• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-01-14 20:56:08 följande:
    Jo, det finns en speciell person som har hand om donatorerna. Koordinator kan man väl kalla henne. Ibland önskar jag bara att de kunde var lite mer informativa så att man förstår varför det blir som det blir ibland. Ibland undrar jag om det bara har med sekretessen att göra...

Så kan det ju vara. Att det är sekretessen som påverkar men jag tycker nog att de skulle ringt dig och informerat om vad som händer... Vi har nog överlag haft tur med våra donatorer tror jag. Vi hade ju otur och fick inga ägg som mottagarpar 2 men för övrigt så flöt det på utan problem med våra donatorer. Hade blivit galen om jag skulle värna så länge som ni gjorde sist. Från juni till oktober!! Huga!!! Du är stark som orkar detta och allt ni varit med om. Skickar en massa peppkramar!! Hoppas du får ett positivt besked imorgon!
  • Helisa
    Jenkis skrev 2014-01-14 15:38:47 följande:
     Ursäkta om jag låter grinig! Men jag var bara tvungen att få ur mig min frustration.
    Låter fullt begripligt att vara irriterad och frustrerad.
    Det är väl jättebra om vi kan använda dessa diskussionstrådar till att både fråga, peppa, jubla, prata av sig och även gnälla. 
    För de flesta av oss är nog det här ett ganska ensamt projekt. Åtminstone har inte jag så väldigt många att prata med än så länge.
  • Redan47

Jenkis, spy hur mycket du vill! Jag hade inte varit så lugn som jag ändå får intryck av.... Ett jävl.. Telefonsamtal har väl inte med sekretess att göra, har med smidighet att göra och art lugn och ro hormon skapar bättre förutsättningar för ET än oro o stress! Jag tycker det suger!

• Jenkis

"Ring inte oss, vi ringer dig" Nä just det jag saknar. Ett telefonsamtal, sms, mail eller vad som. Där man säger att man just nu inte vet för det kan jag ta. Det är ovissheten jag har svårt för. Ja, ja. Jag uppdaterar när jag hört något...

• Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-01-15 09:47:15 följande:
    Jenkis: Hoppas att de hör snart till dig och du kan lugna ner dig! Fustrerande
    Andas lugnt....

Tack alla för stödet! Får yoga lite extra.
  • Jenkis

Lägesrapport!

Bra: De hörde av sig i morse och vi är nu igång med östrogen! Skrattande

Dåligt: Mitt hemsjukhus vägrar ta emot mig för VUL nästa vecka p.g.a. läkarbrist. Det har sagt så i två år, men vi som håller på med IVF och ÄD brukar få hoppa in mellan två patienter för att göra VUL som tar 2 minuter typ. Nu vägrar de. Det privata alternativet som finns i stan har inga tider i januari... Övriga i länet där jag bor har inte öppet på fredagar eller vill/kan inte. I Värsta fall får jag alltså åka 22 mil för ett VUL på sjukhuset som skall göra ÄD:n

Någon som känner till någon läkare i Sörmland eller Västmanland som kan göra VUL? Tips mottages tacksamt!

• Jenkis
    Jenkis skrev 2014-01-17 17:08:45 följande:
    Lägesrapport!

Bra: De hörde av sig i morse och vi är nu igång med östrogen! Skrattande

Dåligt: Mitt hemsjukhus vägrar ta emot mig för VUL nästa vecka p.g.a. läkarbrist. Det har sagt så i två år, men vi som håller på med IVF och ÄD brukar få hoppa in mellan två patienter för att göra VUL som tar 2 minuter typ. Nu vägrar de. Det privata alternativet som finns i stan har inga tider i januari... Övriga i länet där jag bor har inte öppet på fredagar eller vill/kan inte. I Värsta fall får jag alltså åka 22 mil för ett VUL på sjukhuset som skall göra ÄD:n

Någon som känner till någon läkare i Sörmland eller Västmanland som kan göra VUL? Tips mottages tacksamt!
    Örebro län skulle nog kunna funka med.
  • Jenkis

Har hittat en ny biverkan på Synarelan. Har någon av er upplevt samma sak?

Började på dag 21 denna cykel och fick en blödning efter drygt en vecka, men den vill inte ge sig!

Färskt blod varje dag. Inga mängder, det räcker med trosskydd men ändå. Jag som är van att ha mens i tre-fyra dagar och så är det slut. Nu är jag inne på åttonde dagen! Trodde det skulle ge sig när jag började med östrogenet, men tycker nästan det varit mer idag eftersom jag tog mitt Omega3 idag och det har jag gjort ett litet uppehåll med några dagar för att se om jag skulle sluta blöda, men icke.

Får väl ringa på måndag och kolla med kliniken om det inte lugnar ner sig efter några dagar på östrogen.

• Frk Röd

Hur har ni gjort med kaffe inför ET och under ruvningstid? Om ni har avstått helt, när slutade ni då? Jag är ingen storkonsument av kaffe men det kan bli 3 koppar om dagen. Vid min första behandling (där jag inte blev gravid) så drack jag som vanligt fram till ET, men under ruvningstid skulle jag dra ner till max 1 kopp om dagen sa min koordinator.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014