• molly50

Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg

Anonym (Eh..) skrev 2013-10-06 12:03:23 följande:
    Så du kommer att lära din son att man ska vara rak och ärlig, och på så sätt försvara elakheter mot andra. Är någon tjock, så är det rätt att säga jävla tjockis? Ja, du förstår kanske hur jag tänker. 
    Självklart kan man och får ha åsikter! Men man behöver ju inte framföra dom som en buffel. Ärlighet är bra, men använd ärligheten på rätt sätt. Att nedvärdera folk och kalla dem för det ena och det andra är bara så lågt. Men är man stolt över det så, visst. 

Men att vara ärlig är väl inte amma sak som att kalla andra människor för nedvärderande saker.
    Jag lär också mina barn att vara ärliga. Men också att man inte får kalla andra människor för elaka saker.
    Och jag har inte heller själv kallat TS för något elakt här.
    Bara sagt vad jag tycker.
    Och,som du själv skriver,alla har rätt till en åsikt. Det här är ett diskussionsforum och kan man inte ta kritik så bör man kanske inte starta en tråd som den här där man använder en sådan ton och attityd som TS.
    päronsplitt skrev 2013-10-06 12:10:11 följande:

Var står det att hon har flera män Molly ??? Sluta hitta på saker som inte står .
    Men snälla! Det står ingenstans! Men försök förstå poängen! Som jag skrev tidigare så spelar det ingen roll om man har en älskare eller 10. Man drar inte hem nya män till sin bostad innan pappan knappt har hunnit lämna bostaden när man har ett litet barn hemma.
    Därmed inte sagt att TS har flera älskare. 

Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    Anonym (Eh..) skrev 2013-10-06 12:17:28 följande:
    Nej, jag har redan sagt att jag inte försvarar ts beteende, men bara för det behöver man ju inte bete sig som många gör. Sandlådenivå. Man kan yttra sina åsikter ändå. Jag har läst tråden. Det ts skrev om barnlöshet är inte ok heller naturligtvis. Men de flesta är otroligt barnsliga och nedlåtande och försöker trycka ner ts. Det är genomgående i tråden.

Men tycker du att det är konstigt att folk reagerar när TS skriver att hon är otrogen för att HON ska må bra och att hon struntar i sin mans känslor? Tycker du det är ok att hon nästintill skryter om att hon har missat sin dotters nattningar flera kvällar i rad?
    TS visar gång på gång att hon lider avsaknad av empati och att hon inte älskar någon annan än sig själv och möjligtvis sin älskare. Är det då konstigt att folk reagerar med avsky,tycker du? 
    När barn råkar illa ut för att en förälder beter sig illa så brukar det väcka starka reaktioner. 
  • molly50
    Johan75 skrev 2013-10-06 12:53:28 följande:
    Nä, konstigt är det inte - men det är väl lite av (Eh..)´s poäng, att det leder till "sandlådenivå"? Hur illa man än tycker om TS så kan jag själv inte låta bli att tycka det känns lite otäckt när en massiv vägg av personer önskar en annan människa olycka - hur empatilös hon nu än är. 

Jo,men flera av oss har försökt att,på ett anällt och sakligt sätt,ge TS råd om hur hon bör göra. Vilket också var vad TS bad om.
    Men när detta  inte verkar gå in,utan TS genast sätter sig på tvären och börjar försvara sina handlingar,så tröttnar folk och börjar ta till lite hårdare ord med förhoppning om att det kanske ska gå in.
    Det finns ett litet barn inblandat här. Ett litet barn som TS endast tycks vilja ha hemma för att hennes man inte ska komma dit så att hon kan träffa sin älskare. 
    Då är det inte konstigt att folk reagerar. 
    Att behandla någon så illa som TS behandlar sitt barn är helt enkelt fruktansvärt! 
  • molly50
    Svartsmurfan skrev 2013-10-06 13:55:51 följande:
    TS dotter är ca 18 mån och hon har missat tre matningar och en dag på dagis och då är hon inte värd något som Mamma. Pappan har missat de andra matningarna men det är ok . En kvinna som var Mormor som skrev här var värdelös för hon hade en älskare . Hennes man ville ju lamkött för hon var så ful. Nog mobbar ni alltid . Jag försvarar inte otrohet , men detta är ju rena mobben.

Det 'r en viss skillnad på att mobba och på att vara ärlig och säga sin ärliga mening.

TS bad om råd och det har hon fått. Vi är många som har försökt att på ett snällt och sakligt sätt ge henne råd om hur hon ska göra,men hon har inte varit det minsta mottaglig för det.
    Tvärtom har hon svarat på ett spydigt sätt och t om hoppat på en skribent.
    Vi har då tagit till lite hårdare ord i hopp om att det ska gå in hos TS.

Startar man en tråd där man nästintill öppet skryter om hur illa man behandlar sin man och sitt barn,ja då får man räkna med att bli kritiserad.
    Och kan man inte ta kritik så kanske man ska låta bli att starta en sådan här tråd.    
    När ett barn riskerar att fara illa så väcker det starka reaktioner. 
  • molly50
    Anonym (Eh..) skrev 2013-10-06 14:12:51 följande:

Reagera kan man ju göra, det förstår du väl. Men sen kan man ju tänka på vad man skriver också. Många föräldrar här beter sig väldigt illa. I skrift.

Självklart ska man försöka tänka på hur man framför sina åsikter. Men då ska väl det gälla även TS,kan jag tycka.
  • molly50
    Johan75 skrev 2013-10-06 15:09:54 följande:
    Jag pekar inte finger åt någon utan det var mer en generell synpunkt. Jag har läst mycket av Molly tidigare och mig veterligen är hon en av de allra bästa på hela det här forumet när det gäller att inte ägna sig åt personangrepp - men många här inne har önskat att mycket ont ska drabba TS. 

Och Molly - som jag skrev tidigare är det inte det minsta konstigt att folk reagerar kraftigt, eftersom TS även i mina ögon verkar vara en ytterst obehaglig människa utifrån det hon skriver i den här tråden. Men det är kanske just därför som det kan vara en poäng att ibland poängtera även när TS meningsmotståndare går över gränsen, eller när kritiken redan är så massiv att det inte behövs ett till "du är en dålig mamma"-inlägg?

Jag tackar för de snälla orden!

Ja,självklart. Jag brukar,i vanliga fall,göra det också. Men i just det här fallet när TS skriver på ett väldigt nedlåtande och hånfullt sätt om sin man,så är det svårt att låta bli att bli provocerad. Jag vet att det är fel. Men det gör ju inte saken bättre när man vet att det finns ett barn inblandat som TS tycks använda som ett slagträ mot sin man. 
  • molly50
    Anonym (Vidrigt) skrev 2013-10-06 17:33:41 följande:
    Det enda jag nämnt, som hade med Ts uppfostran att göra va att hon inte skulle överföra sin hemska egoism. Att det är okej att svika människor i sin närhet pgs av att man tröttnat och vill "unna sig" otrohet.

Men jag fattar vad du menar..

Sen villa Ts ont... tja ja det är klart att man vill att hon ska få smaka på sin egen medicin. Men antagligen mår hon redan dåligt och har nog gjort i många år.

Eller så är det bara troll troll troll..

En stjärna i kanten till Molly50 som verkar ha ett otroligt tålamod!
    Tack så mycket för de orden! Det värmer!  
  • molly50
    päronsplitt skrev 2013-10-06 19:24:38 följande:

Molly ??? Sitter sprider rykten om henne som inte ens står ngt om och du kallar det bra människa knappast .

Men du ser å andra sidan bara det du vill se.

Hur vore det om du skulle läsa om det jag har skrivit och läsa rätt innan du anklagar mig för en massa saker som inte stämmer??
    Du verkar inte ha förstått min poäng.

Och du,jag tycker du ska vara försiktig med att kasta sten i glashus.
    Du skriver att det inte är ok att kritisera TS. Men det är tydligen helt ok för dig att hoppa på mig?  
  • molly50
    päronsplitt skrev 2013-10-06 19:25:59 följande:

Och falska rykten Johan 75 är mer allvarligt än personangrepp ta det med din kära Molly mus .

Slutar du inte med dina påhopp så kommer jag att anmäla dina kommentarer. För det du gör nu är faktiskt lika illa som det du anklagar mig för att göra.
  • molly50
    Johan75 skrev 2013-10-06 20:11:49 följande:
    Har någon spridit "falska rykten" så får de stå för detta själv. Jag har inte läst alla inläggen i denna tråden och kan därför ha missat något. Jag gav bara den bild jag fått hittills av Molly.  Dina insinuationer om att Molly på något sätt skulle vara mig "kär" och "mus"-epitetet säger tyvärr en del om dig också.

Ska vi vara petiga har jag aldrig kallat Molly för "en bra människa". Så det där med "falska rykten" får du nog vara lite försiktig med själv.

Svar på tråden Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg