• Anonym (ska döpas)

Fråga mig om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga

Även kallad mormonkyrkan.
    Fråga på!  

• Svar på tråden Fråga mig om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga
  • Anonym (Fy!)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-11-02 22:06:38 följande:
    Sons of perdition heter den.

Oops, sorry, skyller på autocorrect...
  • Anonym (sekt)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-11-02 22:06:38 följande:
    Sons of perdition heter den.
    Jo, märkte det när jag hittade den på Netflix, men den kom upp ändå när jag sökte på Sons of Prediction. :)
  • Anonym (sekt)
    OpheliaMR skrev 2013-11-02 22:55:49 följande:
    Jag har netflix men hittar inte dokumentären. Kan den heta något annat?
    Näe det står bara Sons of Perdition. Prova i en annan webbläsare. I vissa webbläsare söker den filmer som är tillgängliga i USA och i andra söker den filmer som är tillgängliga i Sverige. Jag har ofta varit med om att man inte hittar en film i Chrome, men när jag söker i Firefox så hittar jag den. Eller tvärtom. Denna hittar jag i alla fall när jag söker i Chrome.
  • turbansmurfen
    Anonym (ska döpas) skrev 2013-10-27 18:02:44 följande:

Även kallad mormonkyrkan.
    Fråga på!  

Får man äta munkar när man har sex om man är medlem i er sekt?
  • Annonnym

Jag har blivit bjuden på ett mormonbröllop i Finland. Behöver jag tänka på något särskilt för att passa in när jag kommer dit? Jag är inte mormon själv och har typ ingen koll alls på vad det innebär.

• Hedning

Den människa som i dagens upplysta samhälle ens funderar på att gå med i en sjuk sekt måste vara totalt intelligensbefriad. M.a.o dum i huvet. 

• Anonym (Pappa36)
    Hedning skrev 2016-04-30 14:58:54 följande:

Den människa som i dagens upplysta samhälle ens funderar på att gå med i en sjuk sekt måste vara totalt intelligensbefriad. M.a.o dum i huvet. 

Kan tyvärr bara hålla med. Växte upp med en mamma som är Scientolog.
  • Rataxes
    Crash Man skrev 2016-04-30 18:40:03 följande:

Är du medveten om att Joseph Smith dömdes för bedrägeri tre gånger?

Knappast, sekten brukar hålla tyst om sånt. Däremot kan de öppet tala om magiska underkläder m.m. Joseph Smith fick sina uppenbarelser genom att glo ner i en hatt med magiska glasögon för att kunna tyda de hemliga guldplåtarna som bara han har sett.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Anonym (Liv)

En av sakerna som jag personligen tycker är otroligt skevt med LDS är rasismen i kyrkans historia. Förut var det en del av kyrkans tro att mörkhyade hade den hudfärgen de hade för att de hade betett sig illa i "the pre-mortal life" och därför fått mörk hy. Mörkhyade män kunde inte få "the priesthood" förrän 1978 för att de ansågs vara sämre än vita. 

Sen att allt är taget från Frimurarna för att Joseph Smith, Brigham Young och i princip alla andra från när kyrkan startades var frimurare är ju viktigt att komma ihåg. Det är också förstående att många säger att kyrkan känns som en kult efter de gått igenom templet. Främst för att det i mångt och mycket liknar en kult. Kolla upp klipp från tempelceremonin på youtube och försök säga att det inte är en kult... 

Förstår inte att människor år 2022 tror att man behöver kunna hemliga handslag för att få komma in i himlen... 

Svar på tråden Fråga mig om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga