• elliz

Mammalediga i Borås?

Hej! Jag är en 27årig mamma som bor i Borås och söker likasinnade att umgås och prata med  :)
    Jag har en dotter på 3 år samt en son som föddes i januari, 2013. Han är nu 8 månader.
    Skicka gärna iväg ett mail eller något :)

/Elliz

• Svar på tråden Mammalediga i Borås?
  • sha
    FredrikaN skrev 2013-09-15 21:57:08 följande:
    Precis! Är ju annars ganska svårt att bara få nya vänner sådär, lättare när man var yngre ;)

Sha: vi har ett barn bara :)
    Hur gammal är er lille?

VIsst är det konstigt det där med att ta kontakt med nytt folk som vuxen! Man känner sig dum och som att man tränger sig på, men om någon annan väl tar kontakt med en tycker man ju oftast bara det är trevligt:)
  • FredrikaN
    sha skrev 2013-09-16 20:41:59 följande:
    Hur gammal är er lille?

VIsst är det konstigt det där med att ta kontakt med nytt folk som vuxen! Man känner sig dum och som att man tränger sig på, men om någon annan väl tar kontakt med en tycker man ju oftast bara det är trevligt:)
    Han är 4 månader :)

Hehe så sant, känner att jag blivit lite fegare med ålder. Och svårast är det ofta med folk i ens egna ålder, äldre människor är mycket lättare att börja prata med! Knasigt :)
  • FredrikaN
    MalinElise skrev 2013-09-16 16:59:11 följande:

Ja i helgens bt var det i alla fall.

Det är svårt när man blir äldre. Man vill ju inte tränga sig på heller så det är nog mycket det som hindrar en från att ta kontakt med andra. Ibland hade det varit bra att ha den delen av barnsinnet kvar smile1.gif min son är också väldigt social och vill gärna prata och leka med främmande barn han möter.

Jag har inte varit på kristinebergs sedan sonen var liten, men jag tänkte ta mig dit någon gång. Vet inte vilka dagar som fungerar bäst än bara. Gillar också det stället mycket, känns så avslappnat plus att det är så bra att de har bibliotek i samma lokal smile1.gif

Har ni varit där än?

Min lille ÄLSKAR när man sjunger för honom så ska försöka matcha in att gå när det är sångstund någon gång. Skulle behöva lära mig några nya låtar ;)
  • elliz

Vad säger ni om Öppnis någon dag nästa vecka då? Ska vi ses?:)

• FredrikaN
    elliz skrev 2013-09-18 18:47:09 följande:

Vad säger ni om Öppnis någon dag nästa vecka då? Ska vi ses?:)

Jag säger Ja! :) låter som en strålande idé. Kan vilken dag som helst :)
  • sha
    FredrikaN skrev 2013-09-17 07:48:34 följande:
    Han är 4 månader :)

Hehe så sant, känner att jag blivit lite fegare med ålder. Och svårast är det ofta med folk i ens egna ålder, äldre människor är mycket lättare att börja prata med! Knasigt :)
    Exakt! Pensionärer är det alltid lättare att börja prata med spontant, konstigt!

Vad mysigt det låter med öppna förskolan, jag följer gärna med om ett par månader;) :)
  • FredrikaN

Elliz: måste bara fråga, du som jobbar på nelly, vart är barnkläderna? Har de slutat med barn? Och vilken snygg jacka din dotter har, jättefin färg! (Såg på Facebook)

• elliz

Ja, vi har slutat med Kids :( Var inte vår målgrupp direkt. De REAr ut det som finns kvar men det är otroligt utplockat :(
    Jag jobbade som ansvarig inköpsassistent på Kids så det känns extra tråkigt för mig. Men men, nu får jag ju prova ett nytt sortiment :D

Visst är den fin! Den hittade jag på Ellos! Antar att du menar höstjackan iaf :P Älskar att köpa barnkläder!

• honungskakan90

hej, hallå jag bor iof i svenljunga... men orten är ju så liten. jag har en liten kille på 8 mån. och är själv 23 första barnet, hoppas vi får vara med?

• FredrikaN
    elliz skrev 2013-09-19 11:57:30 följande:

Ja, vi har slutat med Kids :( Var inte vår målgrupp direkt. De REAr ut det som finns kvar men det är otroligt utplockat :(
    Jag jobbade som ansvarig inköpsassistent på Kids så det känns extra tråkigt för mig. Men men, nu får jag ju prova ett nytt sortiment :D

Visst är den fin! Den hittade jag på Ellos! Antar att du menar höstjackan iaf :P Älskar att köpa barnkläder!

Åh tråkigt! Vilket område ska du vara på nu då? Kul med nytt ja :)

Ja precis, skitsnygg! Haha mm tur att barnkläderna är rätt billiga annars hade man blivit ruinerad ganska snabbt ;)
Svar på tråden Mammalediga i Borås?