• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Villsågärna, vad sorgligt! Spelar ingen roll att vi har barn, sorgen över det hopp och längtan som ej blir är ju lika stor. Jag har inte koll, vilket ÄD försök är det ni gör/gjort nu? Ni vill inte försöka fler gånger?

• Redan47

Micke 78; vi har resonerat och tagit hänsyn till faktorerna min ålder, har bara två kvar att kunna göra äd. hade jag lägre ålder skulle jag sätta in 1 med hög kvalitet på embryon utan att tveka. För då har du har du oxå minimerat de graviditets risker som de facto flerbörd är både för barn och kvinna. Det är ju allt vi Håller på med i denna IVF/ÄD sväng att höja möjlighet för levande född bebis. Inte bara bli gravida. Med pisci teknik kan de ju plocka ut de bästa spermierna och befrukta manuell, ger högre möjlighet för bättre kval kvar. Då har ju en första utrensning gjorts. Och gro till blactocyt 5dgr, har ytterligare rensning gjorts. Nu valde vi två. Ger en högre sannolikhet, men kan lika gärna bli 0 som tar sig. Hittills har jag oxå kammat 0. En del menar att det är säkrare att sätta in 1. Om du läser om detta globalt, så förespråkar den internationella IVF org att sätta in Max 1 blactocyt.

Du får bättre FK dagar att föda två singlar efter varandra än tvillingar... Om ni vill väga in ekonomi och ledigheten.

• Redan47

Ang blodförtunnande; tror de flesta medic med trombyl direkt efter transfer. Jag rekommenderar, vilket jag inte gjorde, att om du ska medic med östrogen, se till att få trombos prover tagna och analyserade, så du får rätt mängd blodförtunnande direkt. Detta skapade stor oro hos mig när detta strulat ordentligt. Största risken med propp är ju min egen hälsa!

• Redan47

Absolut håll kontakt ned medicinsk ansvariga och fråga så mycket du vill direkt! Fråga om trombosutredningen med dem maa östrogenbeh .

• Redan47

Vilken styrka får du då som motsvara 6mg tex? Mkt intresserad av det, väntar svar fr Riga på frågan ...

• Redan47

Villsågörna, vilken styrka har du på depot plåstren? Hoppas träffa min sv gyn i början oå jan, vill föreslå detta då. Har ställt fråga till Riga, hoppas få svar. Men sanningen är att i våra trådar finns så mkt snabbare kunskap ! Vi är mkt pålästa ! Tack

• Redan47

Provtagning imorse , hoppas de mailar svar annars får jag inte svar förrän 2/1 . Mitt sista hopp är låghormonare...kissade ckearblue ej gravid imorse . Känns kört ich det har det gjort länge . Vill börja om, har i frysen .

• Redan47

Callimero mfl; vi har gjort/gör precis som villsågärna. Då har det landat. Och vi har helt enkelt sagt, vi har försökt på egen hand, det går inte, då beslöt vi oss för ÄD. För att få ett barn är viktigare är genen. Och då finns det hos dem att fundera och ställa frågor innan bebis kommer. God tid att ev smälta och framför alltslipper vi mamma o pappa gå och veta att vi vet något som de vet ochkänna oss som bedragare eller lögnare. Alla blir lugnare . Alla de som av kärlek unnar oss få barn, kommer inte tycka illa vara. Och våra värderingar fått oss fatta beslutet är det som är viktiga för barnet en gång i framtiden. Ju tidigare desto bättre, barnsagornas tid och när frågor om hur vi kommer till begynner.

Jätte kramar till er alla!

Angående vara lika... Hjärnan fyller i det den vill se. En del säger att mitt barnbarn nu bebis bara är lik min son, är hon absolut inte! Tycker jag. Jag har sagt det där hund exemplet, vi blir lik varandra, hund och matte. Vi kan oxå höra ÄD historier bevittna det. Det kan vara så att våra barn inte blir lik oss, utan annan släkting .,,,vem kan kontrollera det.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014