 16:28:15 följande:
    Nja, mig veterligt har MP sett till att den politikern är avförd från sina uppdrag.

Däremot så har vi ju faktiskt ett riksdagsparti vars ledare har uppenbarelser om att han kan avgöra vilket nummer roulettkulan ska hamna på.

Det kan ju gå illa för folk som inte har bättre förstånd än så. Det är ju synd om folk som spelar bort sina pengar på roulette.
    Och så har vi våldsverkare och annat löst pack i en del partier. Om vi nu ska gå off-topic.
  • Digestive
    sjuttiofemman skrev 2014-11-02 16:30:14 följande:

I det citat du tar upp så är det samhällets intolerans som är grunden till ditt och sd's ställningstagande att barn till hbt-personer skulle fara illa.

Jag anser att barn till många sverigedemokrater skulle fara mer illa då dessa barn växer upp i en intolerant miljö där där vissa människor ses som dåliga pga sitt ursprung, homosexualitet inte ses med blida ögon och abort är svenskfientligt.

Det är snarare intoleranta människor som skulle vara orsaken till att barn till homo-föräldrar skulle fara illa.

Är det kvinnornas fel att de blir diskriminerade i samhället? Eller misshandlade?

Är det invandrarnas fel att rasister begår brott mot dem?

Det är samma resonemang, om "problemet" inte finns så blir inte "problemet" utsatt för kränkningar.

Jo, lite av ett "Det är bättre för er om ni inte finns - för VI skulle göra er vardag onödigt svår och VI skulle upprätthålla vad som gör er vardag onödigt svår; vi tänker bara på ert bästa."-argument.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-02 15:53:23 följande:
    Aha, så dissidentens inlägg där hen skriver att målet är att utplåna germanska nationer fick igång dig.

Lustigt med SD-kommunpolitiker. Jeaninne hade vanföreställningar om att Isis snart skulle stå vid Stora Bält när hon inte fantiserade om våldtäkter.

Ska se om jag inte kan hitta något, det var väldigt mycket om flickor som skulle "kulturberikas" på hennes grammofonskiva innan hon snurrade iväg från FLSkrattande

Ska se om jag hittar något gammalt inlägg från den SD-kommunpolitikern.
    Eftersom Sverige 2010 låg blande toppen i världen, så kan man ju gissa att det blir en del berikade.

www.nrk.no/verden/sverige-topper-voldtektsstatistikk-1.7235891
  • Philipsson
    Dissident skrev 2014-11-02 15:33:59 följande:
    Jo migration är i högsta grad en del i den globalistiska/internationalistiska agendan, det används för att splittra nationella gemenskaper och konsolidera makt på internationell nivå. Vi skall alla bli rotlösa och identitetslösa konsumenter och kuggar i det internationella ekonomiska maskineriet. Ta till exempel en väldigt aktiv globalist, Peter Sutherland, som är FN's migrationskommisarie, ordförande för Goldman Sachs, i styrkommittén för Bilderberggruppen, ordförande för Trilateral Commision, skapare av "Global forum on migration and development", tidigare verksam i WTO med mera. En ärkeglobalist alltså. Han uppmanar här EU till att "underminera homogenitet" i europeiska nationer genom massmigration:
    www.bbc.com/news/uk-politics-18519395
    Vi som har vetat detta under ganska många år nu, blir trots allt litet glada nu att storkapitasmens vasaller nu själva går ut och berättar om hur det ligger till, så att t.o.m. naiva mångkultursidealister, som har levt i villfarelsen att mångkulturen handlar om att "hjälpa fattiga", nu blir upplysta. Fast i ärlighetens namn tror jag inte de kommer att fatta nu heller.

Att liberalerna alltid kommer att springa storkapitalets intressen är ingen nyhet. De som har "lurats" in i globalismen och mångkulturen är ju vänstern, Facebook- och gilla olika-vänstern.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?