• elliz

Mammalediga i Borås?

Hej! Jag är en 27årig mamma som bor i Borås och söker likasinnade att umgås och prata med  :)
    Jag har en dotter på 3 år samt en son som föddes i januari, 2013. Han är nu 8 månader.
    Skicka gärna iväg ett mail eller något :)

/Elliz

• Svar på tråden Mammalediga i Borås?
  • sha

Tack:) Yes första barnet är det! Vi är beräknade den 29 oktober så hoppas iaf det blir en oktoberbebis och inte novemberbebis;)

Har ni andra två barn allihopa?

• Zuzanne
    sha skrev 2013-09-15 20:51:18 följande:
    Tack:) Yes första barnet är det! Vi är beräknade den 29 oktober så hoppas iaf det blir en oktoberbebis och inte novemberbebis;) Har ni andra två barn allihopa?

Skall få mitt första biologiska. Har två bonusar och en hund som jag betraktar som mitt barn.
  • elliz
    sha skrev 2013-09-15 20:51:18 följande:
    Tack:) Yes första barnet är det! Vi är beräknade den 29 oktober så hoppas iaf det blir en oktoberbebis och inte novemberbebis;) Har ni andra två barn allihopa?

Då håller vi tummarna för det!:) Jag har 2:)
    FredrikaN skrev 2013-09-15 17:15:04 följande:
    Då får man fixa en själv :) hihi Stod ju faktiskt om mammor sol träffats här på familjeliv i tidningen idag!

Ja, jag gjorde likadant med dottern, träffade vänner här på Familjeliv. En av mammorna jag träffade är idag en av mina närmsta vänner så :) Det handlar ju om att klicka med folk!:)
  • MalinElise

Jag har inte heller börjat i någon mammagrupp. Vet inte om jag ska göra det heller. På BVC sa hon att det börjar ungefär när barnen är 4 månader så jag får fundera två månader till Men det är just de styrda samtalen som jag inte helt vet om jag är intresserad av, känns som lite mer avslappnande träffar är mer min grej.

Jag läste också i tidningen. Det lät ju riktigt lovande

Har ni andra varit på någon annan öppen förskola än kristinebergs? Jag har bara varit på den och tycker den är kanon.

• FredrikaN
    elliz skrev 2013-09-15 21:22:42 följande:

Då håller vi tummarna för det!:) Jag har 2:)
    FredrikaN skrev 2013-09-15 17:15:04 följande:Då får man fixa en själv :) hihi Stod ju faktiskt om mammor sol träffats här på familjeliv i tidningen idag!

Ja, jag gjorde likadant med dottern, träffade vänner här på Familjeliv. En av mammorna jag träffade är idag en av mina närmsta vänner så :) Det handlar ju om att klicka med folk!:)
    Precis! Är ju annars ganska svårt att bara få nya vänner sådär, lättare när man var yngre ;)

Sha: vi har ett barn bara :)
  • elliz
    MalinElise skrev 2013-09-15 21:42:21 följande:
    Jag har inte heller börjat i någon mammagrupp. Vet inte om jag ska göra det heller. På BVC sa hon att det börjar ungefär när barnen är 4 månader så jag får fundera två månader till Men det är just de styrda samtalen som jag inte helt vet om jag är intresserad av, känns som lite mer avslappnande träffar är mer min grej.

Jag läste också i tidningen. Det lät ju riktigt lovande

Har ni andra varit på någon annan öppen förskola än kristinebergs? Jag har bara varit på den och tycker den är kanon.
    Jag kände likadant. Med dottern var jag som sagt inte på någon, men med sonen gick jag på ett par. Men jag klickade inte alls med personerna som var med i gruppen, osså var det som sagt på måndagar, en tid då dottern ej är på dagis och hon uppskattade inte att sitta still på en stol i 1 timme för att lyssna på bebisprat :P
    Det är ju väldigt uppstyrt, och jag kände mig nästan tvungen att prata då de andra var väldigt tysta i gruppen :/

Vilken tidning har det varit med artikel i?

Jag har bara varit på Kristinebergs, just för att den är så bra :) Känner inget behov att gå till någon annan.
    Brukar du vara där ofta?
    FredrikaN skrev 2013-09-15 21:57:08 följande:
    Precis! Är ju annars ganska svårt att bara få nya vänner sådär, lättare när man var yngre ;)

Haha, ja, vad händer när man växer upp egentligen?! Jag brukar säga det när vi är på lekplatser osv, Alva(dottern) springer ju bara fram till andra barn så börjar de leka med varandra.
    Man blir nog lite mesig som äldre. Det är jättesvårt att få nya vänner!

• FredrikaN
    elliz skrev 2013-09-16 15:02:21 följande:
    Jag kände likadant. Med dottern var jag som sagt inte på någon, men med sonen gick jag på ett par. Men jag klickade inte alls med personerna som var med i gruppen, osså var det som sagt på måndagar, en tid då dottern ej är på dagis och hon uppskattade inte att sitta still på en stol i 1 timme för att lyssna på bebisprat :P
    Det är ju väldigt uppstyrt, och jag kände mig nästan tvungen att prata då de andra var väldigt tysta i gruppen :/

Vilken tidning har det varit med artikel i?

Jag har bara varit på Kristinebergs, just för att den är så bra :) Känner inget behov att gå till någon annan.
    Brukar du vara där ofta?
    FredrikaN skrev 2013-09-15 21:57:08 följande:Precis! Är ju annars ganska svårt att bara få nya vänner sådär, lättare när man var yngre ;)

Haha, ja, vad händer när man växer upp egentligen?! Jag brukar säga det när vi är på lekplatser osv, Alva(dottern) springer ju bara fram till andra barn så börjar de leka med varandra.
    Man blir nog lite mesig som äldre. Det är jättesvårt att få nya vänner!

Den gruppen jag hamnade i var vi ganska många, men precis som du skriver så sitter många tysta och då känner man sig tvingad att prata. Jag stod nog för 80% av snacket första gången, fick ställa idiotfrågor endast för att ha något att prata om. Kom liksom på mig själv med att jag frågade sånt jag redan visste endast för att andra skulle få svara och berätta lite, hehe. Vill gärna gå på samtalet och barnmat för känner mig lite nervös över att börja introducera lite mat. Så på det sättet är mammagruppen bra tycker jag :) men hade velat att det var lite mindre grupper så det kunde kännas lite personligare.

Men förhoppningsvis kanske vi kan styra upp någon träff här själva ;)

Var i Borås tidningen det stod!
  • elliz

Ja, det tycker jag absolut vi ska göra!

Vet du vilken dag? Tänkte försöka skaffa fram den ;)

• FredrikaN
    elliz skrev 2013-09-16 16:19:23 följande:

Ja, det tycker jag absolut vi ska göra!

Vet du vilken dag? Tänkte försöka skaffa fram den ;)

Söndag tror jag! (Om man får tidningen då, annars lördag. Läste hemma hos min mamma)
  • MalinElise

Ja i helgens bt var det i alla fall.

Det är svårt när man blir äldre. Man vill ju inte tränga sig på heller så det är nog mycket det som hindrar en från att ta kontakt med andra. Ibland hade det varit bra att ha den delen av barnsinnet kvar min son är också väldigt social och vill gärna prata och leka med främmande barn han möter.

Jag har inte varit på kristinebergs sedan sonen var liten, men jag tänkte ta mig dit någon gång. Vet inte vilka dagar som fungerar bäst än bara. Gillar också det stället mycket, känns så avslappnat plus att det är så bra att de har bibliotek i samma lokal

Har ni varit där än?

Svar på tråden Mammalediga i Borås?