• molly50

Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg

Anonym (du milde tid) skrev 2013-10-03 10:27:27 följande:
    Molly, tur att kvinnor av din sort finns! Många bra inlägg du gjort i mina ögon.
    Tack! 

Tack så mycket! Det värmer att höra! Vad glad jag blir!
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-03 10:34:27 följande:
    Okej! Vill ni ha min berättelse??? Så här ligger det då till!Träffades när jag var 19 år gammal och Ja han var mitt livs första kärlek!Jag skulle kunnat gå genom eld för honom. Det var verkligen mannen som jag bara drömt om. För att göra berättelsen lite kortare så var det skit bra tills för 6 år sedan!Då började dom första tendenserna till att något var knass! Det kom kontrollerande sms han fick mig att framstå som en egotrippad jävla fitta i våran bekatskapskrets!Jag flydde hemifrån genom mitt arbete. Till och med då skulle han komma och hämta mig Jag satte mig ner och pratade med honom i November 2010 att jag inte ville ha det så här längre! Han lovade och svor över att han slkulle släppa kontrollen över mig.Och så blev det!Jag kunde börja gå ut med vänner igen och vi kunde vara lyckliga på riktigt bland andra! Så i Mars 2012 kom våran älskade lilla tjej!Inte jätte planerad men så önskad.Han lovade dyrt och heligt att han skulle vara den bästa familjefadern. Men vad hände!JO våran dotter drabbades av svår kolik och då var det inte lika kul att vara pappa igen!Han gjorde sånt som var kul med henne men allt annat gjorde/gör jag! Och Ja jag har fått  mig en hel del smällar under dessa år. Så kom dagen då han gick ner på knä och frågade om jag ville gifta mig med honom!Jag svarade JA idiot som jag var!Men hade mina aningar om vad som kunde hända.Så jag säkrade upp mitt liv med äktenskapsförord. 
    Resten av storyn vad som hänt vet ni ju!       

Men vet du,det är faktiskt lite svårt att ta dig på ditt ord när du inte har berttat det här från första början.
    Det enda du har gjort är att framställa dig själv som den egotrippade människa du påstår att din man framställt dig som.
    Sedan ändrar du din historia för att försöka framställa dig som offret.
    Inser du att det blir väldigt förvirrande? Man vet inte vad man ska tro.

Men oavsett hur er relation har sett ut så gör det det inte mer rätt att vara otrogen. Två fel gör inte ett rätt.
    Som jag skrev tidige så har jag själv levt i en destruktiv relation. Och när inget blev bättre trots flera försök att lösa problemen så valde jag att lämna istället för att vara otrogen. Jag såg ingen anledning till att sjunka till samma nivå som honom. Framförallt inte då han hela tiden anklagade mig för att vara otrogen,trots att det inte var sant. Varför ge honom vatten på sin kvarn,liksom.
  • molly50
    Anonym (smurfan) skrev 2013-10-03 10:41:47 följande:
    Jag kan bara hålla med att du molly50 är väldigt klok, saklig och verkar väldigt omtänksam.

Tack så mycket! Nu blir jag nästan generad. *S*Skäms
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-03 10:46:45 följande:

Jag vill inte ha någons medlidande!

Vill bara att allt ska vara över så att JAG kan börja leva mitt liv.
    Som jag känner nu så får han ta henne om det är det han vill!Men vet ni!han kommer inte vilja det TRO mig!!!   

Om han vägrar att ta hand om er dotter så kan du inte räkna med att få den frihet du så gärna vill ha heller.
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-03 11:31:09 följande:

Vår Saga är över nu och jag är så NÖJD med detta beslut!
    Sen skiter jag fullständigt vad ni tycker,tänker och tror.

Jag kommer att få det liv jag vill ha nu!Och bäst av allt är att Mr right är på väg hit nu...!!!   

Vet du,jag tycker det lyser igenom hur ledsen du egentligen är. Men frågan är om du är ledsen över att du tvingades avslöja dig själv eller för att du blivit lämnad.
    Och du,du har genom hela tråden fått rådet att vara ärlig och berätta för din man,så jag vet inte vart du vill komma med det här.

