Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Villsågärna38: tack för ditt svar. Ja, jag får blodförtunnande också, i något högre dos än vid första behandlingen. Denna gång ska jag ha klexane, förra gången var det innohep. Vad fick du, och när började du? Även blodförtunnande ska jag börja med vid ET, har läst i andra trådar att vissa har börjat på eget bevåg några dagar innan transfer för att livmodern ska bara i bästa form vid överförandet av embryot.
Vilken lycka att höra läkaren säga "Det här ser ju jättefint ut".
Frk Röd: Jaga har fått både innan och efter ET prednisolon. Nuvarande klinik vill att jag påbörjar det tidigare och ökar några dagar vid insättning. Jag vet inte hur mycket än men det brukar vara 10 mg i början och öka till 20 mg. Jag har problem men gyn här. Gärna inboxa en gyn i Sthlm som gör UL för ÄD. Helst någon som inte kostar 2000 spänn.
Helisa: Grattis och njut av nu tiden även om det finns risker men ett tickande hjärta... Så härligt! Lycka till.
Helisa, säger det här också, underbart stort grattis till!!!!! Den känslan kan jag tänka mig är det som gör en del av våran resa värd- första utdelngen! Jag tror det är jätte viktigt att inkludera våra män i denna resa. Jag känner det idag iallafall- och kommer verkligen storsatsa på att vi är två genom detta! kram tiller båda!
Villsågärna38: Jag kommer också börja med klexane minst ett par dagar innan ET oavsett om min klinik vill det eller ej. Jag har ju sprutorna så det är bara att köra. Likadant kommer jag göra med prednisolonen. Ska bara få min svenska gyn och skriva ut den först. Man får va sin egen doktor, det brukar bli bäst då:)
NinaCamilla: kan du skriva och berätta om vilka doser du ska ta när du fått information om det? När kör du igång?
Helisa: Stort grattis, det måste kännas underbart.
Helisa, stort grattis!!