• Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • The past is now
    Anonym (Frågande) skrev 2013-10-09 18:32:08 följande:
    Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

Vilken märklig syn din man har på en man vs kvinna. Han är ju knäpp! Att förlora oskulden som ett barn är direkt olämpligt.

Och nu undrar jag vad det är för folk som florerar på fl!
  • Monte
    Jan Banan01 skrev 2013-10-14 18:15:07 följande:
    Exakt. Man måste se ut och vara på ett speciellt sätt för att ha en chans hos en svenska. Annars duger man inte. Oavsett hur snäll man än är.
    Nej. Varför skriver du så?
    Snällhet är en egenskap som är uppskattad av troligtvis de allra flesta. Det är ett personlighetsdrag. Läs gärna mitt inlägg lite noggrannare.
    I became insane, with long intervals of horrible sanity.
  • Jan Banan01
    Smecker skrev 2013-10-14 18:01:29 följande:

"Många" är ingen definitiv entitet. Om jag skall ge mig på en kvalificerad gissning så är minst 95% av svenska män ihop med svenska kvinnor. Om du tycker att 5% är "många" så får det stå för dig. Men som Monte mycket riktigt pekade ut, så finns det garanterat bland dessa 5% män som saknar någon nödvändig komponent för att attrahera kvinnor i sin omgivning, och därför söker sig till miljöer/kulturer/länder där kraven och standarden är betydligt lägre.
    Det bor idag ca 17 000 filippinskor i Sverige som är gifta med svenskar. Siffran för thailändskor är säkert betydligt högre. Kan du ange en källa för dina 5%, är du snäll.
  • Jan Banan01
    Monte skrev 2013-10-14 18:16:18 följande:
    Nej. Varför skriver du så?
    Snällhet är en egenskap som är uppskattad av troligtvis de allra flesta. Det är ett personlighetsdrag. Läs gärna mitt inlägg lite noggrannare.
    Så varför måste 200-300 000 svenska män söka sig utomlands för att finna lyckan? Är de osnälla allihop? Det vill jag inte tro. Men vi är väl för fula då........
  • Monte
    Jan Banan01 skrev 2013-10-14 18:35:15 följande:
    Så varför måste 200-300 000 svenska män söka sig utomlands för att finna lyckan? Är de osnälla allihop? Det vill jag inte tro. Men vi är väl för fula då........
    300 000 svenska män MÅSTE enligt dig söka sig till fattiga asiatiska länder för att finna "lyckan"? Intressant tolkning av verkligheten.
    Jag är personligen helt ointresserad av dina siffror, det jag har sett med egna ögon är inte det minsta positivt när det gäller er som importerar människor.
    Och som jag redan skrivit, det som enligt mina observationer är gemensamt för er är att ni är fysiskt oattraktiva, väldigt gamla och eller saknar andra delar som normalt sett attraherar det motsatta könet. Det är inte en fråga om att vara "ful", det är mer än så.
    I became insane, with long intervals of horrible sanity.
  • Smecker
    Jan Banan01 skrev 2013-10-14 18:18:03 följande:
    Det bor idag ca 17 000 filippinskor i Sverige som är gifta med svenskar. Siffran för thailändskor är säkert betydligt högre. Kan du ange en källa för dina 5%, är du snäll.

Om du läser lite noggrannare innantill så ser du orden "kvalificerad gissning".

Ett litet räkneexperiment. I Sverige bor det knappt 10 miljoner invånare. Hälften, alltså 5 miljoner, av dem är män. Av dessa är ca 1/3 för unga, så vi har ca 3,5 miljoner män kvar i giftasmogen ålder. Det betyder att enligt min kvalificerade gissning så är ca 175000 svenska män gifta med utländska kvinnor. Det låter onekligen rätt högt, men inte osannolikt.

Glöm inte att av dessa 175000 svenska män så är det garanterat ett stort antal som gift sig med en utländsk kvinna av äkta kärlek, så låt oss säga att det är ca 75000 svenska män som på grund av bristande intelligens, utseende och/eller social kompetens sökt sig utomlands till länder/kulturer där kraven är signifikant lägre. Knappast något att höja på ögonbrynen över.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • KimPossible
    Exakt. Man måste se ut och vara på ett speciellt sätt för att ha en chans hos en svenska. Annars duger man inte. Oavsett hur snäll man än är.
    Ehm, det du indirekt skriver nu är att svenska kvinnor borde ägna sig mer åt mercyfucks, "killen är ju snäll, så bäst att jag ställer upp trots att jag inte tänder på honom".

Vad är fel i att kvinnor har preferenser och tänder på vissa saker? Har du själv inga preferenser alls, utan knullar glatt alla som kommer i din väg? Eller, never mind, glöm sista  frågan...  
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Smecker
    KimPossible skrev 2013-10-14 18:47:25 följande:
    Ehm, det du indirekt skriver nu är att svenska kvinnor borde ägna sig mer åt mercyfucks, "killen är ju snäll, så bäst att jag ställer upp trots att jag inte tänder på honom".

Vad är fel i att kvinnor har preferenser och tänder på vissa saker? Har du själv inga preferenser alls, utan knullar glatt alla som kommer i din väg? Eller, never mind, glöm sista  frågan...  

Men det förstår du väl, det är ett jävla otyg att kvinnor får välja själva. Det var bättre förr, då fick alla män knulla. Eller vänta lite..
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Surpuppan
    KimPossible skrev 2013-10-14 18:47:25 följande:

HAHA! Bästa kommentaren.
  • Surpuppan

Ja, det är väl klart! Hur tänker du nu? Det enda andra sättet vore ju tvångsgifte. Och t.o.m där lär du behöva var på ett visst sätt för att bli utvald av dom som väljer ut maken eller makan. Du menar att du själv blundar och sträcker ut handen på stan bara. Den du får tag i vill du gifta dig med HELT oavsett utseende och personlighet?
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?