• molly50

Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg

nyfiken82 skrev 2013-10-01 19:41:25 följande:

Mmm!

Men vet ni jag skiter toltalt i vad ni tycker och tänker!Ni har ingen aning om vad för liv jag lever!
    Lätt att döma!!!  

Uppenbarligen skiter du inte i vad vi tycker här eftersom du svarar som du gör.
    Men du gillar väl inte att du inte har fått de svar du ville ha. 
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 19:46:16 följande:
    Jasså påverkad på vilket sätt???

Du försvarar ju dig själv och dina handlingar med näbbar och klor i varje inlägg nu. Det gjorde du inte tidigare idag då du t om skrev att du skulle berätta för din man ikväll.
    Så istället för att ta tjuren vid hornen och försöka rädda det du har så valde du att gå och sära på benen för en annan man.
    Fruktansvärt fegt och egoistiskt om du frågar mig.  

Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    Anonym (Sanna) skrev 2013-10-01 19:48:17 följande:
    Berätta mer om ditt liv så vi kan förstå dig lite bättre.

Fast jag har svårt att tro att jag kommer tycka det är ok att gå bakom sin man istället för att avsluta det snyggt innan du börjar på något nytt med en ny. Det är ett respektlöst och förjävligt beteende helt enkelt. Kan inte komma på något scenario där det inte är ett fett egoistiskt och mega-skitigt sätt helt enkelt.

Gör det rätta och lämna din man. Han är värd någon bättre!

Lägg till att du inte använder kondom och att du inte har en aning om hur många älskare din älskare har. 

Läs vad som står och inget annat skrev 2013-10-01 19:53:58 följande:
    Att det e så mycket dömande i tråden förstår du inte? De många inte kan förstå e hur du kan behandla din man på de viset som du gör, de handlar inte om "de man inte vet har man inte ont av", begriper du verkligen inte det själv? Man går ALDRIG bakom ryggen på den man älskar så spelar de ingen roll va de rör sig om, man gör inte så!

Att de blir konsekvenser när du berättar detta för din man, tja e man så korkad får man faktiskt skylla sig själv o bita i de sura äpplet o så länge du inte vågar stå för dom så e du inte värd din man överhuvudtaget!

Och att du inte ens kan känna nån som helst skam i kroppen får folk att undra om du verkligen e frisk, det ÄR inte konstigt alls att du inte får nån klapp på axeln här eller ser nån med samma sits för de som verkligen älskar sin respektive beter sig nämligen inte så illa som vad du nu gör!
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 20:47:07 följande:
    Men vad är det ni inte förstår!
    Jag vill inte lämna min man och tänker inte ge honom en chans att förvinna ur mitt liv  

Jag kan bara tala för mig själv. Och det jag inte kan förstå är hur du kan påstå dig älska din man när du på samma gång ligger med en annan man.
    Men framförallt så respekterar du inte honom eller din dotter. I så fall hade du satt dem i första rummet och försökt lösa de problem du anser att du och din man har.

Och du,du kan aldrig tvinga honom att stanna hos dig. Det kan bara han bestämma.   
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 20:56:01 följande:
    Men vart kom mina käsnlor in någonstanns!Man ska inte vara 2 i ett förhållande för att må bra??
    Och sen snacket om att min dotter skulle må dåligt av detta!Hur många av er här inne har inte varit skilsmässo barn???  

Ja,man är två i ett förhållande. Men det visar ju inte du. Du ger ju inte honom en chans att få ta ett beslut om hur han ska leva. Du ger ju honom inte en chans att försöka bättra sig på de sidor du anser att han har problem.
    Så innan du börjar påpeka att man är två i en relation så borde du börja visa det själv också.

Att det finns skilsmässobarn som mår bra betyder inte att din dotter kommer att göra det. 
  • molly50
    Anonym (Mrx) skrev 2013-10-01 21:23:10 följande:

Det är fullt möjligt att älska någon och ha sex med någon annan, är tom inte ens särskilt ovanligt numer. Undersökningar menar att någonstans runt 40% faktumvis HAR affärer under en stabil relation. Bara att vi har delat upp dom sociala "facken" på ett sätt, där en påstådd normativitet ska utgöra normen som ska passa alla. Så fungerar inte verkligheten, det är bara så - därför vi har dom 40% en. Sekundärt ska man också vara medveten om att det tom finns rellativt GOTT om familjer, där mamma/pappa har både älskare/älskarinnor, men ändå klarar att att skilja det från sitt familjeliv - och det fungerar ändå. Swingers osv. Och visa mig den relation som du menar fungerar till 100%? Däremot är insitamentet att lyckas med sin relation avsevärt mindre, om endera part uppståtligen ljuger eller bedrar den andra...

Sen håller jag fullt med iatt ingen kan någonsin TVINGA någon att stanna någonstans. Det kan vi bara avgöra själva.

Ja,det kanske det är. Men jag tror inte att man kan respektera sin partner speciellt mycket om man går bakom hans/hennes rygg och ligger med andra.

Det finns säkert inga relationer som är 100 % perfekta. Men jag upplever mitt eget äktenskap som,om inte 100 %,så nästintill i alla fall.
    Vi har inga problem och lever lyckligt och vi kan prata med varandra om allt. Det sistnämnda är en ganska viktig sak för att en relation ska fungera bra,tycker jag.  
  • molly50
    Future4U2 skrev 2013-10-01 22:12:23 följande:
    Hej! Jag råkade se ditt inlägg när jag hade läst ett inlägg om en resa och kände att jag ville ge dig några ord. Tyvärr så var jag tvungen att bli medlem, men om det jag säger skulle hjälpadig lite så är det värt det. Du behöver inte lyssna på alla elaka kommentarer här, men bör ställa dig själv några frågor, 1/ Älskar du dig själv? Då menar jag verkligen ÄLSKAR DIG SOM KVINNA OCH MÄNNISKA 2/ Respekterar du dig själv? 3/ Vad var det som gjorde att du ville gifta dig med din man? 4/ Vad hos honom är det du älskar? 5/ Vad är det du saknar i förhållandet och vad lockar dig? 6/ Är du villig att göra allt för att må bra i resten av ditt liv? Om det är spänningen du saknar. Kan du faktiskt skapa den tillsammans med din man. Du måste se alla de sakerna som gör att du älskar honom och förstå att ett förhållande är inget man skaffar sig och sen är det bra. Ett bra förhållande måste man jobba på hela tiden. Din man kanske inte visar tillräkligt hur mycket han älskar dig. Då får du ge honom en anledning till att göra det. Man kan inte bara förvänta sig att få. Det kostar energi och känslor för att få det att fungera. Det allra viktigaste är att ni talar med varandra. Samtidigt som de små tingen gör en stor helhet. Tänk på de sakerna som gjorde att du fann honom attraktiv. Lägg mer energi på er två utan barn emellanåt. Man behöver lite vuxentid utan krav och måsten för att bibehålla lusten med intresset för varandra. För min del tycker jag det är otroligt upphetsande när kvinnan gör allt för att få det skönt för sig själv med sin man. Häftigt när man ser hur hon njuter och det boostar mannens intresse ännu mera. Bjud på dig själv! Så kanske du inte vill ha spänningen utanför ditt förhållande. Annars är det nästan så jag skulle tro att inom dig finns en kvinna som är lite undergiven och behöver en "stark" man som visar dig hur mycket du betyder för honom. När du känner det kommer du göra allt för honom. Lycka till med ditt val i livet och det är bara du som kan välja väg. Livet är inte enkelt, men jag lovar att ett förhållande med kärlek kan inget slå. Vad du än gör så säg inget till din man. Han kanske kan förlåta, men kommer ALDRIG att glömma. När kristallen fått en repa kommer den aldrig att bli lika skinande igen och när det blir för många repor kommer den att krossas för alltid. Du kan säkert behålla din man, men vill du ha ett liv utan kärlek. Det allra viktigaste för din del är att börja älska dig själv först! Mina ord fungerar. Jag har själv funnit kärleken och har efter bara en månad lärt känna henne mer via internet och skype än vad hennes tidigare man gjorde under 8år. KOMMUNIKATION är A och O. Om du verkligen älska din man ska du göra allt för att få samma uppmärksamhet av honom som din älskare ger dig. Det händer inte över en natt, men jag lovar att det går om man vrkligen vill. Ett barn mår bäst i en relation med kärlek med pappa och mamma. Annars bättre var för sig och lyckliga. DET KRÄVS TVÅ FÖR ATT KUNNA DANSA PARDANS.
    Jag håller med dig om allt utom det understrukna.
    Förr eller senare så tenderar sanningen att komma fram. Och att få veta att man inte bara är bedragen utan att ens partner dessutom har ljugit och svikit,det sårar faktiskt mer än otroheten i sig.
    Jag vet av egen erfarenhet.  
    TS har sex med den här andre mannen utan att skydda sig med kondom. Det gör ju också att hon riskerar att sprida sjukdomar till sin man. TS har ju ingen aning om hur många andra älskarinnor hennes älskare har eller har haft förutom henne.
    Och att få reda på att ens partner är otrogen genom att man får en sexuellt överförbar sjukdom kan inte heller vara roligt. 
  • molly50
    En mormor skrev 2013-10-01 23:10:29 följande:
    Nej, det finns nog knappast någon relation som fungerar till 100%, speciellt inga långa relationer. Men måste det verkligen göra det? Ett långt förhållande åker ofta "berg och dalbana".

