Fråga mig om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga
Även kallad mormonkyrkan.
Fråga på!
Även kallad mormonkyrkan.
Fråga på!
Enligt officiella uttalanden var det en donation för att bygga upp SL centrum och locka till sig fler människor, men kyrkan är ett registrerat företag med många investeringar, enligt min åsikt har kyrkan blivit en enorm pengamaskin med icke ont anade medlemmar i botten som försörjer pengajätten med en stadig inkomst. Medlemmarna vill väl, antagligen ledarna också, men kyrkan är ute och cyklar....
Mormonismen anses vara en bokstavstro... det är inte riktigt som i svenska kyrkan dr man kan gå och plocka lite vad man vill och skippa resten, det kommer du märka inom sinom tid, mormonerna ser ner på svenska kyrkan som verkar förvirrad, medan mormonismen har sanningen, för det har du väll hört, att Jesu Kristi kyrka är den enda sanna kyrkan. Du vet hur medlemmar avslutar sina lektioner med vittnesbörd och orden "jag vet" inte "jag tror" Det är för att det ska ge ett starkare intryck på just sådana som dig, undersökarna, det blev vi tillsagda. Om du får in till biskopen inför din intervju och säger att du inte tror på allt då kommer det bli lite problem, bara så du vet... Men det är också lite av problemet, då man inte vet allt innan man döper sig... Man har bara sett den underbara sammanhållningen, lyckan som medlemmarna verkar känna, tryggheten.
TS, tror du att profeten skulle kunna vilseleda medlemmarna?