nyfiken82 skrev 2013-10-02 14:46:29 följande:
Ja tänk vilken hemsk mamma min dotter har.
Ehh jag har levt ihop med min man sen jag vsr 19 år gammal och skulle nog anse mig vädigt mogen för en relation.Sen att man har skoj på sidan om det är en annan sak.
Men som sagt!DET MAN INTE VET MÅR MAN INTE DÅLIGT AV!
Nej,men när det kommer fram så mår man fruktansvärt dåligt! Tro mig,jag vet! Jag har själv varit där. Mitt ex trodde förmodligen inte heller att han skulle bli avslöjad. Men sanningen kom fram.
Och vem är du att bestämma åt din man vilket liv han ska leva?? För det är precis det du gör när du ursäktar dig med att "det han inte vet mår han inte dåligt av".
Du är rädd för hur han ska reagera om sanningen kommer fram. Men du är inte det minsta rädd för hur han ska reagera om det kommer fram att du har ljugit för honom och svikit både honom och er dotter under en lång tid?
Det sistnämnda har jag upplevt och tro mig,jag hade föredragit att få veta sanningen från den som bedrog mig direkt. Lögner och svek sårar ofta mer än otroheten i sig.
Du är dessutom klantig nog att inte använda kondom vilket kan sluta med att din man får en könssjukdom. Hur ska du förklara det för honom då? Skylla på att han har varit otrogen kanske?
När det gäller din dotter så ja,jag måste nog säga att du är en av de mest egoistiska mammorna jag har stött på som sätter dina egna behov framför ditt eget barn. Du kanske borde ha tänkt på det innan du skaffade barn.När man får barn så är det nämligen hög tid att inse att man måste växa upp och inte kan sätta sig själv i första rummet längre.