• molly50

Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg

nyfiken82 skrev 2013-10-03 21:44:05 följande:
    Chock??NEJ!!!JAG ska bara ha tillbaka MITT barn!
    Och han jävlas med helt fel person och det ska han fan få veta! 
    Det är just det du får känna på nu. Hur det kan gå när man jävlas med fel person.

Svälj stoltheten nu och inse att det som händer nu enbart beror på dina egna handlingar. Hade du inte varit otrogen och behandlat din man och er dotter så illa så hade det här aldrig behövt hända. Inse det! 
    Det är du själv,och ingen annan,som bär skulden till det här. Det du har gjort har nu kommit tillbaka och bitit dig i arslet.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    Anonym (a) skrev 2013-10-03 22:01:00 följande:

jag måste få fråga då jag inte läst alla inlägg än, vad har hon gjort mot sitt barn?

Hon har t ex lämnat sitt barn på dagis för att gå och ligga med sin lskare. Hon har även lämnat sitt barn hos sin pappa och låtit honom ta nattningarna varje dag,då hon har varit hos sin älskare.
    Sedan kallar hon sin man för en dålig pappa och är orolig över att dottern är hos honom.
    Men hon har inte haft några som helst problem med att lämna barnet hos honom medans hon var otrogen.
    Så sent som igår skrev hon att hon inte bryr sig om hennes man tar barnet på heltid. Och idag har hon gjort en helomvändning och kallar exmaken för en usel pappa och påstår sig vara orolig för barnet.
    Det är lite svårt att känna sympati då. 
  • molly50
    Anonym (ooops) skrev 2013-10-03 22:22:46 följande:
    Det är fortfarande ingen anledning att ta barnet från personen faktiskt ,,,,

Det må så vara. Men jag kan faktiskt förstå hans reaktion också. Han är sårad och ledsen och tänker kanske inte helt klart och vill straffa TS där det biter hårdast.
    Men,det är fel att använda sig av dottern som slagppåse. Så långt kan jag hålla med.
    Båda borde försöka bete sig som vuxna och sätta barnet i fokus.  

Det jag reagerar på är helomvändningen från TS sida. Först älskar hon sin man för att han är en så uderbar pappa. Sedan tvärvänder hon och kallar honom för usel pappa. Men hon hade inga problem med att låta honom ta hand om barnet när hon var borta och låg med sin älskare. 
  • molly50
    Anonym (a) skrev 2013-10-03 22:12:55 följande:

Oj, det lät inget vidare alls, stackars barn :(

Ja,det är verkligen synd om barnet som drabbas av allt det här.
  • molly50
    Fool skrev 2013-10-03 22:29:23 följande:
    Barnets pappa var tom en fantastisk bra pappa enligt TS själv... iaf så länge han höll ställnigarna hemma medans TS var ute på äventyr... sen han tog av sig ringen och sa bye bye till TS är han helt plötsligt världens sämsta pappa... tänk vad fort man kan ändra sig Skrattande
  • molly50
    Mikael007 skrev 2013-10-03 23:46:42 följande:

Tack så hjärtligt Molly, Jag blir ofta upprörd av mig när det just är barn som kommer i kläm i dom vuxnas värld. Ett barn är det värdefullaste vi kan få som gåva,  När man får läsa detta som sker här, då vänds ens värld lite upp och ner, att börja använda sitt barn som ett verktyg, ett vapen, en sak, då rämnar i alla fall min värld. Inget gör ondare i mig när man läser när barn blir utsatta för våld och kraftfulla vårdnadstvister, Vuxna personer måste lära sig tänka till när det kommer till sådana här händelser i livet, Ett barn är det oskyldigaste som finns. 1,5 år ör detta lilla flickebarn- suck det gör ont i mig. Det jag fick uppleva önskar jag att ingen föräldrar någonsin behöver uppleva. än i dag efter så många år, kan jag vakna upp kallsvettig och känna en så extrem tomhet inom mig, jag lever sedan en tid med en kvinna som har 2 barn, jag känner bara att dom mer än allt får ta hur mycket tid av mig och dom är Älskade så enormt mycket och kvinnan nu i mitt liv är det underbaraste som finns för mig och hon vet vad jag gått igenom, hon är det makalösaste underbaraste  som finns just för mig och jag är så stolt över henne, Ja barn och massa kärlek är det finaste vi människor kan ha som gåvor. Dom här små tottingarna, frågade mig för en tid sedan - om min pojke var i himmelen, Mmmm det är han, men jag vet att han ser mig och er båda och eran  mamma, och han älskar er alla så mycket,/  det är inte alltid så lätt när små barn frågar Molly. Men vad vore vi utan dom. Jag lämnar denna tråd nu, för den gör för ont i mig. Önskar dig allt gott dig och din kära familj..  kram kram
    Ja,det förstår jag. Och det har du all rätt att vara! Det finns nog inte många,om ens någon,som inte blir illa berörd när vuxna människor använder sina barn som slagträn i en vårdnadstvist. Och det oavsett om man har gått igenom det du har gjort eller inte.
    Men jag förstår om det gör extra ont för just dig.

Vad skönt att höra att du har en ny kvinna i ditt liv och att du tar så väl hand om hennes barn. Kanske kan ni få egna,gemensamma barn så småningom också.

Önskar dig all lycka!

Kram! {#emotions_dlg.flower}       
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-04 12:05:55 följande:
    Har fortfarande inte hört något från min ex man.Har kontaktat familjerätten och han får inte göra så som han gör nu.Älskade unge Mamma saknar dig så otroligt mycket

Ska du skriva att du saknar din dotter så gör det åtminstone trovärdigt.

Nej,det är inte ok det han gör. Men jag tror inte att du kommer att komma speciellt långt med familjerätten ändå. Det han har gjort har han gjort för ert barns skull. Pga att du satte din älskare,och dig själv framför honom och ert barn.
    Om du bryr dig om din dotter det minsta så sluta bråka med din man och börja bete dig som den vuxna människa du faktiskt är.  
  • molly50
    Maria 434 skrev 2013-10-04 12:25:18 följande:

Tänk vad mycket tid du har att träffa älskaren nu, vilken tur! Nu när du inte har ungen i vägen kan du ju "träna" hur många ggr som helst
    Grattis TS, du har fått det du önskade, ett liv dädu bara behöver tänka på dig själv och aldrig ta hänsyn till någon annan.
    Jag hoppas verkligen att ditt liv fortsätter så så att du får vara lycklig, det var ju trots allt det här du önskade.  
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-04 16:42:53 följande:
    Har äntligen fått hem min lilla tjej Nu är ordningen återställd

Stackars barn! Och stackars dig! Nu kan du ju inte gå ut och ligga runt som du vill. ^^
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-04 16:58:27 följande:
    Ehh och vad har du för rätt att döma mig???

Och vad har du för rätt att behandla andra illa? I synnerhet ett litet barn!
    nyfiken82 skrev 2013-10-04 16:57:53 följande:
    Ehh hon kommer att ha det fan så mycket bättre hos mig!
    Pratade med Familjerätten idag!
    Ska träffa dom nästa vecka!
    Jag kommer kriga!!!   

Tillåt mig småle. Vad får dig att tro att hon skulle ha det bättre hos dig när du bara sätter dig själv i första rummet och kommer att lämna bort henne varje dag för att få ligga runt med karlar?
    Det är nog ingen större idé att försöka börja leka mamma nu när du inte har klarat det så bra tidigare. Din dotter har det nog bättre hos din exman som åtminstone kommer att vara närvarande. 

Svar på tråden Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg