• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Nina: jag har inte använt werlab förut, men imorgon bitti blir det provtagning. Men det står att de skickar resultat på mail. Kolla mailet igen att det inte ligger som Spam eller så. Kolla igenom hela mailet efter attchments. 

• Redan47

Zinfandel; nyfiken är jag på hur du bar dig åt med VC ? Beställde du tid för ett medhavd dropp- alltså vad säger man?

Fick idag motstånd från en orovtagare att ta infektionssjukdomar på mannen inför ÄD- då en läk på fertilitetsklinik, som man trodde var remitterande, säger nej jag tillåter inga ÄD över 45år. Så då bistår inte hon med remisser el recept. Nu fick vi igenom det ändå, då jag belyste att vi betalar ju er så vad har hon med det att göra- när jag kan göra prover via werlab...? ( Men inte i Vår stad ) jSg tycker det är obehagligt denna subjektivitet - att en gynläk personligen kan få hindra oss ....likaså hjälpa oss. Har jag inte rätt att göra vad jag vill med mig i min kropp. Vad ät det för överförmyndarfadoner?

• Redan47
    villsågärna38 skrev 2014-03-11 07:30:10 följande:

Usch va jobbigt! Bra att du ringer. Hoppas du får göra ett vul redan idag. Behöver inte vara kört för att du blöder rött. Håller tummarna! Kram
    Känner med dig. Förstår att du känner dig orolig nu. Om du har möjlighet att få dig ett VUL idag ta den- gör det du kan för att minska oro och öka visshet. Kram
  • Redan47

Grattis lelle!!! Visst är det svårt att ropa hej...., men nog ska du unna dig glädjen av ett plus! Det är början på nästa fas!

Jag har knaprat utrogest 800mg efter transfer- kommer upp i 300-500 progestoron värdet. Kommer nog inte ta så mycket om jag förstod Aten nästa gång. För jag blir ju trött seg som kola. Och kroppen svara på medicin och så högt behöver det inte vara.

• Redan47

Nina: ta mer progestoron om du har hemma! Progestoron är ett viktigt hormon som håller graviditet. ÄD- är en kemisk graviditet till en början . Vi behöver äta östrogen o progestoron tills moderkaka producerar på egen hand fullgott.

Ta c vitamin och extra progestoron och vila!!!!

• Redan47

Nina: det känns verkligen tråkigt att höra att det blev missfall, du fick genomlida så mycket oro , förstår att det känns ledsamt sorgligt efter förhoppningen på plusset oxå. att du är så hoppfull är ett fantastiskt driv som kommer leda dig till live birth! Är det verkligen kört, tycker serum du ska avbryta? Sedan, Bara din blödning kommer igång efter några dagar..., och när slemhinnan är tunn och fin, kan du väl göra omstart? Kram

• Redan47

Frk röd: om provet Finns på werlabs ligger det nog under mia lundins hormonprover.

• Redan47

Nina: du går verkligen igenom en pärs! Utomkveds är möjligt.... Visst är det konstigt att insatta ägg vandrar "uppåt"? Min gyn trodde inte på det, vid ÄD, när jag sa det. Så det verkar inte vara helt 100% kunskap inom kåren. Hoppas ändå att du har något embryo på rätt sida kvar!!!

• Redan47

Ninac : jag åker nästa vecka till Aten. Undrar om du vet vilken Metro station som ligger närmast serum, jag bor vid syntagma. Har du andra tips att tänka på?

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014