• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

bullenochgrisen skrev 2014-06-11 09:18:05 följande:
    Följer dig med spänning. Det kommer gå vägen! Du kommer lyckas! Hur många dagar har du ruvat nu? Stort lycka till!
    BARA ruvardag 5 idag!Tungan ute
  • Redan47
    villsågärna38 skrev 2014-06-11 09:50:39 följande:

Usch, jobbigt med ruvning. Hormonsvall och så förväntan på det plus nervositet. Jag vet såväl, man vill bara att tiden ska gå. Jobbigt med handleden också förstår jag. Hunden speglar dig säkert, de brukar ju vara bra på det. På samma sätt som barn. Det är bra med mig, lite krämpor här och där men det får man nog räkna med som gravid över 40 så bara att gilla läget smile5.gif Stora lycka till kramar!! Nu är det din tur, känner det på mig!!
    HjärtaGravid
  • Redan47

Minus blev det denna 5 gången oxå. Hade en liten mycket liten att det skulle vara plus då Stickan visa plus igår morse. Men, det var tydligt att det trots allt var rester Av pregnyl kvar i systemet även om penny menar inte. För gårdagens hcg blodvärden visade kl 14.00- B-hcg 4.

Ledsen sorg mycket . Vill ju!

• Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-06-18 16:03:34 följande:

Redan: Vilken ruvardag var du? Jag provade första rd14 med stickan och fick plus sist och sedan tog jag hcg-prover och de var inte innan RD 16 eller 17. KRAM!

Ruvardag 11 igår . Idag 12- minus.

Vet du om du testade minus innan ?

Kan ju rent princip fortsätta medicin helgen ut...P sa att avbryta. Då hcg visar på ingen graviditet.
  • Redan47

Frk. röd: äntligen, vad tiden ändå gått fort! Trevlig helg och resa! Klart de ska överleva odlingen, ett spill, Max!

Ja du, ett minus är tungt, vill ju så gärna. Plus igår visst smaka på hur det känns lite ,men ville inte ta ut ev glädje innan blodprov. Det är det enda valida.

• Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-06-18 21:15:42 följande:

Redan: Jag gjorde 2 grav.test en clearblue och en billig variant och den andra visade minus. Svårt att säga men jag förstår om du inte vill slösa pengar på Hcg-test. Ledsen för din skull men den 6 borde det vara vår tur! Ta hand om dig kram

Så blir det! 6 blir vår tursiffra. Kram

Jag behöver resa ca 30 mil för att ta provet. Så jag vill helst få plus på sticka först... Sedan testa blod. Nu gjorde jag undantag för att få visshet omg, pga av skiftande resultat.
  • Redan47
    villsågärna38 skrev 2014-06-18 22:46:03 följande:

30 mil?? Finns det ingen vårdcentral närmare som man ta ett prov? Ja då förstår jag att du vill ha plus på sticka isf. Sticka är ju också tillförlitligt men kan ju ta längre tid. Vänta några dar och ta en sticka igen isf tycker jag. Just in case. Kram
    Nix. Ej välkommen där med hcg... Behöver remiss för det. Har fått remiss av min gyn, men snigelposten gör att jag får svar efter en vecka... Det räcker inte för mig.
  • Redan47
    Helisa skrev 2014-06-18 22:03:27 följande:
    Tänker på dig! Önskar dig medgång och kraft! Kram!
    Tack ! vad mysigt med mage o allt! Skönt det går så bra för dig.
  • Redan47

Förken röd: En fråga ; jag vet att din klinik ligger utanför stan, halindri. men undrar om du är i Aten stan och skulle ha vägarna förbi Serum nu när du är i där? Frågar för Penny undrar om någon i så fall kan ta med medicin hem till mig, (skicka vidare med svensk post sedan mot all ersättning!) Jag vet att det är rörigt att vara i aten, men vill fråga ifall det är så att du ska hämta mediciner där eller så. Kan inte få mer än nej.Flört

När åker du?

• Redan47
    Frk Röd skrev 2014-06-19 23:12:50 följande:

Jag åker på söndag. Har precis bokat flygbiljetter och det mesta kring resan dit, betalning för behandling m.m har krånglat för mig idag så jag är såååå uppstressad och trött. Jag vet inte om jag ska in till Aten. Har inte "turistat" i Aten när jag varit där utan bara åkt mellan kliniken och hotellet. Vart ligger Serum?

Jobbigt m planering resor mm. Sa just det till en annan tjej, tycker det är minst om inte mer stressande än behandlingen...

Serum ligger 7min promenad från Metro stn ampeliokopi. Jag kan maila en karta. Låt dig inte säga ja utan att det känns bra. Det är viktigt du disponerar din tid som känns bra för dig. Har du träffat peny?

Om du har tid och lust... Så en resa till Akropolis historiskt - inträde, men fin utsikt över Aten och häftig känsla ändå och monastraki lite mer avslappnad atmosfär mycket greker o turister restauranger turist bling, men sköna gränder ich god glass, jordgubbar o bigarråer oliver mm på stora torget vid monastraki, ligger direkt vid en Metro utgång. Lätt och billigt att ta sig runt m metron. Jag har köpt 3dagars biljett när det lönat sig. Ingår tor flyget. Går bara köpa vid flyget.

Aten är inge vidare enligt min mening, men de två oaserna iallfall någonstans att koppla av lite. Eller oxå en tur med tram till havet. Stn edam. Promenad strand och bara vila. Tar ca 1h fr syntagma. Tram nr 5.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014