• Anonym (ska döpas)

Fråga mig om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga

Även kallad mormonkyrkan.
    Fråga på!  

• Svar på tråden Fråga mig om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga
  • Simon 681

Har ni magiska underkläder?

Om ja, vad skyddar de mot? 

Har Gud en fysisk kropp och bor på planeten Kolab?

Om Ja, var ligger denna planet?

Tycker du att mormoner på senare tid har lyckats integreras i samhället i stort på ett bra sätt?. Ett exempel från USA var hur Mitt Romney, som mormon var presidentkandidat, något som skulle varit otänkbart för kanske bara 20 år sedan. Vad är dina tankar om detta?

How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Anonym (ska döpas)
    Simon 681 skrev 2013-10-27 19:09:03 följande:
    Har ni magiska underkläder?

Om ja, vad skyddar de mot? 

Har Gud en fysisk kropp och bor på planeten Kolab?

Om Ja, var ligger denna planet?

Tycker du att mormoner på senare tid har lyckats integreras i samhället i stort på ett bra sätt?. Ett exempel från USA var hur Mitt Romney, som mormon var presidentkandidat, något som skulle varit otänkbart för kanske bara 20 år sedan. Vad är dina tankar om detta?
    Många har särskilda underkläder, men de är inte magiska och skyddar inte mot något särskilt. De ser ut som cykelbyxor och linne typ. De ska påminna om religionen och löftet att följa Jesus. Det är ganska frivilligt, ingen kontrollerar ju ens underkläder, men de flesta vuxna använder dem.

Det nämns att både fadern(Elohim) och Jesus har fysiska kroppar, till skillnad från den helige ande som endast består av ande. Var dessa kroppar befinner sig är inget vi direkt bryr oss om.
    Kolob är egentligen ett namn för Guds tron, inte en planet. Vi vet inte var denna skulle befinna sig.

Jag tycker att samhället har blivit mer öppet för olika religiösa rörelser och att mormoner blivit en del av det vanliga samhället, särskilt i USA. I Sverige har folk fortfarande en del fördomar, men det gäller ju alla religioner här. Jag tror dock även att Sverige håller på att öppna sig för mångfalden inom religionen.
  • PrinsessanLeia

Dricker ni te och kaffe? (Om inte varför) Är det accepterat att välja en partner utanför kyrkan? Hur ser ni på vaccinationer av barn?

• Anonym (sekt)

Hur gammal är du? Hur kom du i kontakt med sekten? T ex är du uppväxt inom den, och har familj och släktingar som också är med? 

• tror inte

Om det nu fanns en Gud/jesus eller vad du nu tror på. kan du då förklara för mig,varför små barn tex dör i cancer? eller blir svårt sjuka? Barnen har vel inte gjort något ont eller hur?

• föredetta medlem

Vet inte om jag skulle påstå att underkläderna är frivilliga? Man får ingen tempelrekommendation som man behöver för att kunna bli celestial om man inte skriver under på att man bär dom dagligen, Men du får veta mer om det den dagen du går igenom templet... Tror du på polygami?

• Anonym (ska döpas)
    PrinsessanLeia skrev 2013-10-27 19:29:09 följande:
    Dricker ni te och kaffe? (Om inte varför) Är det accepterat att välja en partner utanför kyrkan? Hur ser ni på vaccinationer av barn?
    Vi dricker inga drycker med koffein i. Detta är för att koffein i grunden är en drog och dem ska man hålla sig ifrån.
    De flesta barn inom kyrkan blir vaccinerade, men precis som i samhället i stort finns det de som vill avstå. Det finns ingen "officiell" åsikt om vaccinationer.
    Vill man gifta sig med någon utanför kyrkan kan man inte gifta sig i templet(eftersom bara döpta medlemmar får gå in där), och då blir äktenskapet inte evigt. Visst kan man ha ett bra äktenskap ändå, och de flesta lägger sig inte i andras personliga val, men det kan försvåra för äktenskapet om makarna tillhör olika religioner.
    Anonym (sekt) skrev 2013-10-27 19:34:04 följande:
    Hur gammal är du? Hur kom du i kontakt med sekten? T ex är du uppväxt inom den, och har familj och släktingar som också är med? 
    Jesu Kristi Kyrka är ingen sekt. Jag är inte uppvuxen inom kyrkan och fick kontakt via missionärerna. Jag har inga släktingar som är medlemmar.

• Anonym (ska döpas)
    föredetta medlem skrev 2013-10-27 19:42:21 följande:
    Vet inte om jag skulle påstå att underkläderna är frivilliga? Man får ingen tempelrekommendation som man behöver för att kunna bli celestial om man inte skriver under på att man bär dom dagligen, Men du får veta mer om det den dagen du går igenom templet... Tror du på polygami?
    Ska man vara i templet ska man bära underkläderna, men alla medlemmar är inte tempelvärdiga.
    Nej, jag tror inte att polygami är rätt.
Svar på tråden Fråga mig om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga