• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-10-31 11:04:33 följande:
    Sd ÄR emot homoadoptioner. Kolla deras principprogram under punk 10. Finns på deras hemsida att chockas över.
    Det var inte riktigt poängen. Poängen var att om de inte fanns homoadoptioner eller andra sätt för HBTQ-personer att skaffa barn, så fanns det inga barn att riva upp från sina liv. Men skitsamma. Fortsätt sparka på SD istället.
  • FiaMedFunkk
    Centurione skrev 2014-10-31 16:31:02 följande:
    Det är ju DU som har satt tonen här. Jag skulle inte skriva så där till någon annan än dig, Dorian och någon mer.

Nej, jag använder inga andra droger än alkohol, och det blir också bara ett par gånger om året numera. I form av vin - inte sprit.
    Det är ganska märkligt att forumets mest fientliga person inte förstår sin fientlighet. Eller ilska. Antar att hen är kränkt för att 13% röstade fel.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-10-31 11:02:47 följande:
    Ur Sd´s principprogram:
    "I de fall ett barn har förlorat båda sina biologiska föräldrar bör barnet ha rätt
    till både en man och en kvinna som en ersättning för den far och den mor man
    har förlorat. Detta är orsaken till att vi motsätter oss statligt sanktionerad
    adoption för såväl ensamstående, som samkönade par och polyamorösa
    grupper. Undantaget från ovanstående princip är fall som gäller nära släktingar
    eller personer som barnet redan odlat en nära relation till."

Med andra ord, barn får under inga omständigheter växa upp med föräldrar av samma kön i Sverigedemokraternas Sverige. Tydligen är det så fruktansvärt att man måste skriva om det i deras principprogram. Dock finns det inget som tyder på att barn till homosexuella skulle må dåligt i Sverige. Att en homosexuell person utsätts för kränkningar är ju knappast individens fel utan de som slår eller på annat sätt kränker personen. Eller? Om ett barn till homosexuella skulle mobbas för det så är det knappast föräldrarnas fel utan de som mobbar. Eller vill du och Sd förbjuda övervikt, dialekter, hudfärg och annat som kan ge mobbare skäl att kränka och slå?? Nog är det bättre att försöka komma till rätta med mobbaren än att lägga skulden på den som mobbas.........!!
    Fundera en gång till. Eller tills du förstår.
  • Centurione
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 16:37:23 följande:
    Det är ganska märkligt att forumets mest fientliga person inte förstår sin fientlighet. Eller ilska. Antar att hen är kränkt för att 13% röstade fel.
    Ja, jag tycker också att den där rabiata fientligheten är konstig. Jag har diskuterat invandring med invandrare, och homosexualitet med homosexuella - utan att sticka under stol med vad jag tycker. Men inte ens DOM bemötte mig med sådant hat.
  • Centurione
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 16:35:27 följande:
    Det var inte riktigt poängen. Poängen var att om de inte fanns homoadoptioner eller andra sätt för HBTQ-personer att skaffa barn, så fanns det inga barn att riva upp från sina liv. Men skitsamma. Fortsätt sparka på SD istället.
    Exakt. I och för sig kommer det antagligen alltid att finnas några ändå, eftersom det förekommer att i synnerhet lesbiska par får hjälp av en vän som donerar sin sperma, utan hjälp av sjukvården. Det är ju inte särskilt svårt att administrera själv, dit den (inte) ska vara... funkar med en vanlig spruta. 

Eller att ett homosexuellt och ett lesbiskt par går ihop om detta - men då har barnet i alla fall tillgång till båda sina riktiga föräldrar, så det är inte riktigt lika illa. Även om uppväxten blir avvikande jämfört med andra barns, såklart. Men jag tror ändå inte att Sd någonsin kommer att propagera för, att barn ska slitas ifrån sin enda riktiga förälder - om det inte förekommer andra brister än homoförhållandet, såklart.
  • FDFMGA
    Centurione skrev 2014-10-31 16:31:02 följande:
    Det är ju DU som har satt tonen här. Jag skulle inte skriva så där till någon annan än dig, Dorian och någon mer.

Nej, jag använder inga andra droger än alkohol, och det blir också bara ett par gånger om året numera. I form av vin - inte sprit.
    Nej, jag påstår aldrig att folk är drogade, arbetslösa, homosexuella, perversa psykopater. 