Men det låter så enkelt - som den självklaraste sak i världen - att om man inte är helt nöjd i sin relation -  då hoppar man i säng lite till höger och vänster. Men var kommer känslorna in i bilden? Tilliten till tillvarandra? Meningen med ett förhållande/äktenskap? Är det inte värt något alls?

Om man älskar en person och har sex med en annan - då tror jag inte att det handlar om riktig kärlek. Men om man vill så kan det säkert funka på ett känslokallt sätt - med älskare/älskarinnor i ett förhållande - alla fall till den dag man blir avslöjad.

Om ett  förhållande med otrohet verkligen ska fungera - krävs förmodligen en överenskommelse - där man ger varandra full frihet utanför äktenskapet. Och hur många vill egentligen leva så, när det kommer till kritan? Är vi villiga att dela den vi älskar med andra? Jag tror inte på det. Då handlar det säkert inte om äkta känslor, för den vi älskar vill vi i regel ha för oss själva.

• molly50
    Anonym (X 2) skrev 2013-10-02 07:54:34 följande:

Har du föreslagit för din man att ni kan leva i ett öppet förhållande, för det verkar vara det bästa för ert förhållande i längden??

Du kommer aldrig nöja dig med bara din man, och varför skulle inte din man få samma njutning som du, med någon annan kvinna Skrattande

• molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-02 08:17:52 följande:

Jag respekterar visst min man
    Men att jag knullar en annan man på sidan om mår han inte dåligt av
    Han märker ingenting

Nu har jag lämnat dottern på dagis och ska in till stan för att träffa världens mysigaste kille

Du ljuger din man rakt upp i ansiktet och rioskerar hans hälsa genom att ligga med en annan man utan kondom. Och detta gör du utan minsta uns av samvete. Och det kallar du kärlek och respekt?
    Älskar man en människa så respekterar man också densamme. Och du verkar inte göra något av det.
    Hade du älskat och respekterat din man så hade du varit ärlig mot honom från första början och försökt prata med honom om era problem och försökt att gemensamt hitta en lösning. Inte varit otrogen.
    nyfiken82 skrev 2013-10-02 08:51:48 följande:
    Men vänta nu
    Så du menar på fullaste allvar att både jag och min man måste vara hemma varje kväll för att natta??
    Ehh NEJ så funkar det inte i min familj!
    Han tar nattningarna mer än gärna!*tillfälle för honom att få somna en stund*
    Sen vad jag gör nar han nattar lill tjejen det spelar ingen roll och det mår han inte dåligt av att inte veta heller! 
    Din man kanske inte mår dåligt av att få natta er dotter. Men har du tänkt på att din dotter kanske vill att mamma ska natta henne ibland också?
    För guds skull,när man får barn så är det hög tid att växa upp och inse att man inte kan sätta sig själv i första rummet längre! 
    Har du problem med det så borde du kanske lämna både din man och din dotter och leka av dig som singel ett tag. Men då är det väl inte lika spännande längre... 

• molly50
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-10-02 09:24:31 följande:
    TS har inget samvete så hon skiter ju i vilket. Hon ser bara sig och sig och sig och skiter i alla andra, framför allt sin familj.

TS är, av allt att döma, en synnerligen motbjudande typ av människa. Möjligen bra i sängen, men mer kan fan inte finnas där. 

Ja,det verkar vara mycket jag,jag och jag,i hennes tänk. Och det är inte ett attraktivt drag.
Svar på tråden Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg