Fråga mig om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga
Även kallad mormonkyrkan.
Fråga på!
Även kallad mormonkyrkan.
Fråga på!
BTW, TS, fråga missionärerna om vår himmelska moder.
genom att en man kan gifta sig med flera i templet medan en kvinna inte kan det, att gifta sig i templet innebär ett äktenskap i all evighet, alltså praktiseras polygamin, men i livet efter detta.
Mormonernas gud, Himmelska fader anses ha varit en människa precis som vi, men som blev upphöjd och fick gudomlighet och en egen planet att befolka, likaså kan vem som helst här på jorden bli en Gud , som mormon som gått igenom templet såklart, och skapa och befolka egna planeter, det här är hela meningen med mormonismen, ts, jag menar bara väl, jag har känt samma som dig, jag dömer ingen, men jag önskar att någon hade berättat för mig vad jag nu berättar för dig.
precis, för att få gå igenom templet och ha en tempelrekommendation, precis som med underkläderna, så måste man även betala en tiondel av sin inkomst. Förra året betalade kyrkan för byggandet av en million dollar shopping mall i salt lake city, som är kyrkans högkvarter, gissa vart dom fick de pengarna ifrån? Hur fel känns det inte när en kyrka, som predikar Kristus sanna kärlek lägger pengarna på en shopping mall??