• Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • Anonym (Ärlig)
    KimPossible skrev 2013-10-15 02:09:28 följande:
    Hur ska du ha det? Är svenskor svåra att få i säng, eller ligger de med vad/vem som helst? 
    Eller, så dum jag är! Du menar så klart att de ligger med alla utom just _dig_, och att det är det som stör dig! 

Du får testa KBT för att komma över dina issues, det ska vara bra har jag hört. 

Hon passar bra att knulla, vill man ha en kvinna som är giftamatrial söker man sig till nåt annat.   Vilken man vill ärligt ha en tjej som har legat med halva stan? Vad säger det om tjejen liksom?  Vem vill vara seriös med en sån tjej?

Är övertygad om att han får ligga lika mycket som en annan, men han kanske vill ha mer än  en fitta?   
  • Anonym (Ärlig)
    Anonym (lm) skrev 2013-10-15 02:02:14 följande:
    kort och  gott, ja svenska  kvinnor är  slampiga, no doubt, norskor likaså. Härligt att festa med dom under åren då man höll till runt medelhavet på somrarna.   Men jävlar vad jag fick leta länge då det blev dags att stadga sig. Nu har jag dock hittat henne som är värdig att gifta sig med.  Vacker, intelligent och har inte haft dussintalet sexpartners  eller gruppsex på sitt cv, bra så.

Precis, bara att gratulera.
  • Smecker
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-15 09:20:44 följande:
    Hon passar bra att knulla, vill man ha en kvinna som är giftamatrial söker man sig till nåt annat.   Vilken man vill ärligt ha en tjej som har legat med halva stan? Vad säger det om tjejen liksom?  Vem vill vara seriös med en sån tjej?

Är övertygad om att han får ligga lika mycket som en annan, men han kanske vill ha mer än  en fitta?   

Med tanke på det genomsnittliga antalet sexpartners en svensk kvinna har så måste det vara väldigt små städer. Byar faktiskt. Max 50 invånare.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Ärlig)
    Smecker skrev 2013-10-15 09:47:21 följande:

Med tanke på det genomsnittliga antalet sexpartners en svensk kvinna har så måste det vara väldigt små städer. Byar faktiskt. Max 50 invånare.
    LoL, så en svensk kvinna har ett genomsnitt på 25 partners ,  det var ju värre än vad jag trodde. Låt säga att hon börjar sexa vid 17 och träffar Mannen vid 33 så är det ruggiga siffror, antingen har hon jävligt mycket tillfälliga partners (slampig)  eller så har hon olika partners även som gift (slampig) .   Du bekräftade just min teori av hur den svenska kvinnan är, 
  • Anonym (man 2)
    KimPossible skrev 2013-10-15 02:09:28 följande:
    Hur ska du ha det? Är svenskor svåra att få i säng, eller ligger de med vad/vem som helst? 
    Eller, så dum jag är! Du menar så klart att de ligger med alla utom just _dig_, och att det är det som stör dig! 

Du får testa KBT för att komma över dina issues, det ska vara bra har jag hört. 

Jag tror att Jan Banan01 menar att svenskor åker utomlands och knullar allt som rör sig vilket gett svenskor det rykte de har utomlands , sen kommer de hem till sina jämställda sambos , sin karriär och sin egentid. Det kanske är det många svenska män tröttnat på och därför söker sig till kvinnor i andra länder som är mindre ego och har en annan syn på förhållanden än vad svenskor har.

Behövs ingen KBT för att påpeka sanningar , har själv sett samma beteende många ggr på utlandsresor , där svenskor knullat allt från kypare , bartenders , andra turister till hotellreceptionister dagen efter att de checkat in på hotellet , sen blir de mötta av sin sambo och barn på Arlanda. Jag har många vänner i Spanien och Kanarieöarna (en av dem äger en krog där) som bekräftar att svenskornas rykte utomlands är välförtjänt.
  • Smecker
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-15 10:05:03 följande:
    LoL, så en svensk kvinna har ett genomsnitt på 25 partners ,  det var ju värre än vad jag trodde. Låt säga att hon börjar sexa vid 17 och träffar Mannen vid 33 så är det ruggiga siffror, antingen har hon jävligt mycket tillfälliga partners (slampig)  eller så har hon olika partners även som gift (slampig) .   Du bekräftade just min teori av hur den svenska kvinnan är, 

Bara om hon knullar barn med. En svensk kvinna har i genomsnitt mellan 7 och 12 sexpartners i sitt liv, beroende på vilken undersökning man läser.

Jag förstår att du bor på en väldigt liten ort (du vet väl skillnaden på stad och ort?), därav dina åsikter och "knullat halva stan".
  • Smecker
    Anonym (man 2) skrev 2013-10-15 10:17:19 följande:
    Jag tror att Jan Banan01 menar att svenskor åker utomlands och knullar allt som rör sig vilket gett svenskor det rykte de har utomlands , sen kommer de hem till sina jämställda sambos , sin karriär och sin egentid. Det kanske är det många svenska män tröttnat på och därför söker sig till kvinnor i andra länder som är mindre ego och har en annan syn på förhållanden än vad svenskor har.

Behövs ingen KBT för att påpeka sanningar , har själv sett samma beteende många ggr på utlandsresor , där svenskor knullat allt från kypare , bartenders , andra turister till hotellreceptionister dagen efter att de checkat in på hotellet , sen blir de mötta av sin sambo och barn på Arlanda. Jag har många vänner i Spanien och Kanarieöarna (en av dem äger en krog där) som bekräftar att svenskornas rykte utomlands är välförtjänt.

Fråga honom om norskornas, finskornas, danskornas, brittiskornas, tyskarnas, amerikanskornas, ja i princip alla västerländska kvinnornas rykte.

Men det är kul att det går bra att generalisera över svenska kvinnors sexliv, men aja baja om man generaliserar över svenska misslyckade män som leasar en hushållerska från Asien som de utnyttjar sexuellt och som hushållerska, för att byta ut henne om hon blir för "besvärlig".
  • FjärilVingad73
    Smecker skrev 2013-10-15 10:56:27 följande:

Fråga honom om norskornas, finskornas, danskornas, brittiskornas, tyskarnas, amerikanskornas, ja i princip alla västerländska kvinnornas rykte.

Men det är kul att det går bra att generalisera över svenska kvinnors sexliv, men aja baja om man generaliserar över svenska misslyckade män som leasar en hushållerska från Asien som de utnyttjar sexuellt och som hushållerska, för att byta ut henne om hon blir för "besvärlig".
    Men Smecker, det är skillnad på män och kvinnor förstår du väl! Obestämd
    Karlarna måste nästan ligga runt, men ve den kvinna som bejakar sin sexualitet.
    I am an acquired taste. Don't like me? Acquire some taste!
  • Lejonmamman01

Så har män tyckt i alla tider, och JA även under de frigjorda åren på 70-80-talen. Även om de flesta höll tyst om det, för att det inte var politiskt korrekt då. Jag tror att det sitter i vår biologi och inte kan uppfostras bort. En kvinna kan alltid veta om hon är förälder till sitt barn, men en man som gifter sig med en kvinna som visat promiskuösa tendenser, måste alltid leva med risken att han försörjer och uppfostrar en gökunge... Och detta biologiska faktum kan inget ändra på.

Jag fick en ögonöppnare redan som barn, som jag är tacksam för. Hade en kamrat som var sladdbarn och hade två bröder i övre tonåren. Vi brukade tjuvlyssna på dom och deras killkompisar, för vi tyckte att det var spännande. Och då fick vi höra ett och annat, då de skröt för varandra om sina (namngivna) erövringar. De berättade i detalj hur sexet hade gått till och hur tjejen hade låtit ("hon gnäggade som en häst"), fullt med nedvärderande och föraktfulla omdömen om tjejerna ("hon är så jävla ful, men jag tog henne bakifrån") etc.. Spöke

Både hon och jag bestämde oss där och då för, att vi aldrig skulle förekomma i sådana samtal bland ortens unga killar...    

• Anonym (man 2)
    Smecker skrev 2013-10-15 10:56:27 följande:

Jag behöver inte fråga , jag har varit där många ggr , min dåvarande flickvän var därifrån , och ja svenska tjejer var klart mest lättfotade iaf bland de över 30 , brittiska tjejer kom på andra plats , var tror du svenskornas rykte runt om i världen kommer från , tror du det uppstått av sig självt ?

Du generaliserar ganska fint du med , varför skulle män som föredrar kvinnor från andra länder vara misslyckade män som söker hushållerska ? Har tanken på att de kanske helt enkelt tycker kvinnor från andra länder är vackrare och med bättre värderingar aldrig slagit dig ?  Tycker dina skriverier speglar just den den typiska bilden av den svenska kvinnan som anser sig vara guds gåva till mänskligheten och alla som inte håller med om det är självklart misslyckade
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?