• Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • Monte
    Jan Banan01 skrev 2013-10-14 21:31:15 följande:
    All right. Jag ska berätta för min "importerade" fru följande:" Tyvärr, babykoo (älskling på tagalog, i fall du undrar). Enda skälet till att jag gifte mig med dig var att ha något vackert att titta på och någonting skönt att stoppa in kuken i. Detta som jag enligt några rara damer på Familjeliv är för ful och gammal (45) för att få i Sverige . Jag hoppas att du inte blir alltför sårad av det faktum att dina svenska väninnor kanske innerst inne anser att det är så det ligger till"

Nöjd? 

Intressant att du tar det jag skriver så personligt. Varför? Varför går det bra att tala generellt och nedsättande om svenska kvinnor men att kommentera synen på män som importerar kvinnor är något du ska ta väldigt personligt? Iofs råder det inga tvivel hos mig om att du är en sådan man vi snackar om. Varför behövde du söka dig utomlands för att få en kvinna som älskar (?) dig?

Svara gärna på Smeckers fråga.
    I became insane, with long intervals of horrible sanity.
  • Jan Banan01
    KimPossible skrev 2013-10-14 21:08:49 följande:
    Ja, det är helt förskräckligt.

Jag kan ju inte låta bli att undra om det är Janne som startat denna tråd... www.familjeliv.se/Forum-9-201/m71380809.html

Drömmer

Statliga horor kanske vore något? Så att alla stackars män med taskig personlighet fick utlopp för sina okontrollerbara lustar. 
    Tyvärr. Den tråden har en annan pappa.
  • kk kk
    Smecker skrev 2013-10-14 20:54:08 följande:
    Well, vad är din förklaring till varför ni är såpass oattraktiva för det motsatta könet att ni måste söka er utomlands? Uppenbarligen finns det miljoner svenska män som INTE måste det.
    Monte skrev 2013-10-14 21:08:23 följande:

Men eller hur.
    Förstår ärligt talat inte var Gudrun kom in i det hela men jag är naturligtvis hårig feminist eftersom jag kritiserar den här mannens vackra syn på svenska kvinnor. Inga feminister i Thailand!
    KimPossible skrev 2013-10-14 20:55:38 följande:
    Oh dear, du ger verkligen uttrycket "Vita kränkta män" ett ansikte.

Ett tips; om du inte får knulla, så beror dig på dig själv, ingen annan. Inte Gudrun Schyman, inte Mona Sahlin, Inte medlemmen Monte eller någon annan kvinna (eller man).

har ni tre små monster som har kul med här klart för vad som är attraktionkraft nummer ett som kvinnor i realiteten ofta eftersträvar, och som är orsaken till att de här männen faktiskt kan se sig om utomlands till att börja med, och också är anledningen till att vissa män inte behöver det i västvärlden.

vore kul att slänga upp just social status på bordet här, bara för att se om det kan ge lite eftertanke

ett tips när ni tänker. social status är ett nollsummespel till viss del, så om vissa får massor blir det mindre över till andra. fick ni nått att tänka på där?

och som ett litet tillägg för de som kvinnor i publiken kan följande vara bra att peka ut. kvinnors attraktionskraft är inte baserat social status men på fetilitet. 

där har ni orsaken till varför de där thaimännen lyser med sin frånvaro på våra gator.

• kk kk
    Monte skrev 2013-10-14 21:36:36 följande:

Intressant att du tar det jag skriver så personligt. Varför? Varför går det bra att tala generellt och nedsättande om svenska kvinnor men att kommentera synen på män som importerar kvinnor är något du ska ta väldigt personligt? Iofs råder det inga tvivel hos mig om att du är en sådan man vi snackar om. Varför behövde du söka dig utomlands för att få en kvinna som älskar (?) dig?
    Svara gärna på Smeckers fråga.
    vilken var smeckers fråga monte, så ska jag svara på den istället så det blir riktigt gjort. 
  • Jan Banan01
    Smecker skrev 2013-10-14 21:27:19 följande:
    Jag börjar ana anledningen/arna till att han sökte sig utomlands..
    Svaret hittar du i din egen profil: "Jag må se ut som en slampa. men jag är mycket värre än så". Varför ska jag snacka mer dig?
  • Anonym (osugen)
    kk kk skrev 2013-10-14 21:38:31 följande:
    har ni tre små monster som har kul med här klart för vad som är attraktionkraft nummer ett som kvinnor i realiteten ofta eftersträvar, och som är orsaken till att de här männen faktiskt kan se sig om utomlands till att börja med, och också är anledningen till att vissa män inte behöver det i västvärlden.

vore kul att slänga upp just social status på bordet här, bara för att se om det kan ge lite eftertanke

ett tips när ni tänker. social status är ett nollsummespel till viss del, så om vissa får massor blir det mindre över till andra. fick ni nått att tänka på där?

och som ett litet tillägg för de som kvinnor i publiken kan följande vara bra att peka ut. kvinnors attraktionskraft är inte baserat social status men på fetilitet. 

där har ni orsaken till varför de där thaimännen lyser med sin frånvaro på våra gator.

Eller för att de är ännu oattraktivare än de svenska männen?
  • Smecker
    Jan Banan01 skrev 2013-10-14 21:43:02 följande:
    Svaret hittar du i din egen profil: "Jag må se ut som en slampa. men jag är mycket värre än så". Varför ska jag snacka mer dig?
    Du behöver faktiskt inte "snacka" mer, bilden är redan övertydlig. "Saknar humor och förståelse för ironi", check.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • kk kk
    Anonym (osugen) skrev 2013-10-14 21:45:29 följande:
    Eller för att de är ännu oattraktivare än de svenska männen?
    wow, det är alltså så kvinnlig eftertanke ser ut. då vet vi det
  • Monte
    kk kk skrev 2013-10-14 21:39:55 följande:
    vilken var smeckers fråga monte, så ska jag svara på den istället så det blir riktigt gjort. 

Försvinn. Tack. Du är ett skämt. Och då har vi ändå Janne här.
    I became insane, with long intervals of horrible sanity.
  • kk kk
    Monte skrev 2013-10-14 21:49:21 följande:

Försvinn. Tack. Du är ett skämt. Och då har vi ändå Janne här.
    mmm, kvinnor som tänker är vackra. till och med deras meningsbyggnad är vacker

ni är ju inte snälla mot honom. play nice annars får ni mothugg. 
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?