• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

NinaCamilla skrev 2014-10-19 08:44:09 följande:

Redan: arg ledsen och uppgiven! Testet var negativt efter 5 timmars sömn. Jag var helt övertygad och fortfarande har jag metallsmak i munnen och ömma bröst. Vet inte om det är nån ide att göra blodprovet imorn. 6 ÄD och bortkastat tid och pengar - livet hånar och jag vill veta vad är "lärdomen" av den här skiten! Jag vet att det är sämre chanser på FET men de var 3 toppen blastos som alla klarade upptiningen. Hur ska man gå vidare?!

Fy fan så hopplöst. Det är det verkligen minus minus minus. Hur att ta sig upp efter varje försök... Jag har målet i sikte låter mig vara jävligt less någon dag, Sedan upp igen. Hopplösheten kommer över mig nu och då. Jag vet att när det lyckas kommer alla försök och ek insatser vara värda. Att ge upp nu är som att alla insatser hittills blir meningslösa- så här tänker jag och min man. Det är det som får mig orka. Jag förstår dig till 100, ett sådant minus dränerar fullständigt. Men jag tänker oxå att mina tre första försök var dömda. Så det gör att de senaste i Aten är mina första... Då blir det inte lika många. Tittade på dvd efter hysto nr2. .. Fullt med ärr igen.

Jätte kram vännen. Fundera på er strategi tillsammans, då blir du starkare. <3
  • Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-10-20 08:31:17 följande:

Redan: Penny sa att det blir hysto igen för min del. Endo och adenomyos och utomkveds har förstört igen så mycket. Du gjorde hysto nu men måste man vänta på nästa försök?

Jag vet ärligt inte. Hör och läser att det är olika rutiner .... Fråga henne om ni kan köra på samma cykel. Och även var tydlig med vad du vill. Hon lyssnar på det, tycker jag.

Kram
  • Redan47

Bullen: säger som Nina. Du behöver tillsätta något mer för att öka slemhinnan. 5mm är jätte tunt i ditt läge. Knappt kroppen svRar på östrogenet. Be dem skriva ut plåster oxå 100mg. Du behandlas väl i Sverige vill jag minnas. Skulle säga du behöver 3x100 plåster per 3dygn. Tar du blodförtunnande? Det förbättrar cirkulation och därmed utveckling av slemhinna.

Utan vidare tycker jag oxå absolut du kan trycka upp 4mg vaginSlt till natten.

Att göra transfer på mindre än 8 mm är att minska chansen att fästa. När den är 5mm går det ej heller avgöra kvalité - treskiktad. En viktig faktor.

• Redan47
    bullenochgrisen skrev 2014-10-21 12:00:37 följande:

De sa ingenting till mig om att höja dosen. Kanske ska ringa dom? Jag går på Huddinge. Tar inget blodförtunnande. Bara progynon x 3. Varför sa de inget om att höja dosen? Tror knappast att den blir så många mm större tills på fredag!! * känner mig orolig* de tog ett blodprov också för att kunna se bättre.

Oro är ingen energi som bidrar positivt. Lätt hamna i den, spec då vår situation kan upplevas väldigt utsatt mellan varven. Och i tillfällen där du är nu, innan transfer och allt inte klaffar.

Så driv din sak! Ställ frågor! Och fråga efter deras erfarenhet av tunn slemhinnor inför transfer, oddsen, statistik osv. Alt behandling för att påverka slemhinnan idag på en vecka.

Du kan oxå äta extra omega 3, 2-3 tabl /dag, extra e vitamin uppåt 400mg/dagoxå. Båda är förtunnande oxå.

Beslutsamhet och motivation låt det bli ditt bränsle! Oro dränerar. Bara du som kan påverka just oro. Kram

Allt ordnar sig.
  • Redan47

Nicotine är kärlsamnandragande så det skulle jag absolut upphöra med omg. Ett glas rödvin gör mer nytta om du behöver något till belöningssystemet.

Det finns olika orsaker till stt slemhinna inte utvecklar sig. Ett bidrag är kosten, allt intag genom truten förstås påverkar kroppen på olika sätt. Det kan vara livmoderorsaker, det kan va att din kropp inte svarar på östrogenet tillräckligt, är du nedreglerad , då har du inga egna hormoner som hjälper till. Motion är ixå bra, ökar blodcirkulation.

Just E vitamin i större doser 400-600mg har jag läst är bra. Finns recfritt på apoteA tex, E vimin.

Tillskott oå b vitaminer. Mm mm . Östrogen ätandet påverkar nedbrytning av olika vitaminer o mineraler vilket gör att det faktiskt kan bli brist.

• Redan47

Nina: jag gjorde hysto 9/10. Hoppas bli "färdig " för transfer till jul...

Denna gång hade jag önskat mannen var med efter hyston, mådde ju jätte dåligt efteråt denna gång, hade så svårt att vakna och syresättning var ej tillräcklig. Fick ju inte åka därifrån förrän 18. (Vet inte vad Han skulle kunna hjälpt mig med ... Men lite mentalt stöd och krama ich slippa sova själv) Men förra ggn var jH solo det funka bra oxå. De får ju inte vara med på uppvak utan sitta i ett väntsal. Men visst du får ju gå därifrån kvickare om du har sällskap med dig. Säkerhetsgrej.

Men du ska inte boka att flyga hem samma dag!

Ja det är klart vi ska lyckas! Men jag ska ärligt erkänna att det känns motigt just nu att bara "vänta"... Så länge penny ocå har hopp så är det inte kört;))!!! Kram

Va skönt det funka med transfer direkt.

• Redan47

Transfer på fredag ger blactocyter och två extra dagar för din slemhinna att få mer tid inom fönstret. Ja, jag tycker det är konstigt att de inte låter mäta din slemhinna oftare för att se utvecklings takten för att göra allt för att kunna genomföra ett färsk försök med de bästa förutsättningarna. Både blactocyt och färsk ger större sannolikhet för att lyckas. Plus treskiktad 8mm's och mer, slemhinna. Det finns det även vetenskaplig evidens för.

Att börja med progestoron innan de vet måttet på slemhinnan är märkligt.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014