• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Nina, jag tror att det tar ett tag för kroppen att bilda i balans ett eget kortison - så det är möjligt du känner värk som biverkning. Det är viktigt att ta extra calcium/ magnesium oxå parallellt. Så jag förslår att du köper litomove, strandnypon pulver, innehåller mkt C bl.a. Och att du tar extra calcium 600mgmagnesium 300mg till kvällen. Det är oxå bra för syra bas balansen. Fortsätt med folsyran oxå! Med all medicin kombinerat vi tar under ET behandling o du oxå cellgift så är det bra om du tar tillskott och äter mkt grönt. Jag tar alltid en kur med chlorella, holistic 2x5tabl, efter hormonbehandlingen för att hjälpa levern med detox. Det kan ju vara något för dig oxå...?

• Redan47

Hoppas: ni har även Spanien , Cypern och Aten. Serum Aten mkt skickliga på spec. Jag går där nu efter 3 misslyckade transfer i Riga. Har ett misslyckat försök i Aten ich ska på onsdag göra en hystereoskopi m implantations snitt.

Jag råder dig ringa/maila fråga dina frågor till resp kliniker. Och likaså info vad ert problem ligger. Din tidigare behandlingsplaner hur har de sett ut tidigare. Din slemhinna ? Infektioner? Osv. Serum i Aten vet jag är snabba att svara och ger gratis konsultation. Ta vara på det. Tycker jag!

• Redan47

På hotellet - äntligen ätit. Tog upp frukost imorse som jag nu mumsat i mig. Dagens resultat: mycket och tjocka ärrvävnader. Dessa skars bort. Det blödde inte ens när han skar i dem. Så hoppas innerligt att detta var orsaken. Penny info att det blir dålig cirkulation och inget att fästa för embryon.

• Redan47

Nästa försök, vänta på mens efter hyston som jag förstod blev en mens då slemhinnan spolades ut idag. Efter den startar medicineringen dag 3, dag10 VUL , därefter boka datum för fet. Så typ slutet på maj då....?

Till september ja det låter en evighet. Lika bea att du släpper taget och bara njuter av icke oro, rödvin till grillat i sommar, och satsa på relationen. Käka vitaminer och boosta dig!

• Redan47

Ingen aning . Våra i Riga har klarat upptining alla. Aten frös vi ner i två rör 3+2. Vi tinar upp 3an först nu. Har du tid att gå den säkra vägen så gör det. Onödig risk att göra fet om cellgifter finns kvar i systemet.

• Redan47

Jag undrar ju hur de utvecklats. Men jag var seg trög i hjärnN så jag kommer inte ihåg att fråga analys vet fick ett svar att det kan vara infektioner som läkt. Så idag har jag läst på om olika anledningar till ärrbildningar. Förlossningsskador, och efter förlossning typ syr , infektioner mm. Det såg lite läbbigt ut. Men jag fattade inte hur utbrett det var. Får fråga nästa gång. Men att mina möjligheter att bli gravid ökat är klart. Hur mkt ingen aning. Det saknas lite kommunikation. Önskvärt hade varit att prata med kirurgen direkt efteråt... Filmen var bara ett litet klipp.

• Redan47

Jenkins, har du någon samtalsterapeut du kan ventilera din hälsa med och rådgöra. För det tar mycket energi tänker jag av dig att bearbeta allt du tänker du "borde" klara. Du lägger börda på dig själv ... Skuldbelägga dig tar kraft och det i sig suger vilket sänker dig ner i depressionens svarta hål . Kram

• Redan47

Jenkins: din hälsa- ditt ansvar- den frågan får du driva. Jag tänker att det som är viktigt för dig, motiverar dig. Och som blivande mamma, är din hälsa minst lika viktigt för ditt barn som dig. För när vi svajar... Gör de det oxå, men inte omedelbart det kommer senare när vi kan ta emot dem. Jag hör dig prata om samtalspartners kalender att du anpassar dig till hennes arbetsbörda- den är hennes ansvar! Om du behöver hen- NU - så driv den frågan. Du vet själv att den enda som får betala är du själv med ditt eget mående, att låta bli ta kontakt med det stöd som du kanske är i behov av för att ha huvudet över vatten ytan. Jag vet, att det frestar på att skjuta på samtals stöd - det finns säkert andra som dessutom behöver din tid bättre. MEN det är återigen terapeutens jobb att avgöra. Du är i början av en graviditet som du sett fram mot. Se till att det blir en njutningstid tillsammans med din familj, partner och bebis. Du har gjort en resa fram till idag, det är dags att njuta av frukten oxå! Kram kram

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014