• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • anns

Kan förtydliga frågorna kring UVI-prov. Man får ett snabbt svar när man tar en så kallad UVI-sticka, inom några minuter ser man om det finns bakterier i urinen, däremot tar det några dagar för att få svar på den odling av bakterierna som tas vid urinprovet för att bestämma vad det är för typ av bakterier.

LinnElin hoppas allt gått bra för dig under kvällen, uppdatera oss när du vet mer.

Mitt boktips är Lars Keppler serien som börjar med hypnotisören, jag har bara den sista kvar nu. Jag suger på den karamellen, tycker att böckerna har varit jätte spännande.     

• Mami2013

Hihi skriver från iPhone och den lever sitt egna liv! Såg att jag fått med samma inlägg två ggr :-P

FamMorrhår, jag har också hund. En liten staffe hon är en riktig kelgris så hon ligger med mig i soffan... Sen får sambon ta en längre promenad med henne när han kommer hem. Mysigt med sällskapet iaf... Hm jo datan har blivit lite nött, det håller jag med om. Och telefonen ligger jag och pillar med och sånt... Men det ÄR svårt att inte strunta i att bara ta det lugnt!!

Anansie, älskar kriminalromaner :)) tack för tipset får kolla upp henne!! bra att det är ett par böcker som man kan plöja igenom då!

• FamMorrhår

Nä just nu vill jag snabbspola tiden till nästa måndag...

Men om man har en sak på dagen som händer- då går dagen myyyycket fortare.. Även om de bara är ett besök hos BM som tar 30 min.. Kan ju iaf lura mig med det..  

Kanske jag ska försöka mig på att läsa nått.. var länge sedan jag gjorde det men minns att jag oftast fastnade i böckerna när jag läste... KAN ju vara värt det!  

• TessTessan

Jag beställde min barnvagn på nätet. På en sida som heter www.barnvagnar-webbutik.com/
    Bra priser å vart tipsad av den sidan av en bekant
    Fick me mycket till vagnen tex skötväska, regnskydd, insektsnät, mjuklift, en mobil lösning för hygieniska blöjbyten.
    Är en kombi vagn oxå,så jag kan använda den ett bra tag. Priset är 2995kr plus port på 195kr så jag tycker det verkar vara ett bra köp

• Snultan
    anns skrev 2013-09-02 21:18:00 följande:
    Kan förtydliga frågorna kring UVI-prov. Man får ett snabbt svar när man tar en så kallad UVI-sticka, inom några minuter ser man om det finns bakterier i urinen, däremot tar det några dagar för att få svar på den odling av bakterierna som tas vid urinprovet för att bestämma vad det är för typ av bakterier.

ja precis, det var en sån min BM gjorde :)
    Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • anansie
    Snultan skrev 2013-09-02 20:55:29 följande:

Nä de skulle gå till labb först tydligen.

Okej. Är oxå hemma med grav peng. Väldigt skönt. Hoppas du kan få slappna av lite iaf har du några komplikationer?
    Ja det hoppas jag med. Är sämst i världen på att vila bara. Ska bara göra det och det och det och det först Flört
    Nää inga komplikationer.. mår oförskämt bra. Trodde med säkerhet att denna graviditeten skulle bli jättejobbig när förra gick så smidigt plus att jag redan har en nu som tar energi.. men icke. Fast det är ju 1,5 månad kvar, allt kan hända. Har hört att man kan få mer ont i bäcken och grejer sista tiden om man är omföderska.. men vi får väl se.

Jag arbetar oxå som personlig assistent, därav graviditetspenningen. 
  • anansie
    Mami2013 skrev 2013-09-02 21:20:10 följande:
    Anansie, älskar kriminalromaner :)) tack för tipset får kolla upp henne!! bra att det är ett par böcker som man kan plöja igenom då!
    Gör det ! Du kommer inte göra annat än att läsa. Jag lovar Glad
    Det är såna böcker man inte kan lägga ifrån sej för man vill veta hur de slutar. Min svärmor klarade inte av dom, hon tyckte dom var för hemska, haha.
  • Snultan
    anansie skrev 2013-09-03 07:47:26 följande:
    Ja det hoppas jag med. Är sämst i världen på att vila bara. Ska bara göra det och det och det och det först 

Nää inga komplikationer.. mår oförskämt bra. Trodde med säkerhet att denna graviditeten skulle bli jättejobbig när förra gick så smidigt plus att jag redan har en nu som tar energi.. men icke. Fast det är ju 1,5 månad kvar, allt kan hända. Har hört att man kan få mer ont i bäcken och grejer sista tiden om man är omföderska.. men vi får väl se.

Jag arbetar oxå som personlig assistent, därav graviditetspenningen. 

Jaså ja med ett litet barn hemma så kan man ju inte vila. O kanske inte heller vill alla gånger. Jag är verkligen trött nu. Jag har alltid jobbat kvällar i princip o jag älskar att sova ut på mornarna hehe.. men jag har faktiskt hållt igång rätt mkt på senaste så nu ska jag ta de sista veckorna o bara vila hihi

Ja man får ju hoppas att de håller sig lugnt nu.. blir ju bara tyngre o tyngre och nätterna är jobbiga ibland. Känner att de kommer o går lite besvär men ändå som du säger att man mår oförskämt bra
  • LinnElin

Besöket hos förlossningen tog ungefär två timmar igår. Kurvan såg jättefin ut, skolboksexempel sa både barnmorskan och läkaren. På UL såg läkaren att bebis gjorde andningsövningar vilket de inte gör om saker och ting inte står rätt till. Trots alla lugnande ord och besked så känns det inte som det har gjort tidigare men jag får lita på de lärda.
    Hade besök inbokat hos BM idag på förmiddagen och allt såg bra ut. Har inte gått upp något i vikt sedan sist trots att magen har vuxit. Hon tycker verkligen inte att jag ska jobbba men den där arbetsmoralen...

Linnéa 100107, BF 131030
  • Snultan

Det kanske inte är så konstigt att saker och ting känns annorlunda, sparkarna blir ju till exempel mer som buffar mot slutet av graviditeten :) Bebben har mindre plats att röra sig på och så vidare.. 

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?