Mikael007 skrev 2013-10-03 23:46:42 följande:
Tack så hjärtligt Molly, Jag blir ofta upprörd av mig när det just är barn som kommer i kläm i dom vuxnas värld. Ett barn är det värdefullaste vi kan få som gåva, När man får läsa detta som sker här, då vänds ens värld lite upp och ner, att börja använda sitt barn som ett verktyg, ett vapen, en sak, då rämnar i alla fall min värld. Inget gör ondare i mig när man läser när barn blir utsatta för våld och kraftfulla vårdnadstvister, Vuxna personer måste lära sig tänka till när det kommer till sådana här händelser i livet, Ett barn är det oskyldigaste som finns. 1,5 år ör detta lilla flickebarn- suck det gör ont i mig. Det jag fick uppleva önskar jag att ingen föräldrar någonsin behöver uppleva. än i dag efter så många år, kan jag vakna upp kallsvettig och känna en så extrem tomhet inom mig, jag lever sedan en tid med en kvinna som har 2 barn, jag känner bara att dom mer än allt får ta hur mycket tid av mig och dom är Älskade så enormt mycket och kvinnan nu i mitt liv är det underbaraste som finns för mig och hon vet vad jag gått igenom, hon är det makalösaste underbaraste som finns just för mig och jag är så stolt över henne, Ja barn och massa kärlek är det finaste vi människor kan ha som gåvor. Dom här små tottingarna, frågade mig för en tid sedan - om min pojke var i himmelen, Mmmm det är han, men jag vet att han ser mig och er båda och eran mamma, och han älskar er alla så mycket,/ det är inte alltid så lätt när små barn frågar Molly. Men vad vore vi utan dom. Jag lämnar denna tråd nu, för den gör för ont i mig. Önskar dig allt gott dig och din kära familj.. kram kram
Ja,det förstår jag. Och det har du all rätt att vara! Det finns nog inte många,om ens någon,som inte blir illa berörd när vuxna människor använder sina barn som slagträn i en vårdnadstvist. Och det oavsett om man har gått igenom det du har gjort eller inte.
Men jag förstår om det gör extra ont för just dig.
Vad skönt att höra att du har en ny kvinna i ditt liv och att du tar så väl hand om hennes barn. Kanske kan ni få egna,gemensamma barn så småningom också.
Önskar dig all lycka!
Kram!