Varför hatar folk SD?
Läser man hela hennes inlägg ser man att hon säger detsamma som jag har sagt, nämligen att anhängare tycker att det kunde vara kul ifall det även fanns ett folk som hette svenskar.
Jag kan inte se - och ja, jag vet att det är polemiskt - hur en människa som Sjuttiofemman säger något annat än, "nej, jag hatar svenskar, just ni - av alla folk - skall inte få existera".
Hon ältar bara samma skit hela tiden, om hur SD är några fascist-rasister, trots att politiken är ungefär som sossarnas från någon eller några generationer sedan.
Nej, det är dags att ta bladet från munnen, och säga att sådana människor ger sitt stöd till förtryck, och till diktatur.
Och om de nu har en annan uppfattning, varför inte tala om den, för kanske finns det försoning, om man är villig att fundera över vad man själv tycker.
Vi såg liknande saker under NSDAP och 30-talets Tyskland. Tills den dag folk vaknade upp och upptäckte att de inte längre var fria. Att de hela tiden var övervakade och de levde i en stat som övervakade deras åsikter, tankar och agerande. De lyckligt lottade kanske tyckte det var värt priset för detta liv tills den dag de själva föll "from grace". Dessa förändringar skedde oftast inte över en natt utan kom smygande. Det kom nya dekret som inte fanns från början. Allt normaliserades och med tiden slutade folk ifrågasätta det. Propagandan, den kontrollerade pressen gav svaren på varför fast folket själva såg att det inte stämde. Men ingen vågade ifrågasätta. Man spelade med för att alla andra gjorde det och för man visste vad en "landshatare" råkade ut för.
Så ja, jag håller med att de andra partierna som V och S har sin mörka historia som blev mer och mer tydlig efter åren gick och de fick mer makt. Men vad döljer sig bakom SD? Vad kommer att hända om låt säga 10 år om de får en dominerande position? Finns det mörkar krafter inom SD som nu flyger under radarn och bidar sin tid? Det är helt klart att alla inom SD inte är så. Långt ifrån. Men som i de andra exemplen så var det en liten driven klick som tog över och drev utvecklingen åt det håll de hade planerat redan från början. När tiden var inne och de hade nått kritisk massa "tog de över".
SD ovilja att rensa i det egna leden och då högt i deras hierarki skapar en viss oro eftersom det historisk sett kan tolkas att saker kan komma att upprepas igen.