• elliz

Mammalediga i Borås?

Hej! Jag är en 27årig mamma som bor i Borås och söker likasinnade att umgås och prata med  :)
    Jag har en dotter på 3 år samt en son som föddes i januari, 2013. Han är nu 8 månader.
    Skicka gärna iväg ett mail eller något :)

/Elliz

• Svar på tråden Mammalediga i Borås?
  • MalinElise

Tv är ju alltid trevligt på kvällen Blir lätt att jag fastnar där också. Kul att ni också gillar promenader! Kransmossen är ju ett fint promenadsställe.

Jag tycker annars om att läsa mycket och skapande i olika former. Men just träningen försöker jag lägga mest tid på nu (när tiden väl finns)

Inhandlade Olga Rönnbergs bok och den har inspirerat en del.

Fungerar det bra för er med era barn vid promenader? Sover de gott eller ogillar de vagn?

• Snorkmaiden

Hej och hå! Jag kastar mig in i den här tråden också om det går bra :) Bor på hedvigsborg och har två små fina skruttungar, en på fyra år och en på tre månader. Skulle definitivt behöva vidga vänskapskretsen lite :)

• MalinElise

Snorkmaiden - hej och välkommen Jag bor ju också på hedvigsborg så kanske har jag sett dig innan? Går din 4- åring på hedvigsborgsgårdens förskola (numera götagården) också?

• FredrikaN

Hallå! Hoppar gärna in här också :) Bor på Dammsvedjan med sambo och vår lille kille som blir 4 månader idag! Har tänkt börja gå på babycafe på öppna förskolan och skulle gärna ha sällskap!

• Snorkmaiden

Ja han går på götagården nu MalinElise! Eller ja, ibland i alla fall. Eftersom jag ändå är hemma har han fått stanna hemma lite oftare nu mitt i flyttkaoset.

• elliz

MalinElise: Vad duktig du är! Önskar jag hade motivationen, men nu är jag på gång, men måste ta det i min egen takt så att säga. tröttnar lätt om jag går all in och då skiter jag i de istället :)
    Men promenader är jag gärna med på! Killen trivs hyffsat bra i vagnen! Han blir väl lite uttråkad om han får sitta där för länge, men brukar inte vara några direkta problem :)

Välkommen Snorkmaiden och FredrikaN :)

FredrikaN: Tänkte du gå på Kristineberg då eller finns det någon mer? Vilka dagar/tider?

Ni har inte alla Facebook eller något? Vore kul att se ansikten på de man pratar med :)

• MalinElise

Elliz - jag heter Cristin Strokan. Jag har förresten börjat följa dig på instagram Använder själv den nästan mer än FB.

• FredrikaN
    elliz skrev 2013-09-12 09:27:42 följande:

MalinElise: Vad duktig du är! Önskar jag hade motivationen, men nu är jag på gång, men måste ta det i min egen takt så att säga. tröttnar lätt om jag går all in och då skiter jag i de istället :)
    Men promenader är jag gärna med på! Killen trivs hyffsat bra i vagnen! Han blir väl lite uttråkad om han får sitta där för länge, men brukar inte vara några direkta problem :)

Välkommen Snorkmaiden och FredrikaN :)

FredrikaN: Tänkte du gå på Kristineberg då eller finns det någon mer? Vilka dagar/tider?

Ni har inte alla Facebook eller något? Vore kul att se ansikten på de man pratar med :)

Ja precis, Kristineberg. På tisdagar 9-12 och torsdagar 13-15 är det babycafe för barn mellan 0-1. Har inte varit där än men tror det ska vara någon som håller i det lite och har lite sångstund och sånt :) jag tänkt iaf försöka börja gå på torsdagar, så om någon vill med och testa nästa vecka så vore det toppen
  • MalinElise

FredrikaN - låter kul, vet du om syskon får vara med? Ingen av de dagarna eller tiderna är äldsta barnet på förskolan nämligen.

Svar på tråden Mammalediga i Borås?