Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Är svenska kvinnor promiskuös?

FjärilVingad73 skrev 2013-10-11 16:16:00 följande:
    Är det en tävling? Vill man inte "bli bättre" för att kunna vara en så bra älskare som möjligt, för att man vill ge sin partner så stor njutning som möjligt?

Det är ingen tävling, det är omtanke.

Precis. Jag vill bli bättre älskare för de jag har sex med inte för att få pokaler och jubel, utan för att jag vill behålla dem som sexpartners. Och för att det är ljuvligt att få dem att njuta! Om sedan Allan Sturesson från Åmål var tusen gånger bättre, tja, det skiter jag i. Jag gör så gott jag kan, duger inte det så är det ju synd, men jag är öppen för konstruktiv kritik.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 16:24:44 följande:
    jag tror inte på folk som inte kan säga saker för de är för oviktiga. om man undvker att säga nåt så är det inte för att det är oladdat oftast.

jag gillar höstlöv. sedär, nu var det sagt. 

Mjaha. Det tycker du. Jag tycker att det är oviktigt. Det tillför inte mina relationer något att veta hur många någon haft sex med tidigare. Det säger ingenting om hur snäll eller charmig hon är, hur vig och pilsk hon är (faktiskt!), inget om hon är omtänksam eller ego, inget om hur pålitlig hon är. Så vad ska jag med siffran till? Ska jag veta den enkom så att jag ska kunna döma henne som "dygdig" eller "slampa"? Varför då? Jag skiter ju i vilket!
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 16:28:19 följande:
    där har du helt enkelt fel dorian. och jag tror du vet det.

man kan inte ligga med alla man vill som man och skälet är oftast

1) för lågt sexual market value

2) tjejen är redan upptagen

3) hon tror inte att du tänker investera det hon vill

samma gäller för kvinnor men värdet är annolrnda baserat.

du själv dissade ju just en tjej som var 96 år och med en lätt övervikt, me thinks pga bristande smv  

Jaha, och? Brukar du slå ihjäl karlar som är i vägen för dina romantiska och/eller erotiska lustar?

Att man inte kan ligga med alla är liksom inte relevant. Såvida du inte menar att man just ska våldföra sig på kvinnor man har lust till är hela din argumentation totalt nonsense.

Jag tycker mig se så pass mycket otrohet, seriemonogamitet, swinging, öppna relationer, poly av olika slag att jag vågar påstå att sex verkligen inte är en fråga om konkurrens. Och våld och konkurrens leder inte till mer sex, bara till kortare, grymmare liv för alla inblandade parter.    
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 16:39:36 följande:
    fast nu är du ju ihop med en ensamstående mamma, så då är pluralformen missledande där. du har en sexpartner i framtiden alltså, till du lämnar henne då eller hon lämnar dig. det är just det som lite lurigt med dig. jag skulle aldrig använda pluralform i din situation, det ger ett annat mindset från början. du verkar se ett förhållande som ett kk+.

Haha, nope, där har  du fel. Men det kunde du iofs inte veta: vi är båda poly.
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 16:57:22 följande:
    det ante mig dorian. och ni har inte varit ihop sålänge heller sannolikt. 

de flesta är dock inte poly, och därmed blir dina erfarenheter lite för exotiska för gemene man, och kvinna. 

Min situation är onekligen inte så vanlig, men min erfarenhet är icke desto mindre relevant. Om inte annat så för att jag levt monogamt mina första trettiotvå levnadsår.
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 16:59:03 följande:
    det skulle jag nog göra om det ingick i spelet

sexuell konkurrens finns överallt runt oss och det är så tydligt för alla så om du inte ser det måste du vara blind.  

Nej, jag ser det bara ur ett annat perspektiv. Jag konkurerrar inte, eftersom jag sällan raggar på de som andra raggar på samtidigt. Det är bara slöseri på tid och energi. Istället flirtar jag med de som jag tycker verkar intressanta när jag har möjlighet. Många har jag träffat via nätet, och fått en fikadate med. Antingen har det fungerat eller så har det det inte - något konkurrenstillfälle finns liksom sällan eller inte alls. Och som poly så gör det mig inget om tjejen i fråga har andra killar; vill hon ha mig så är jag där, vill hon det inte så, tja, c'est la vie.

Tänk tjuren Ferdinand - medan majoriteten grabbar stångas och stojar så sitter jag under min korkek och lockar söta kossor med blomdoft och mitt milda sinnelag.   
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 17:03:31 följande:
    jo det blir ju mindre relevant om man är poly att superponera sina erfarnheter på monogama förhållanden.

