Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Ps. En kaffe kopp, =ca 1,5dl. Det är då inte en mugg!!! Eller Tekopp.
"De lärde" tvistar om det mesta, så även kaffe vid/innan graviditet. Ibland finns det forskning som visar på totalt olika "sanningar", även om det kanske inte riktigt är så i det här fallet. Min övertygelse är dock att det knappast finns någonting som är bra i för stora mängder. Det varje enskild person kan göra är dock att ta till sig de olika forskningsresultat som finns samt ta del av andra människors erfarenheter och övertygelser för att sedan skapa sig sin egen "sanning" om vad som är rätt för mig. För vissa är det okej att dricka 1-2 koppar kaffe om dagen, och för andra så är det helt fel. Men det betyder inte att någon har rätt eller fel. Rätt beslut för mig kan vara helt fel beslut för någon annan, och tvärtom.
Det är fjärde gången jag äter Progynon. Har inte märkt av några direkta biv av dem tidigare. Dessutom åt jag 8 mg i sådär två månader i sträck senast (bygga slemhinna och sedan gravid).
Började i fredags med Progynonet. Fick börja med 6 mg direkt. Alla andra gånger har jag kört 6 dagar på 4 mg för att sedan öka till 6 mg (8 mg).
Sedan i lördags har jag varit illamående och supertrött. Det kommer runt femtiden och blir lite bättre senare under kvällen (illamåendet alltså). Helt sjukt att det är så tidsstyrt. Försöker tänka om det händer något särskilt då eller att jag äter något särskilt, men inte. Fikade 15:45 idag, så det är inte blodsockerfall. Har varit ledig, så jag kan inte skylla på jobbet heller
Är inte gravid, det har jag kollat.
När jag startR med östrogen har det varit m 2mgx3 dag1. Den reaktion du berättar om upplevde jag mer när progestoron tillsätts. Och ÄD 2, kände jag mig sjuk hoppades på gravid, även om jag kände det inte va så.
Fråga till er: Hur tjock har varit er slemhinna vid nedreglering? Jag har varit nu nedreglerad i 4 mån pga. Endo men slemhinnan är 4 mm och såg 2 äggblåsor på äggstocken. Hur det kan vara möjligt?
Min slemhinna var 3 mm när jag var nedreglerad och jag hade också flera äggblåsor fast de var ju inte så stora förstås och det antar jag inte dina är heller. Så länge man inte är i klimakteriet så har man äggblåsor.