• molly50

Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg

nyfiken82 skrev 2013-10-03 07:59:08 följande:
    Men tänk så mycket fördomar det finns
    haha det är Mitt liv och JAG bestämmer över det
    Om jag lämnar min dotter på dagis på en ledig dag är det jordens undergång då? Om jag inte skulle skrivit att jag skulle träffa min älskare utan bara ut och handlat kläder till henne, hade det varit okej då?
    Och ja jag har sex med min man lika ofta som förut
    JAG kräver ju inte mindre sex för att jag träffas någon annan på sidan om

Jag tycker i alla fall att det hade varit en mer legitim anledning.
    Det är en sak att du vill ha egentid. Men vet du vad,det vill och behöver de flesta föräldrar ha.
    Men skillnaden är att de flesta använder sin egentid till att ägna sig åt sin partner,inte åt egoistiska handlingar som att ligga runt med andra än sin partner.
    Att dessutom lämna bort sitt barn för att få ligga visar bara hur lite du bryr dig.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    TheCoopers skrev 2013-10-03 08:06:11 följande:

Nej det är inte samma sak . Försök att förstå det här : när du ligger med din man så ljuger du för honom och tvingar honom att leva en lögn . Han vet inte om det du gör och tror därför att erat förhållande är något helt annat än vad det är .
    Han har rätt att välja om han vill leva med dig fast du ligger runt med andra för det kanske han vill . Att du ljuger gör ju att förhållandet som han tror det vara är en lögn .

Försök att se till andras känslor och inte bara dina egna . Ja vi har förstått att du tycker det är skönt att knulla .
    So be it .
    Men va då ärlig och vuxen nog att stå för det . Blir väl inte mindre skönt att knulla för det ?
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-03 08:45:08 följande:
    Har lämnat dottern på dagis!Nu´hem och sätta sig och prata med mannen!
    Sovit som en kratta inatt!Funderat vridit och vänt!Och kommer hela tiden fram till samma svar!
    JAG vill ha mitt liv för mig själv...!!!
    Inte massa måsten jag vill vara fri.
    Ingen som ställer massa konstiga frågor när man kommer hem!Nej JAG vill komma hem och sätta nyckeln i låset och veta att det inte är någon hemma.
    Han kommer knäcka ihop totalt men va fan det är MITT liv     
    Bra om du har insett att du behöver leka av dig.  Att lämna din man och ge honom chansen att träffa en bättre tjej är det bästa du kan göra fin honom och er  dotter.

Om du ändå tänker lämna honom så berätta också varför och låt honom behålla vårdnaden om er dotter. Åtminstone tills du är mogen nog för att ta det ansvaret.
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-03 08:57:00 följande:
    Inte en chans henne får han bråka om kan jag ju tala om!!

Det var bara ett råd. Du behöver uppenbarligen leka av dig ett tag. Och i det liv du vill leva passar inte ett barn in.
  • molly50
    Anonym (Trasig) skrev 2013-10-03 09:00:16 följande:
    Jösses... nyss var du så lycklig och gjorde rätt för din egen skull och mannen skulle minsann inte behöva veta - och nu en ko-vändning? Menar du att du plötsligt insett vad du egentligen gör? Du älskar ju din man har du sagt upprepade gånger?! Gosh.... 

Ja,det var min tanke också. Först älskar hon sin man så mycket och vill aldrig lämna honom. Vadan denna kovändning?
  • molly50
    Anonym (smurfan) skrev 2013-10-03 09:11:34 följande:
    Det är ju det jag sagt tidigare i tråden, TS vet inte själv riktigt vad hon gör eller vad hon vill göra. Hon vet någonstans innerst inne att det hon gör är så fel men hon är för stolt för att erkänna det här efter alla sk "påhopp" vi andra gjort, hon har gått upp i försvar och jag tror även att hon kan ha spätt på lite endast för att uppröra lite mer. Jag tror inte TS vet nånting riktigt, jag tror hon är väldigt förvirrad därav detta velande fram och tillbaka. Jag tror TS skulle behöva tid för sig själv, HELT själv, ingen man, inget barn, ingen älskare, för en stund för att komma tillrätta lite i sig själv och med vad hon känner och vill och tänka till ordentligt att det hon hittills gjort är inte okej.

Precis min tanke! Håller med i allt du skriver.
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-03 09:36:35 följande:
    Du det är nog mer min dotter än hans!Vem har tagit alla sjukt jobbiga koliknätter??Jo JAG och inte*min man*
    Vem har sett till att hon har hela och rena kläder JO JAG!!!
    Vad har då han gjort??Jo han har så fint kallat sig pappa!
    Sen att han har nattat några nätter under hennes 1.5år ja det är ju storartat av honom!!!NOT   

Ja,för det är ju så ansvarsfullt att lämna bort sitt barn för att få ligga med andra män!
    Hur har du tänkt göra när du är ensam med din dotter. Vart ska du göra av henne när du ska ut och ligga runt? 
    Ska du lämna henne hos sin pappa eller ska du lämna henne hemma?  
    Om du inte vill förlora vårdnaden om henne är det kanske dags att du böjar ta ditt ansvar nu. 

• molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-03 09:53:45 följande:
    Japp så skrev jag!Hade inte tänkt mig att berätta hela storyn!
    Men eftersom han reagerade som han gjorde när jag berättade för honom att jag hade en annan så blev det ju en helt annan vändning!

Man är liksom två om att saker och ting går snett!
    Har man ett helvete hemma så kanske man söker bekräftelse hemme!
    Men detta kanske är svårt för omgivningen att förstå om man inte varit utsatt själv!

Jag är nöjd med det jag gjort/gör och hoppas för allt i världen att det stannar med en smäll!!       

Så nu beskyller du din man för din otrohet? Ja,det är ju det klassiska. Hur vore det om du skulle växa upp och ta ditt ansvar för dina egna handlingar istället för att skylla på andra när det inte går som du vill?

Jag kan fortfarande inte förstå varför du höll ihop med honom i 12 år,gifte dig med honom och än mindre varför du skaffade barn med honom om han nu är så hemsk. 
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-03 09:56:51 följande:

Har man ett helvete hemma så kanske man söker bekräftelse på annat håll!!

Jag har också levt i ett dåligt förhållande. Men jag var inte otrogen för det. Jag försökte istället prata med honom och lösa problemen. När det inte fungerade så lämnade jag honom istället.
    Och att gifta mig och skaffa barn med honom fanns aldrig ens i mina tankar.
    Det borde det inte ha gjort för dig heller om ni nu hade det så dåligt.
  • molly50
    Maria 434 skrev 2013-10-03 10:17:35 följande:

Med tanke på att TS inte vill ha massa måsten och leva SITT liv så kanske dottern har det bättre hos sin pappa

Ja,det är så jag tänker också. Visst är det bästa om båda föräldrarna kan samarbeta om barnet vid en separation.
    Men i det här fallet så känner jag mig tveksam till om TS verkligen är mogen nog för att ta det ansvar det innebär att ha barn.
    Man får lite känslan av at hon insåg vilket ansvar det är när det redan var försent.  
    Hon har uppenbarligen inte lekt av sig än och kan kanske behöver en tid för sig själv. Och då menar jag själv,utan både man och barn. 
Svar på tråden Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg