• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • Mami2013

FamMorrhår jag tror man "får" gå över två veckor i de flesta landsting. Sen brukar dom sätta igång en!

Anns, vad härligt det låter att ta en promenad!! Har inte kunnat göra det på många veckor utan att få ont... Jag bor några mil norr om Göteborg, kommer att föda i Borås! Vart bor du och var ska du föda?

• anns
    Mami2013 skrev 2013-09-01 20:01:13 följande:
    FamMorrhår jag tror man "får" gå över två veckor i de flesta landsting. Sen brukar dom sätta igång en!

Anns, vad härligt det låter att ta en promenad!! Har inte kunnat göra det på många veckor utan att få ont... Jag bor några mil norr om Göteborg, kommer att föda i Borås! Vart bor du och var ska du föda?

Ja det e skönt att kunna röra på sig och hoppas att jag kan fortsätta med det. Varit lite besvärligt att gå i helgen och har stundvis knappt kunnat ta mig fram, men sen har det lossnat.. Konstigt. Jag bor i Sthlm och har valt Karolinska sjukhuset till förlossningen=). E skönt att det e nära till sjukan. Hur långt är det för dig in?   
  • FamMorrhår
    anns skrev 2013-09-01 19:51:03 följande:
    Hej hej. Hänt mkt här inne i helgen, kul=). Välkommen till er som nyanslutit. Vad det gäller namn så har vi bestämt oss och vi har varit ense hela tiden. Men sen kommer alla i omgivningen och säger att vi säkert kommer att byta när vi ser honom för att man aldrig kan veta om namnet passar. Jag har däremot väldigt svårt att tro att det kommer bli så men det återstår att se =). 

Jobbigt för er som har en massa samandragningar, tungt. Jag får bara lite när jag tar mina promenader och hoppas på att det inte eskalerar. 

I helgen har vi målat spjälsängen, så kul. Sen var det bara att börja röja hemma. Vi ska nämligen få nya golv i hela lägenheten så här e ingen vila. Kanske inte bästa tillfället för renovering men vart en impuls grej, fick för mig att det e bättre att ta det nu istället för när han e född. Önskar bara att jag kommit på det för några månader sedan, hahaha. Men sen har jag ju lite gravidhjärna också. hahaha.     

Vart bor ni övriga och vart ska  ni föda? På tisdag ska vi besluta om snitt, spännande dag. 
    Fniss vi körde omtapetseing i ett rum nyss med.. å målning.. Men de var ju inget jätte projekt.. Men att man liksom kommer på.. Smidig är man ju inte helt heller hehe...

Varför skall du ev snittas? Nyfiken.. Jag är ju i "riskzoon" pga en moderkaka som ligger nära modermunnen.. 
  • anns
    FamMorrhår skrev 2013-09-01 20:17:48 följande:
    Fniss vi körde omtapetseing i ett rum nyss med.. å målning.. Men de var ju inget jätte projekt.. Men att man liksom kommer på.. Smidig är man ju inte helt heller hehe...

Varför skall du ev snittas? Nyfiken.. Jag är ju i "riskzoon" pga en moderkaka som ligger nära modermunnen.. 

Kanske bobyggandet man håller på med ;) haha, skönt att det inte bara e jag. Jag har genomgått ryggoperationer tidigare och har en del kvarvarande besvär efter så det e det som gör att det troligen blir snitt. Jag har hela tiden varit helt med på det men nu e jag osäker. Eventuellt måste jag sövas också så ska bli så skönt att träffa narkosen och prata igenom allt. Så tisdag e fullspäckad med möten, UL, barnläkarn och narkosläkarn. När får du besked om det blir snitt?
  • TessTessan

Jag bor i Nyköping. Så jag kommer föda här.

En dum fråga kanske, men tänkte börja tvätta upp lite baby kläder å lakarn nu i veckan, men va jag minns från föra gången så va det nåt man skulle tänka på när man tvättade till dom små. Var det att man inte skulle ha sköljmedel i eller skulle man tvätta me milt tvättmedel å sköljmedel :-/ blev lite fundersam...

• FamMorrhår
    anns skrev 2013-09-01 20:30:41 följande:

Kanske bobyggandet man håller på med ;) haha, skönt att det inte bara e jag. Jag har genomgått ryggoperationer tidigare och har en del kvarvarande besvär efter så det e det som gör att det troligen blir snitt. Jag har hela tiden varit helt med på det men nu e jag osäker. Eventuellt måste jag sövas också så ska bli så skönt att träffa narkosen och prata igenom allt. Så tisdag e fullspäckad med möten, UL, barnläkarn och narkosläkarn. När får du besked om det blir snitt?

Fniss ja de kanske är de.. Hört om flera som lagat massa mat innan med.. "hoppas" att jag ska få för mig de oxå för fy så smidigt med matlådor men näää inge sugen på den biten tyvärr...

Men kanon att du får träffa alla så- skriv upp dina funderingar... Hoppas det blir en bra dag så du känner dig nöjd efteråt!!
    Vi får veta nästa måndag... så v 36+5.. Känns nääästan lite halvsent men ändå bra för jag vill föda vaginalt även om jag nu ställt in mig på snitt, snittas det så får jag ju träffa liten denna månad...  De är ju positivt.. hehe
  • anansie

TessTessan - Inget sköljmedel alls och oparfymerat tvättmedel. Jag använder Via Sensitive flytande. Flytande är bättre för med pulver finns det risk att det fastnar kvar i kläderna. Men det är ju bara om man vill vara "noga" .. Vilket jag vill :) Jag bor i Varberg och kommer föda här. Denna gången känns det mycket overkligare tycker jag. Som förstföderska så var det föräldrargrupper och besök på förlossning och BB mm. Nu är det inget sånt utan nu ska man väl bara fixa det själv känns det som.

• LinnElin

September och idag kommer äntligen min vikarie! Känner mig opepp till det mesta just nu. Igår låg jag i sängen halva eftermiddagen och var tjurig och bitter. Har för ont för att gymma och för ont/osmidig för att skruva med mina bilar. Förra graviditeten bytte jag till vinterdäck i v 34 utan problem på en av bilarna. Nu kan jag knappt kolla oljan för jag kommer inte åt spaken till huvlåset inne i kupén. Blir ännu mer bitter när sambon utan problem kan syssla med sitt intresse (som jag spyr på). Inget jag säger till honom så klart!

Längtar till fredag iaf. Då blir det till att skämma bort oss, eller mig i första hand, på herrgård med trerätters, övernattning och frukostbuffé. Sen väntar en lägenhetsförsäljning att ta tag i. Buuuhuuu! Fixa inför fotografering och visning. Kräks

Hoppas att ni andra är på bättre humör! Hjärta  

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?