Visst,du lever det liv du vill ha nu. Ända tills du inser att du måste ta det största ansvaret för din dotter (om nu din man kommer att vägra ta hand om henne som du påstår) och din älskares fru får reda på vad han håller på med.  
    Sedan står du där ensam. Ska du då söka efter en ny älskare eller ta ditt ansvar som den mor du faktiskt är? 
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-03 12:16:40 följande:
    Jag var tvungen att säkra min och min dotters framtid JA där har du rätt.
    Sen att mannen som egentligen bara skulle vara ett engångs ligg visade sig vara en helt underbar man var inte planerat.
    Jag är inte intresserad av att starta något seriöst med honom utan bara träffas för underbara dagar.
    Men att min man är/har varit ett stort svin verkar inte vara en sån big deal i detta!   

Men du,det här med att din man ska ha varit ett svin,ger det dig rätten att vara ett minst lika stort svin tillbaka,anser du?
    Du har inte heller berättat om hans beteende förrän i senare delen av tråden så det är ju faktiskt inget som vi har kunnat ta ställning till.
    Vet du,jag tycker du ska ta av dig den där offerkoftan nu,för den klär dig inte särskilt bra.
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-03 13:50:21 följande:
    Och vem fan är du att döma mig så hårt??
    Ta hand om ditt egna liv för ni verkar ju inte få till en unge.
    Bara en fråga när din man kommer hem och säger att han inte vill leva med dig för att ni inte får några barn!!!  

Och vem är du att döma Jempa så hårt??
    Du är faktiskt helt otrolig! Och då menar jag inte i positiv bemärkelse. Kliv ner från dina höga hästar nu och inse att du behöver hjälp. För det du skrev nu visar på att du har en grov empatiströning.
    Det du skrev till Jempa,det är något man bara inte häver ur sig!  

Du är verkligen pinsam! 
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-03 15:25:13 följande:
    Skämmas kommer jag aldrig göra!Däremot är sjukt jävla arg nu!!!Skulle hämta dottern på dagis!Nej men då har fanstyget till pappa varit där och hämtat!

Bara han som sabbar ännu mer!! 

Och det tycker jag att du har gjort dig förtjänt av,ärligt talat.

Karma is a bitch,you know. 
    nyfiken82 skrev 2013-10-03 15:42:26 följande:

Jo men att han går vägen genom våran dotter var fan det lägsta han gjort!Sagt till på Dagis nu att ingen annan får hämta om inte jag har sagt något.
    Svinet har dessutom stängt av mobilen..!!! 

Ja,nu fpr du börja känna på konsekvenserna av dina handlingar. Synd bara att det är er dotter som får lida för det här. Men hade du låtit bli att sära på benen från första början så hade det här aldrig behövt hända.

Karma is a bitch,som sagt. 
  • molly50
    EnAnonumius skrev 2013-10-03 16:04:19 följande:
    Jag har mycket svårt att ta till mig vad hon skriver i inlägg #746.
    Det låter som en direkt efterhandskonstruktion för att försöka framställa i "bättre dager"..

Håller med dig om att offerkoftan är knappast klädsamt.
    Men jag tror ändå TS väljer att ha på den ändå då är ju så skön att ha på sig. Flört

Ja,jag vet inte heller vad jag ska tro faktiskt. Det kom i alla fall väldigt lägligt. När hon märkte att 99 % tog hennes mans parti så försökte hon framställa sig själv som ett offer istället.
    Allt för att inte få sitt ego sårat.

Ja,precis. Det verkar inte bättre.    
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-03 16:09:14 följande:
    Imorgon blir det till att kontakta familjerätten!
    Han kan inte hålla mig borta från henne!
    Jag har ringt och pratat med en familerätts jurist.

Jag tycker du ska börja med att söka hjälp för din empatistörning först. Du kan inte ta hand om ett barn förrän du lärt dig att sätta dig själv i andrahand.
    Men om du ändå ska försöka dra upp en vårdnadstvist så berätta då varför situationen ser ut som den gör också. Att du har varit otrogen. 
Svar på tråden Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg