• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

NinaCamilla skrev 2014-07-12 15:33:02 följande:

Frk röd: Riktigt trist att nu har inte fått feedback än! Vilken klinik har ni? Men det är inte ovanlig med flera försök.

Jag tycker det är dålig kundvård. Riga var så oxå, typ, sorry... Inte ett ljud mer. Serum, sorry, och omtanke mm att jag ska höra av mig när jag orkar..

Visst att göra 3 ÄD försök är vanligt, av vad jag utläst på nätet.

Vi har kostat på oss dna fragm på spermie denna gång, plus isci fast det inte behövts. Och vi har haft kanske turen med fin överlevnad på embryon, 3 av 11 bortfall nu senast. Ungefär lika Riga med. Unga donatorer med god tidigare statistik.

Om du gör serum så kan du ju välja en donator med hög statistik som ett kriterium för art höja oddsen på embryo kvalité, Vilka spelar en mycket stor roll. Så det behöver ju inte va du din livmoder som brister heller. Im nu så många bortfaller... Så kanske de överlevande inte överlever en dag till.

De är en påfrestande process ivf. Så många frågor, hopplöshet, vanmakt, stress.. Kram till dig frk. röd och alla andra som jag vet läser och begrundar!
  • Redan47

Jag / vi överlämnade det åt penny, hon hade en donator på ingång som hon menade skulle passa oss, just med gott utfall. Vi gjorde ju ET inom loppet av 14dgr typ då min cykel passade bra med denna kvinna. Utseende är och har aldrig varit så viktigt flr oss, kaukasiskt utseende räcker.. Mina barn är så olika mig så det kvittar mig . Jag vill ha barn och en familj tillsammans m min man! Jag är en anhängare av epigenitik! Det sociala arvets betydelse. Alla donatorer även serum genomgår hälso undersökning det räcker flr mig. Serum har en personlig relation m sina donatorer, det är viktigt flr mig, att de blir sedda och omvårdade. Liksom en familjär stämning i hela processen, det där löpande bandet blir liksom lite mer överskuggat.

• Redan47
    Katt12 skrev 2014-07-13 20:09:05 följande:

Förresten, vsg, jag har fragmin som blodförtunnande - vet du om innohep är bättre ur immunperspektiv?

Se inlägg i Aten tråden, zinfandel svarade mig på liknande fråga. Då jag inte kan finna något entydigt på det ej heller på fertilitetsguiden. Slutsats: Det är blodförtunnandet i sig som är det viktiga. Men du behöver kolla att du får den dosen som motsvarar 5000IE Fragmin eller 4000 anti-xa klexane om Innohep. Den som erbjöd mig det på recept hade inte koll på detta alls. Det är inte samma enheter på de tre LMH medicinerna. Det ska vara LMH för profylax behandling. Lycka till! Jag valde Fragmin för att se om det funkar bättre på mig denna gång. Ibland behöver vi prova annat.
  • Redan47

Omvärderat vår plan. Ställer in Riga aug. Och tar serum typ första v i sept möjlighet andra veckan. Kommer satsa på detox nu och boosta kroppen. Anledning främst ekonomisk och praktisk Athen fet är ju betald, det är inte Rigas. Ich vet ixå serum kan hjälpa mig med östrogen sköljning där im inte slemhinnan svara ordentligt en gång till. Då åker jag dit ich är typ 1-1,5v.

Maila peny ich fråga .

Jag skickat mail idag, väntar besked under morgondagen på schema. Kommr ju nedreglera denna gång. Svarar din slemhinna bra? I tid?

• Redan47

Känner inte till de prover du nämner , jag har tagit i Sverige men minns ej vilka plus tsh och antikropps prov . Mina visar inget speciellt, men jag är ocå en som aldrig är sjuk.

Genom kortison o blodförtunnande trycks immun ner något. Det är det jag tar. 10-15mg och 4000antixa klexane, motsv fragmin 5000ie. Trombyl. Ev antibiotika ixå igen. Så det är det plus då IL som "enklast" hjälpmedel.

I mitt fall tror jag ändå slemhinnan är den största fel faktorn. Ich koagulering.

• Redan47

Nina c, fick svar fr peny. Nedreglerar mig typ idag eller imorgon. Prel start östrogen 10/8. Prel Aten 1 v i sept.

Förstår det är viktigt med avgiftning för dig innan start är möjligt. Har du boosta med folsyra nu!!! Magnesium B vitaminer D vitamin .

Jag har köpt en detox kur jag ska göra oxå nu. Plus köpt q10 och E vitamin.

• Redan47

Nina: ja, det blir typ dag21 efter mens. Det går att starta nedreglering både i början ich mot slutet. Sedan väntar jag blödning.... Jag har ju liksom avbrutit min behandling dag15, men då tagit över cykeln m gestagen/ p-piller na mot slutet av cykel. För att min slemhinna ska bli ordentlig och blöda ut innan start.

• Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-07-18 20:32:39 följande:

Redan: Jag fick email fr Penny och jag ska göra mock cykeln. Helt främma begrepp men jag googlade lite och det är en "test period" för att min kropp reagerar på mediciner med rätt mängd etc. Efter 10 dagar ska jag ta VUL på slemhinnan och ge det till Penny. Det verkar så att min mediciner kommer förändras. Skönt att hon testar allt. FET är planerat i slutet av september.

Vad härligt med besked. Hon är bara sååå bra. Hon rusar inte in i något. Visst känns det väl ändå förtroende ingivande. Hon vill verkligen vi ska lyckas! Jätte kram till dig, vad tiden ändå gott fort - på gott och ont .
  • Redan47

Metro station ambeliokipi. Sedan gå 7-8mn. Nåt sånt. Men , gå in på googles Map, lägg in deras adress, från var du vill , till serums address. Ja, de svarar alltid fort, och beroende på var vi är så svaras ännu fortare eller inom Max 2dygn men då är det oxå icke brådskande. Det tycker jag känns förtroende ingivande just att det finns hänsyn till ärende.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014