• Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • Fröken reserverad
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-14 23:46:19 följande:
    Det tror jag också, Men nu blir det ju vanligare med män som åker till just dessa länder för att träffa en annan typ av kvinna än vad de hittar här.  De behöver inte vara fattiga länder eller kvinnor, utan helt enkelt kvinnor som prioriterar annat än karriär och "egen tid".   Vad är det för fel i det?   Folk har en massa fördomar om typen män, men de som jag träffat är helt normala män som har har ett annat synsätt på familjelivet än den kvinnor så krävande stävar efter.

Jag ser inget fel alls. Det är väl bra att rörligheten i världen är så enkel nu att man kan ta sig till de platser man vill och att många har möjlighet att träffa andra med värderingar som stämmer överens med sina egna.

De män jag träffat med asiatiska fruar är helt normala och verkar leva vanliga kärleksfullla liv. Vissa av männen ser väldigt bra ut och vissa mindre. De ser ut och agerar som Svensson. Hur de ser på familjelivet i motsats till " helsvenska" förhållanden kan jag inte uttala mig om eftersom jag är av inställningen att ingrt par är det andra likt när det gäller pardynamik och uppdelning av sysslor.
    Reserverad står för upptagen.
  • Dorian Ertymexx
    PrimitivMan skrev 2013-10-14 23:38:35 följande:
    Marilyn Monroe var allt annat än dum. 

Du hann före.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • KimPossible
    Smecker skrev 2013-10-14 21:20:33 följande:
    Jag filar på ett förslag med statligt fördelade mercy fucks. Socialstyrelsen får i uppdrag att utreda personers behov, och fördela uppdragen jämnt på den kvinnliga befolkningen över 18 års ålder. Staten tillhandahåller kondomer, tuggummin och utdaterade månadsmagasin till kvinnorna.

Vilken skillnad det skulle vara jämfört med för dessa asiatiska/ryska/baltiska kvinnor, som tvingar sig att ha sex med en oattraktiv svensk man av pragmatisk-ekonomiska skäl, övergår mitt förstånd.
    Som ett slags Hungerspelen, arrangerade för att sexhungrande, vita (men ack så snälla) män ska få knulla.

Jag måste läsa om den serien. Ibland känns den oroväckande mycket  icke-fiction. Spöke
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Jan Banan01
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-14 23:36:12 följande:
    Kanske är de ute efter en jordnära kvinna med bägge fötterna på marken, som inte ser sig själv som en gudagåva sänd från himmelen?  spånar liteObestämd  Som hela tiden sätter upp reglerna hemma vad som behöver göras och sexet är endast på hennes villkor.

Är jag nära?

Du är inte bara nära. Det är bulls eye!!
  • Jan Banan01

Alla ni som tycker svenskan är en så gudasänd varelse: Varför betraktas svenskan som ett lättfotat luder nere i Medelhavsområdet? Kan väl knappast bero på att bara en har knullat runt. Eller?

• Monte
    Jan Banan01 skrev 2013-10-15 01:11:04 följande:
    Du är inte bara nära. Det är bulls eye!!

Är det okej att generalisera lika nedvärderande om den thailändska kvinnan, tro?
    I became insane, with long intervals of horrible sanity.
  • Tom Araya
    Jan Banan01 skrev 2013-10-15 01:17:27 följande:
    Alla ni som tycker svenskan är en så gudasänd varelse: Varför betraktas svenskan som ett lättfotat luder nere i Medelhavsområdet? Kan väl knappast bero på att bara en har knullat runt. Eller?
    INGEN är "gudasänd" eftersom GUD är trams och hittepå!

Men om vi nu ska använda detta illa uttryck så undrar jag...

-Är någon nationalitet av kvinnor mer eller mindre av "gudasänd varelse" och på vilka grunder?

-Är något av könen av någon nationalitet duktigare/sämre på att hålla på sig i en relativt sexuellt frisläppt kultur, långt hemifrån, utan eventuellt fast partner och där möjligheter finns i form av likaså frisläppta partners?
  • Jan Banan01
    Jan Banan01 skrev 2013-10-15 01:17:27 följande:
    Kan det bero på att svenskan efter två drinkar låter sig belägras av vem som helst eller är det bara p.g.a svartsjuka bland de lokala kvinnorna som misstycker att de blonda varelserna stöter på deras män?
  • Monte
    Jan Banan01 skrev 2013-10-15 01:35:03 följande:
    Kan det bero på att svenskan efter två drinkar låter sig belägras av vem som helst eller är det bara p.g.a svartsjuka bland de lokala kvinnorna som misstycker att de blonda varelserna stöter på deras män?

Clown.
    I became insane, with long intervals of horrible sanity.
  • Jan Banan01
    Monte skrev 2013-10-15 01:37:06 följande:

Clown.
    Må vara. Men har du något svar på frågan?
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?