• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

NinaCamilla skrev 2014-09-20 12:44:32 följande:

Jag har ökat från 2 progynon per dag till 3 st och extra 2 st på natten vaginalt. På måndag ska jag ta 4 st på dagen och 2 st på natten vaginalt. Jag får sån huvudvärk av dem. Jag äter kortison oxå 20 mg dagligen men tack vare vätskedrivande mår jag bättre än tidigare. Hurdan är plåster? Vad heter den och köpte du från Grekland? Jag ska till VUL på torsdag och kolla slemhinnan. Efter det får jag min sista schema innan FET. Lite nervöst om man hittar flyg så snabb dit men en sak i taget.

Jag förmodar du äter trombyl ixå... För den hjälper min huvudvärk. Jag fick möjlighet att pröva plåster, min kropp, reagerar inte sämre av alla plåster jag har på kroppen. De ger en jämnare utsöndring ich inte ut i metabolismen. Jag fick köpa fler på serum, de vill jag har plåster på mig oxå. De vaginala ger mig inte heller någon extra biverkan.

Det är lätt att få huvudvärk av obalansen som blir mellan östrogen o progestoron , så i bästa fall blir din huvudvärk lättare när du börjar m dem. Funkar det med alvedon?

Klart du kan börja boka resan! Hur många dagar har du behandlats? Min erfarenhet är att det kan va billigare att va kvar en extra natt för flygpriset.

Skönt att Bambi bara var på hal is! Spännande att snart ha henne i famnen. Kram
  • Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-09-20 13:46:26 följande:

Jag tar inte trombyl utan clexane och baby asperin. Jag ska kolla med penny om jag kan få plåster från insättning framåt. Alvedon hjälper förstås men försöker undvika smärttabletter så mycket dom det hår. Jag har endo och det blir en hel del gifter vid mens. Jag har blivit behandlad 5 dagar. Insättning är planerad efter den 2 oktober. Jag kan inte vara borta från jobbet den dagen men idealt vore den helgen.

Trombyl och aspirin, samma lika, så när som att trombylem här i SE 75mg, aspirinet100mg. Köp plåster på kliniken, de är mycket billigare än här. Jag hade inte koll på det, men tog ut några paket, ifall att, bättre ha hemma. Det är lugnt du kommer ha så tillräckligt bra slemhinna ska du se! Håller tummar!

Lite ruvarotålighet har jag haft  stundtals idag....känner att jag vill veta och jag vill ha PLUSSSSS! typ NU!
  • Redan47

Eftersom jag sprutat 3ggr m pregnyl(hcg) är det risk att få ett negativt plus, om jag testar för tidigt. Därför håller jAg ut! Annars hade det kanske blivit ett imorse ;))

Jag har inte väntat, om intern cykel krävt det. Min tid är begränsad.... Det tär mest psykiskt på mig att bara vänta på ingenting. Har även diskuterat detta med peny på serum, hon bekräftar det är jag som styr när jag vill köra. Det sliter inte mer på kroppen stt köra varannan gång... Det är hormonerna spec östrogenet som får oss gå i spinn och minus. Så jag har avslutat medicin, väntat några dagar på mens. Ibland Gjort ett VUL kollat slemhinnan dag 5-7. Sedan satt igång att bygga slemhinna, nytt VUL cd 10-12- sedan planering fet, 3-5dgr efter normal ÄL (cd 14.). Nedreglerad cykel hade jag denna gång, då jag avbröt förra transfer/behandling då slemhinnan ej skulle bli färdig i tid plus en ÄL som störde. Så kör när du känner dig redo. Vad har du för schema fått något förslag på ändring om det är minus?

Men men sticka el och Hcg enda säkra symtomet på grav i denna kemiska cirkus! Kram

• Redan47

Den slemhinna du byggt upp ska blöda ut ordentligt. Så en ny fräsch kan ta vid!

• Redan47

Intramuslulärt progestoron är ett säkert sätt att få progestoron. Självklart ska du följa ordinationen du fått. Vill du hellre ta vaginalt så är det ju bara du diskuterar det m serum im det är din klinik.

• Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-09-24 11:56:26 följande:

Redan: jag hoppas på att sticket visar fel! Gör en Hcg mätning! Kram

jag har 30mil att tillryggalägga för ett blodprov...så visar inte stickor plus...men jag fortsätter min medicinering och testar igen. Jag har önskat på plus, men inte trott det är troligt att livmodern skulle bjuda till...
  • Redan47

Jag kommer fortsätta med medicin till fredag , sedan ett nytt test. 

Vi bestämde oss i Aten denna omgång, när jag mådde dåligt och kände fan fan va tungt och hormoner som sprutade tårarna ikapp, att ändå fortsätta. Så vi följer den strategi som gjordes upp strax innan transfer. Vi sa blir det plus, blir det en framtidsväg till syskonförsök eller ytterligare ett användningsområde i framtiden. Blir det minus, kör vi på. Det blir en hysto ( efter kommande blödningen), göra rent, sedan en spec behandling, därefter läkning före ett nytt försök. jag gillar naturligtvis inte att det drar ut på tIIIIIDEN!!!! men har inget annat val om jag vill försöka lyckas!

JgRJag: Skönt med nya friska tag. Det ska gå, det är mitt mantra! 

• Redan47
    Frk Röd skrev 2014-09-24 19:55:50 följande:
    Så oerhört tråkigt Redan.

Vet att det kan vara tidigt att svara på redan nu men hur tänker du gå vidare?

Visst har väl du kvar embryon i Riga? Kommer du använda dom vid nästa behandling eller fortsätter du på Serum? Har du fått nån återkoppling från Penny?
    Frk. röd jag går vidare på serum. Kanske blev lite rörigt inlägg tidigare. Väntar in en blödning efter avslut på medicin, därefter ner till Aten för en hysto, rensa rent ärr igen, oen spec försök behandling, läkning och därefter en ny transfer. Mannen lämnade sperma nu när vi var där så vi har större flexibilitet på den fronten.
  • Redan47

Nina: då kommer säkert slemhinnan hinna bli +8mm det är bra!!! Tänkt vad tiden gick undan mot slutet! Och om du inte är kvar i Aten den 8/10 så korsar vi väl nästan varandra i luften... Typiskt! Åker ner på onsdagen. Hysto torsdag hoppas jag! Kom ihåg att gör en inköpslista nu på medicin! Passa på att köp östrogen plåster sv dimitra, som sagt mkt billigare än här.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014