• Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • Monte
    KimPossible skrev 2013-10-14 20:55:38 följande:
    Oh dear, du ger verkligen uttrycket "Vita kränkta män" ett ansikte.

Ett tips; om du inte får knulla, så beror dig på dig själv, ingen annan. Inte Gudrun Schyman, inte Mona Sahlin, Inte medlemmen Monte eller någon annan kvinna (eller man).

Men eller hur.

Förstår ärligt talat inte var Gudrun kom in i det hela men jag är naturligtvis hårig feminist eftersom jag kritiserar den här mannens vackra syn på svenska kvinnor. Inga feminister i Thailand!
    I became insane, with long intervals of horrible sanity.
  • KimPossible
    Smecker skrev 2013-10-14 21:02:04 följande:
    Nu tycker jag att du för ett väldigt simplistiskt resonemang här. Klart det beror på andra män, de har ju mage att vara attraktiva för det (svenska) motsatta könet! Och de svenska kvinnorna, som har mage att ha preferenser och krav! Vart är världen på väg..
    Ja, det är helt förskräckligt.

Jag kan ju inte låta bli att undra om det är Janne som startat denna tråd... www.familjeliv.se/Forum-9-201/m71380809.html

Drömmer

Statliga horor kanske vore något? Så att alla stackars män med taskig personlighet fick utlopp för sina okontrollerbara lustar. 
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • KimPossible
    Monte skrev 2013-10-14 21:08:23 följande:

Men eller hur.
    Förstår ärligt talat inte var Gudrun kom in i det hela men jag är naturligtvis hårig feminist eftersom jag kritiserar den här mannens vackra syn på svenska kvinnor. Inga feminister i Thailand!
    Nope, det finns inga feminister i Thailand. Och alla feminister i Sverige är håriga som fan, klär sig alltid butchigt och sminkar sig aldrig.

Joråsåatte...
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Smecker
    KimPossible skrev 2013-10-14 21:08:49 följande:
    Ja, det är helt förskräckligt.

Jag kan ju inte låta bli att undra om det är Janne som startat denna tråd... www.familjeliv.se/Forum-9-201/m71380809.html

Drömmer

Statliga horor kanske vore något? Så att alla stackars män med taskig personlighet fick utlopp för sina okontrollerbara lustar. 
    Jag filar på ett förslag med statligt fördelade mercy fucks. Socialstyrelsen får i uppdrag att utreda personers behov, och fördela uppdragen jämnt på den kvinnliga befolkningen över 18 års ålder. Staten tillhandahåller kondomer, tuggummin och utdaterade månadsmagasin till kvinnorna.

Vilken skillnad det skulle vara jämfört med för dessa asiatiska/ryska/baltiska kvinnor, som tvingar sig att ha sex med en oattraktiv svensk man av pragmatisk-ekonomiska skäl, övergår mitt förstånd.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Surpuppan
    Jan Banan01 skrev 2013-10-14 20:51:53 följande:
    WOW! Inte visste jag att det är Gudrun Schyman jag talar med. Eller är det kanske Mona Sahlin?

Börjar argumenten ta slut nu? "Jag har inget mer vettigt att säga, så jag slår i blindo, och hoppas på det bästa."
  • Monte
    Smecker skrev 2013-10-14 20:54:08 följande:
    Well, vad är din förklaring till varför ni är såpass oattraktiva för det motsatta könet att ni måste söka er utomlands? Uppenbarligen finns det miljoner svenska män som INTE måste det.

Bra fråga.

Janne? Förklara gärna.
    I became insane, with long intervals of horrible sanity.
  • Smecker
    Surpuppan skrev 2013-10-14 21:25:25 följande:

Börjar argumenten ta slut nu? "Jag har inget mer vettigt att säga, så jag slår i blindo, och hoppas på det bästa."
    Jag börjar ana anledningen/arna till att han sökte sig utomlands..
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Surpuppan
    Smecker skrev 2013-10-14 21:20:33 följande:
    Jag filar på ett förslag med statligt fördelade mercy fucks. Socialstyrelsen får i uppdrag att utreda personers behov, och fördela uppdragen jämnt på den kvinnliga befolkningen över 18 års ålder. Staten tillhandahåller kondomer, tuggummin och utdaterade månadsmagasin till kvinnorna.

Vilken skillnad det skulle vara jämfört med för dessa asiatiska/ryska/baltiska kvinnor, som tvingar sig att ha sex med en oattraktiv svensk man av pragmatisk-ekonomiska skäl, övergår mitt förstånd.

Underbart! Lite som värnplikten.
  • Jan Banan01
    Monte skrev 2013-10-14 21:04:04 följande:

Ja av den kommentaren på allt jag skrev utreder du alla eventuella frågetecken om att du faktiskt tillhör den skaran män. :)
    All right. Jag ska berätta för min "importerade" fru följande:" Tyvärr, babykoo (älskling på tagalog, i fall du undrar). Enda skälet till att jag gifte mig med dig var att ha något vackert att titta på och någonting skönt att stoppa in kuken i. Detta som jag enligt några rara damer på Familjeliv är för ful och gammal (45) för att få i Sverige . Jag hoppas att du inte blir alltför sårad av det faktum att dina svenska väninnor kanske innerst inne anser att det är så det ligger till"
    Nöjd? 
  • Jan Banan01
    Monte skrev 2013-10-14 21:26:52 följande:

Bra fråga.
    Janne? Förklara gärna.
    Det är väl ni som borde förklara för oss "oattraktiva". Eller?
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?