Fråga mig om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga
Även kallad mormonkyrkan.
Fråga på!
Fråga på!
Jag har netflix men hittar inte dokumentären. Kan den heta något annat?
Fråga på!
Jag har blivit bjuden på ett mormonbröllop i Finland. Behöver jag tänka på något särskilt för att passa in när jag kommer dit? Jag är inte mormon själv och har typ ingen koll alls på vad det innebär.
Den människa som i dagens upplysta samhälle ens funderar på att gå med i en sjuk sekt måste vara totalt intelligensbefriad. M.a.o dum i huvet.
Den människa som i dagens upplysta samhälle ens funderar på att gå med i en sjuk sekt måste vara totalt intelligensbefriad. M.a.o dum i huvet.
Är du medveten om att Joseph Smith dömdes för bedrägeri tre gånger?
Är du medveten om att Joseph Smith dömdes för bedrägeri tre gånger?
Hur lyckades Jesus ta sig till Amerika?
En av sakerna som jag personligen tycker är otroligt skevt med LDS är rasismen i kyrkans historia. Förut var det en del av kyrkans tro att mörkhyade hade den hudfärgen de hade för att de hade betett sig illa i "the pre-mortal life" och därför fått mörk hy. Mörkhyade män kunde inte få "the priesthood" förrän 1978 för att de ansågs vara sämre än vita.
Sen att allt är taget från Frimurarna för att Joseph Smith, Brigham Young och i princip alla andra från när kyrkan startades var frimurare är ju viktigt att komma ihåg. Det är också förstående att många säger att kyrkan känns som en kult efter de gått igenom templet. Främst för att det i mångt och mycket liknar en kult. Kolla upp klipp från tempelceremonin på youtube och försök säga att det inte är en kult...
Förstår inte att människor år 2022 tror att man behöver kunna hemliga handslag för att få komma in i himlen...