• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    FDFMGA skrev 2014-10-31 16:58:40 följande:
    Nja, jag vill inte påstå att jag inte anser att sverigedemokrater tillhör mänskligheten, men de är självklart en del av mänskligheten som är mig ganska främmande, oavsett om det rör sig om sådana som påstår att andra är drogade eller om det rör sig om gruppen med kvinnoskräck eller de som kvackar med psykiatriska diagnoser på nätet.

Mig veterligt finns det bara en sverigedemokrat på FL som kan argumentera som vanligt folk.
    VEM??
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • FiaMedFunkk
    Nja, jag vill inte påstå att jag inte anser att sverigedemokrater tillhör mänskligheten, men de är självklart en del av mänskligheten som är mig ganska främmande, oavsett om det rör sig om sådana som påstår att andra är drogade eller om det rör sig om gruppen med kvinnoskräck eller de som kvackar med psykiatriska diagnoser på nätet.

Mig veterligt finns det bara en sverigedemokrat på FL som kan argumentera som vanligt folk.
    Då antar jag att du även anser att du själv inte argumenterar som vanligt folk. Eller är detta det goda hatets forum?
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2014-10-31 18:43:52 följande:
    VEM?? smile3.gif
    Hm, alldeles för tidigt på morgonen för att minnesfunktionen ska ha klickat igång, fanns någon som kallade sig Morse som var vettig, men det är inte honom jag tänker på. Jag återkommer så småningom, kan ju vara intressant att få veta om du delar min uppfattning att det kan finnas tecken på intelligent liv även inom SD.

Jag som brukar vara bra på att minnas, men att börja söka efter en vettig sverigedemokrat på måfå blir som att söka efter en nål i en höstack, så jag väntar alltså tills namnet poppar upp.
  • Philipsson

Mig veterligt finns det inte en enda Sd-hatare som kan argumentera som vanligt folk. Ni verkar få hela er livsnäring från hatet gentemot Sd och mot dem som röstar på partiet. Så i det avseendet kan man konstatera att Sd har inneburit nåt bra för er också. Vad skulle ni annars ta er till?
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-30 10:53:12 följande:
    Men för er batikhäxor är väl Zlatan nån slags halvgud. T.o.m. folk som aldrig varit på fotbollsstation dyrkar ju Zlatan, för att han förkroppsligar deras våta drömmar om s.k. mångkultur (d.v.s. ingen kultur alls).
    Philipsson skrev 2014-11-01 07:38:27 följande:
    Mig veterligt finns det inte en enda Sd-hatare som kan argumentera som vanligt folk. Ni verkar få hela er livsnäring från hatet gentemot Sd och mot dem som röstar på partiet. Så i det avseendet kan man konstatera att Sd har inneburit nåt bra för er också. Vad skulle ni annars ta er till?

Tja, vad som är vanligt folk kan ju diskuteras.

Min uppfattning är att dina observationer inte precis ligger i normalitetens mittfåra. I inlägget jag citerar överst har du tydligen tagit fram struten igen och konstaterat att sjuttiofemman är en batikhäxa. De ser säkert detta som normalt, men det säger i så fall inte så mycket mer än att ditt beteende är ganska inrutat.

Och i det andra inlägget återkommer du till ditt tema att det är hatiskt att argumentera mot SD. Några argument som stöder din tes lyckas du inte prestera, mer än möjligen att det ger oss en mening i livet.

Det påminner om Sufferings dubbeltydighet om hjärndöda sverigedemokrater. En vän av ordning skulle ju kanske småle en smula och tänka "och varför ränner hen omkring i tråden då. Kan det vara så att hen har som tidsfördriv att kalla folk batikhäxor?"

Nja, jag tror att det är en mycket udda hobby att ränna omkring och spana efter batikhäxor, inte alls någon folklig aktivitetSkrattande
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 18:47:54 följande:
    Då antar jag att du även anser att du själv inte argumenterar som vanligt folk. Eller är detta det goda hatets forum?
    Nja, jag anser att jag försöker lära sverigedemokrater konsekvenstänkande.

När Philipsson kallar folk batikhäxor, kallar jag hen batikhäxespanare och när Suffering  trimmar näshåren och ställer psykiatriska diagnoser så kallar jag hen strålkärring.

Så småningom kanske någon sverigedemokrat förstår att man inte kan avgöra vem som är drogad, vem som är arbetslös, vem som har en psykiatrisk diagnos, vem som sitter i fängelse, vem som kastar sten på sverigedemokrater via nätet. 

Tja, det är iallafall min fromma förhoppning - även om jag kan erkänna att jag blev lite missmodig när det kom fram att till och med sektledaren är en strålkärring, Åkesson tror ju att han kan avgöra vilket nummer "roulettekulan" ska stanna på.

Stackars sate, inte konstigt att han bröt ihop.Det går ju inte att göra så, men visst är det märkligt att sektledarna tycks vara lika vidskepliga som nätaktivisterna.
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-10-31 15:30:50 följande:

Fast det står ingenstans att biologiska barn ska omhändertas, för att föräldern flyttat ihop med en samkönad person. Att omhänderta barn är ju ett mycket större ingrepp än att inte låta ett par eller en individ få skaffa sig barn från början.

Nej, det är väl klart att det inte är föräldrarnas fel om barnet mobbas - men samtidigt måste man inte BJUDA på avvikandefaktorer, heller. Och detta är speciellt viktigt när det gäller adoptivbarn, eftersom de redan ofta är sköra då de har traumatiska separationer och kanske vanvård på barnhemmet bakom sig. Många gånger blir adopterade pojkar mindre och klenare än svenska pojkar och får svårare att försvara sig av den anledningen. Sådant måste man ha i åtanke, eftersom barnets bästa ska komma i första hand. Inte vuxnas önskningar.

Man kan inte heller riktigt jämföra övervikt, hudfärg, dialekt och annat med homosexualitet. På grund av att motståndet mot homosexuella oftast har andra orsaker än bara att folk har lust att mobba någon. Många är t.ex. av etiska, moraliska eller religiösa orsaker (tänk bara på alla muslimer och katoliker som bor här i landet!) emot homosexuella förbindelser, och självklart kommer detta under barnets uppväxt att spilla över på barnet också på olika sätt.

Så eftersom Jimmie Åkesson känner sig mobbad enligt Sd-lobbyisterna så är det alltså JÅ som ska anpassa sig till "mobbarna" och inte tvärtom. Eller?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-10-31 16:48:17 följande:

Idag körde jag en 200 kilos "dam" som tyckte att Jimmie Åkesson kunde dö. Hon var nog en stereotypisk SD-hatare från Östermalm. 

Och en sverigedemokrat som kallade en afrosvensk för schimpans. Var nog en vanlig Sd-politiker.
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-11-01 10:55:57 följande:
    Så eftersom Jimmie Åkesson känner sig mobbad enligt Sd-lobbyisterna så är det alltså JÅ som ska anpassa sig till "mobbarna" och inte tvärtom. Eller?
    Nä. Åkesson har ju rätt. Och han har själv valt att slåss för sanningen. En vuxen kan göra det valet, och välja att ta konsekvenserna. Ett barn kan inte det. Om Åkessons son skulle drabbas av Åkessons politiska arrangemang, när sonen blir så stor att han går i grupp med andra barn, så kanske Åkesson måste dra sig tillbaka från rampljuset. För sitt barns bästa. Det är svårare att sluta vara homosexuell, när barnet kommer hem och berättar att det blir retat för att pappa är DET!
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-01 10:59:34 följande:

Nä. Åkesson har ju rätt. Och han har själv valt att slåss för sanningen. En vuxen kan göra det valet, och välja att ta konsekvenserna. Ett barn kan inte det. Om Åkessons son skulle drabbas av Åkessons politiska arrangemang, när sonen blir så stor att han går i grupp med andra barn, så kanske Åkesson måste dra sig tillbaka från rampljuset. För sitt barns bästa. Det är svårare att sluta vara homosexuell, när barnet kommer hem och berättar att det blir retat för att pappa är DET!

Vad bra, då kan Sd sluta tycka synd om sig själva hela tiden som de har gjort hittills.

För idag är verkligheten att media har backat, de granskar inte längre Sd trots ständig rasism från partiet.

Och enligt Sd är media mobbarna. Så med deras egen logik ska alltså barn till homosexuella inte kränkas pga något deras föräldrar inte kan rå för. Man ska alltså förändra samhället snarare än HBT-personerna. För inte är det väl så att Sd vänder kappan efter vinden..?

Vad tänker Sd göra åt de HBT-föräldrar som skaffar barn på annat sätt? Slå in dörren a la Gestapo-style och plocka ut barnet för dess "eget bästa"? Fattar inte Sd att de aldrig kommer att hindra hbt-personer att skaffa barn??
Svar på tråden Varför hatar folk SD?