Relationer är relationer, oavsett om man är mono eller poly. Och det är inte så att alla mina vänner och bekanta är poly heller; mina erfarenheter kommer som sagt från monovärlden också.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (lm) skrev 2013-10-11 17:00:39 följande:
    kk kk kämpar i motvind men jag håller med honom till 100%. Majoriteten av män (dom som har valmöjligheten) väljer bort en promiskuös kvinna till förmån för en som inte är det. Så var det för 1000 år sedan, så är det idag och det kommer antagligen att vara så om 1000 år också. Det hör till mannens natur och det är ingenting som PK:ismen eller feminismen kan ändra på hur mycket man än försöker. 

Det är så år 2013 att varje kvinna har rätt att ligga runt hur mycket hon vill, men hon får också finna sig att risken är stor att hon blir bortvald som potentiell livspartner pga detta.  

Lustigt att läsa hur vissa användare försöker förlöjliga kk kk genom avsluta sin post med ett 15 cm långt "ahahah" eller en käck oneliner i stil med "ingen vettig kvinna skulle minsann välja dig", bara för att han påtalar det uppenbara. Det visar bara hur dåliga ni är på att argumentera för er sak.

Vad gäller dorian så blir jag osäker, antingen hör du till en liten minoritet av männen som verkligen tycker som du påstår dig göra eller så har du någon form av dold agenda för att göra dig populär bland kvinnorna på FL.Flört  Men att påstå som du gör i ett inlägg att majoriteten eller "rentav alla" män tycker som du gör är fullständigt absurt.

Nu för att svara på TS. Jag håller delvis med din man, jag skulle inte ingå ett förhållande med en kvinna som haft 20+ sexpartners, fast ONS eller kk skulle inte vara något problem. Men jag skulle inte kalla henne "på gränsen till prostituerad eller annat förnedrande som han gör.  Jag har valt bort potentiella kvinnliga partners pga sexuellt förflutet.  Hade jag vid dom tidpunkterna kunna trycka på en knapp för att förändra mina känslor hade jag gjort det, men det funkar ju tyvärr inte så... När det kommer till att välja mamman till sina barn så funkar det inte om hon legat med sammanlagt 3 fotbollslag tidigare eller gangbangat runt i grekland, om det finns (vilket det gör) lämpligare kandidater. Det är ren och skär biologi.

Alltså, jag behöver ingen dold agenda för att vara populär. Jag säger vad jag tycker, helt oavsett vad folk tycker om det. En del gillar mycket av det jag skriver, andra avskyr det mesta av det jag sätter i pränt, åter andra pendlar och känner hatkärlek eller ignorerar mig. Jag är inte här för att jaga poppispoäng. Vet ju fan inte ens vilka 99,999% av medlemmerna här är, vad vinner jag på att ställa in mig?

Och nej, jag representerar inte en "liten minoritet", jag representerar en väldigt stor grupp män. Säger inte att vi är majoritet, men oddsen är lika goda för att vi är flest som att vi inte är det. Som sagt - kvinnor har haft sexuell frihet länge nu, och de flesta blir gifta och får barn, helt oavsett om de varit nunnor eller legat med hundratals karlar.

Biologi? Ehm, nej, det är MORALISM! Biologi är att vilja ligga med den som är mest poppis, dvs den som fått ligga mest, inte med den som fått ligga minst. Du kanske ska läsa på din biologi litet grand.      
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 17:14:38 följande:
    blabla, har du några egna barn då, ferdinand?

de flesta vill ha en attraktiv partner, och en sån vill ofta andr aockså ha, så då gäller det att framstå som mer attraktiv för den personen än konkurrensen, så ser det t i monovärlden.

Som jag redan svarat, nej, jag har inga egna barn, efter aktivt beslut från min sida.

Tror du på fullaste allvar att alla har exakt samma smak då? En del tycker ju att Pamela Andersson är supervacker. Det tycker inte jag. Andra tycker att Maria Wetterstrand ser grå och tråkig ut, jag tycker hon är en babe. Smaken varierar. Många som du kanske skulle rata är jag gärna med, medan andra som jag finner attraktiva kanske inte alls lockar dig. Det är väldigt personligt och väldigt olika vad man dras till.

Konkurrens var ett problem för mig när jag var bitter fjortis, och valde att se världen i svart och vitt, snygga balla hårda killar som fick brudarna, och mesar som jag som fick vara axeln tjejerna grät på när bad boysen drog vidare. Som äldre har jag kommit ur den synen, och både männen och kvinnorna har mognat avsevärt. Jag är sällan vännen i hörnet längre. Och jag har då bara blivit äldre och tjockare sedan unga år, så attraktionskortet kan man inte tala om.      
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 17:00:52 följande:
    det är inte poängen. poängen var att om det vre oladdat så vore det just det, oladdat och då skulle hon sagt det lika gärna som hon berättade omvilken hennes favoritfärg är.

Och det ÄR oladdat. Vill hon berätta så får hon det. Men jag är mer nyfiken på hennes favvofärg. Mer intressant. Kan vara bra att veta om man ska köpa present. Antal sexpartners påverkar fortfarande nada.
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?