Jag ser dessa uttryck mer som sverigedemokratiska läten som just bottnar att sverigedemokrater så ofta saknar möjligheter att förmedla sin frustration på annat sätt.

Aldrig är kanske att ta i - jag var nog kanske en smula nedlåtande mot den sverigedemokrat som tidigare idag ansåg att feminister borde avrättas eller att pojkar borde få gå kurser i hur man på bästa sätt sparkar kvinnor i underlivet.

Somliga sverigedemokrater är ju rätt obehagliga kräk.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    lille Birger skrev 2014-10-31 06:06:49 följande:
    Jag anser att alla människor ska vara lika mycket värda oavsett kön och för att komma dit behöver vi utvisa samtliga feminister ur landet eller legalisera våld mot sexistiska feminister som försöker sabotera jämställdheten. Utvisar vi alla feminister ur landet blir vi av med ungefär 85% av sexismen och Sverige tar ett enormt kliv, större än någon reform kan medföra, mot jämställdhet. En legalisering av våld mot sexistiska feminister skulle göra att att de feminister som överväger att diskriminera eller på annat sätt förtrycka transpersoner och män tänker till en extra gång innan pga rädla att bli ihjälslagna. En annan åtgärd är att införa maskulinistiskt självförsvar i skolorna. Flickorna får undervisning om alla människors lika värde som lär dem att respektera pojkar och män samtidigt som killarna får lära sig att knäa en feminist i vaginan och äggstockarna.
  • Centurione
    FDFMGA skrev 2014-10-31 16:45:21 följande:
    Nej, jag påstår aldrig att folk är drogade, arbetslösa, homosexuella, perversa psykopater. 

Jag ser dessa uttryck mer som sverigedemokratiska läten som just bottnar att sverigedemokrater så ofta saknar möjligheter att förmedla sin frustration på annat sätt.

Aldrig är kanske att ta i - jag var nog kanske en smula nedlåtande mot den sverigedemokrat som tidigare idag ansåg att feminister borde avrättas eller att pojkar borde få gå kurser i hur man på bästa sätt sparkar kvinnor i underlivet.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Jag anser att alla människor ska vara lika mycket värda oavsett kön och för att komma dit behöver vi utvisa samtliga feminister ur landet eller legalisera våld mot sexistiska feminister som försöker sabotera jämställdheten. Utvisar vi alla feminister ur landet blir vi av med ungefär 85% av sexismen och Sverige tar ett enormt kliv, större än någon reform kan medföra, mot jämställdhet. En legalisering av våld mot sexistiska feminister skulle göra att att de feminister som överväger att diskriminera eller på annat sätt förtrycka transpersoner och män tänker till en extra gång innan pga rädla att bli ihjälslagna. En annan åtgärd är att införa maskulinistiskt självförsvar i skolorna. Flickorna får undervisning om alla människors lika värde som lär dem att respektera pojkar och män samtidigt som killarna får lära sig att knäa en feminist i vaginan och äggstockarna.
    Jag har aldrig hört att lille Birger skulle vara Sverigedemokrat. Lille Birger verkar ha få intressen utom kvinnorumpor...
  • Gert

Idag körde jag en 200 kilos "dam" som tyckte att Jimmie Åkesson kunde dö. Hon var nog en stereotypisk SD-hatare från Östermalm. Kräks

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-10-31 16:45:21 följande:

Jodå. Så att en användare skrivit ett argsint inlägg har då förstört din tilltro på mänskligheten? Så då generaliserar vi att alla som röstar på SD tycker så. Om nu användaren ens röstade på SD. För det har du kollat upp?
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 16:49:53 följande:
    Jodå. Så att en användare skrivit ett argsint inlägg har då förstört din tilltro på mänskligheten? Så då generaliserar vi att alla som röstar på SD tycker så. Om nu användaren ens röstade på SD. För det har du kollat upp?
    Nja, jag vill inte påstå att jag inte anser att sverigedemokrater tillhör mänskligheten, men de är självklart en del av mänskligheten som är mig ganska främmande, oavsett om det rör sig om sådana som påstår att andra är drogade eller om det rör sig om gruppen med kvinnoskräck eller de som kvackar med psykiatriska diagnoser på nätet.

Mig veterligt finns det bara en sverigedemokrat på FL som kan argumentera som vanligt folk.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?