• molly50

Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg

nyfiken82 skrev 2013-10-04 17:10:02 följande:
    Om jag nu är såååå jävla hemsk!!!VARFÖR är det då så många som fortsätter att följa min tråd?Och som fortsätter skriva elaka och påhoppande inlägg??
    Ni har inte en aning om hur vi levt!Eller??? 

Om det du skriver stämmer så vet jag hur du har haft det. Men det ger dig ändå inte rätten att behandla din man och dotter så fruktansvärt illa som du har gjort. I synnerhet inte din dotter!
    Två fel gör inte ett rätt. Kom ihåg det! 

Och du,innan du anklagar andra för att hoppa på dig kanske du skulle läsa igenom vad du själv har skrivit. Du har själv gjort ganska grova övertramp,inte bara mot din man och dotter utan även här i tråden. 
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    Anonym (smurfan) skrev 2013-10-04 17:19:42 följande:
    Du har ju tydligen ingen aning själv hur du levt eftersom din story ständigt ändras. Du behöver hjälp, inse det!
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-04 17:27:43 följande:
    Jo då jag vet precis hur jag levt och hur jag kommer att fortsätta leva.
    Ikväll blir det jag,min dotter och Mr right här hemma! 

Och du tror att du ska få behålla ditt barn när du drar hem nya karlar i huset och ligger med dem när du har din dotter hemma?
    Det finns en person här i tråden som vet vilka du och din man är. Så jag skulle vara väldigt försiktig om jag vore som du,om du verkligen vill behålla ditt barn.

Om du bryr dig om din dotter det minsta (vilket jag starkt börjar tvivla på då du det första du gör drar hem en ny man som du inte ens tänkt inleda något seriöst med) så tycker jag du ska sätta din dotter i första rummet nu och visa att du verkligen bryr dig och vill ha henne hos dig,om det nu blir en vårdnadstvist. 
  • molly50
    Anonym (Mörkrädd) skrev 2013-10-04 17:37:22 följande:
    Du verkar förstå att dina handlingar får konsekvenser, men du saknar den empati som annars sänder varningssignaler och får oss att lägga våra impulser och vårt ego åt sidan. Du känner ingen skuld. Det enda du bryr dig om är din egen vinning. 

Du låg med en annan man för att du skulle må bra sexuellt. Du visste att det kunde få konsekvenser om det kom fram men struntade i det och istället intalade dig själv att det aldrig skulle komma fram. Bara för din sexuella lust.

Du vägrade berätta om ditt snedsted eftersom du visste att om det kom fram så skulle du hamna i knipa. Även här så brydde du bara om hur du skulle bli drabbad, inte vad som egentligen var bäst för din familj.

Nu så vill du ha tillbaka ditt barn och svartmålar din föredetta som egentligen tog rätt beslut. Du anklagar han för att vara en dålig far. Samma person som du faktiskt sade att du ville ha kvar just för att han var en bra far. Jag vet inte vid vilket av de här två tillfällena du ljög. Men ljög gjorde du! Allt för din egen vinning.

Svälj din stolthet och försök se på dig själv med andras ögon! Det som är riktigt skrämmande med dig är att du var medveten att du gjorde fel och satte din familj på spel, människor vars känslor och tillvaro är minst lika viktig som din egen! Ändå så valde du agera utifrån dina egna impulser. 

Sluta måla upp dig själv som ett offer. De enda personerna som är offer här är din man och ditt barn. Ditt beteende och dina värderingar är mer än omogna. De är störda! 
  • molly50
    päronsplitt skrev 2013-10-04 17:53:50 följande:
    Vem är ni att dömma ngn så här , om hon inte vill ha sin man så vill hon inte det tex eller vad det än handlar om .

Har du läst vad TS har skrivit? Om inte så råder jag dig att göra det. Sen tycker jag du ska fundera över vilken rätt TS har att behandlaandra så illa. TS har varit rätt duktig på att skriva elaka och låga kommentarer själv,kan jag upplysa dig om.

Dessutom startar man en tråd där man öppet skryter om att man behandlar sin man och dotter som lort så får man räkna med att folk reagerar. 
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-04 18:05:56 följande:
    Ha ha precis så har jag levt så det kommer inte bli någon ändring!
    Och vet ni!!!
    Anledningen till att mitt*knull*kommer hit ikväll är att han dumpat sin fru!!!  

Om han nu dumpat sin fru (vilket du ju inte kan vara säker på. Han verkar ju ljuga lika bra som du så det kan ju bara vara en anledning till att få utnyttja dig.) så tycker jag det är illa när hon nu är gravid. Men även hon och deras barn förtjänar långt mycket bättre än så.
    Och om det nu är sant och ni blir ett par. Vad får dig att tro att detta förhållandet inte går tillbaka till vardagen efter ett tag och blir lika tråkigt som ditt gamla? Ingen relation går i det rosa skimret hela tiden.
    Ska du då vara otrogen mot honom med eller har du verkligen lärt dig något av det här? Jag tvivlar i alla fall på det...  
  • molly50
    Anonym (Vidrigt) skrev 2013-10-04 18:03:03 följande:
    PRECIS!!

sluta med ditt ömkande ts, du är bara patetisk.

Undra när du ska inse att det inte längre är spännande att ha en älskare.
    I framtiden kommer du inte bli något smygande, inte sitta i soffan bredvid någon och skriva snusk.
    Du kommer tillbringa alla dom timmarna i soffan ensam. Sittandes på telefonen som en fjortis.
    Medan din älskare planerar vidare sitt liv med sin fru. Du kommer handla, laga mat och sova ensam. Inte en jävel som bryr sig om du stiger upp ur sängen om morgnarna. 

Sen när din älskares lilla barn har kommit, tror du han fotf är intresserad av dig då? Tror det blir många dagar och nätter helt ensam för din del. Du kan ju börja med dom 10 dagarna som han är pappaledig och ska vara hemma med sin nyfödda.

Sen kan du ju inte lita på ett ord som din älskare säger, för han ljuger lika mycket som du. 

Men att livet kan vara ensamt har väl du glömt om du varit med ditt ex i 12 år. Hur det känns när inte en kotte bryr sig om dig eller tar hand om dig när du är sjuk.

Förbluffad01 skrev 2013-10-04 18:15:54 följande:
    Det var ju detta som din man försökte skydda er dotter från genom att ta henne från dig en stund!

Du är ju helt psykiskt störd! 
    Skall du totalt förvirra din stackars dotter genom att ta hem nya "knullet" när du har dottern hemma? 

Besinna dig människa! Kan inte hon få lite lugn och ro och stegvis få försöka anpassa sig till de nya förutsättningarna nu när hon blivit uppryckt med rötterna från sin tidigare tillvaro? 

Du är ju så ego och empatilös så det kan bara inte vara sant!

Redan första kvällen när din man (ni är inte skilda ännu!) tagit er dotter med sig så tog du ju hem knullet till dig i stället för att söka efter din dotter! Du tyckte bara att det var skönt att ni nu slapp hotell och att ni kunde tillbringa hela natten tillsammans. Var fanns er dotter i dina tankar då? 

När lämnar du er dotter till din man nu nästa gång? Eller tänker du genom "egenmäktigt förfarande" hålla henne borta från din man? Det går nog hem jättebra i familjerätten!

Skärp dig nu! Besinna dig och gör som du svarat tidigare att du sätter din dotter i främsta ledet och låter hennes välbefinnande gå före ditt eget. Blanda inte in "knullet" i hennes tillvaro förrän det gått lång tid och ni funnit att han skall skilja sig från sin fru och att det skall bli ni tillsammans. Tills dess skall du hålla honom borta från hennes liv! Hon har ju redan världens bästa pappa! Förvirra inte henne och sabba hennes uppväxt totalt.

Om han skall fortsätta att endast vara ett "knull" så skall han aldrig någonsin ha kontakt med er dotter!

Du får lösa logistiken på annat sätt. Men ta aldrig hem honom till ditt hem när er dotter är hemma!
    Du har ju vanan inne att lämna bort henne när du skall umgås med "knullet". Även om jag tycker det är väldigt ruttet handlat så är det oändligt mycket bättre för er dotter än att du nu blandar in "knullet" hennes liv.

Skärp dig nu genast! Besinna dig! Betänk att universum ser vad du gör!   

• molly50
    päronsplitt skrev 2013-10-04 19:38:15 följande:

Men varför blir ni upprörda och irriterade , det berör väl inte er .

Man reagerar framförallt på att TS visar så total avsaknad av kärlek och empati för sitt lilla barn. TS struntar fullständigt i att hennes barn kan bli lidande av att hon drar hem sina älskare. Bara HON får må bra!
    Har man den minsta empati i kroppen så reagerar man på så´nt.
    päronsplitt skrev 2013-10-04 20:33:11 följande:

Det betyder inte att behandlar den andra som skit ändå för det berör inte mig.
    TS påstår sig också ha empati. Ändå så behandlar hon både sin man och sin dotter som skit utan att blinka och utan att ha det minsta dåligt samvete över det.

• molly50
    Fool skrev 2013-10-05 12:11:00 följande:
    Fast du är ju lixom inte ensam , du har en liten dotter, eller hade du glömt det redan ?
    En liten dotter som nu får ta skiten för att du ville leva "kravlöst" ?

Dessutom säger ju det en hel del om dig som person , tror du verkligen på allvar att det finns någon på denna planet som lever helt kravlöst ? Speciellt när man är förälder ? Allvarligt talat TS om du är på riktigt så har du stora psykiska problem som du borde ta tag i innan du skadar er dotter ytterligare , jag ser att du undvikit frågan ett antal ggr om du har någon diagnos ?
Svar på tråden Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg