• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • afroditekissen
    TessTessan skrev 2013-09-01 20:34:50 följande:
    Jag bor i Nyköping. Så jag kommer föda här.

En dum fråga kanske, men tänkte börja tvätta upp lite baby kläder å lakarn nu i veckan, men va jag minns från föra gången så va det nåt man skulle tänka på när man tvättade till dom små. Var det att man inte skulle ha sköljmedel i eller skulle man tvätta me milt tvättmedel å sköljmedel :-/ blev lite fundersam...
    jag tvättar som vanligt bara att jag tar mycket mindre tvättmedel och inge själjmedel..
  • Lullabay

Jag tvättar utan sköljmedel och använder Neutrals tvättmedel....det har jag alltid gjort iofs så ingen skillnad xD Mitt humör var också åt fanders igår, lider med dig LinnElin!! Själv fanns det inget speciellt jag var arg över, bara en sån dag där Allt gick fel och mitt tålamod var liksom slut. Idag känns det bättre. Och nu jobbar man 75%,whohooo!!

• anns
    FamMorrhår skrev 2013-09-01 20:43:46 följande:

Fniss ja de kanske är de.. Hört om flera som lagat massa mat innan med.. "hoppas" att jag ska få för mig de oxå för fy så smidigt med matlådor men näää inge sugen på den biten tyvärr...

Men kanon att du får träffa alla så- skriv upp dina funderingar... Hoppas det blir en bra dag så du känner dig nöjd efteråt!!
    Vi får veta nästa måndag... så v 36+5.. Känns nääästan lite halvsent men ändå bra för jag vill föda vaginalt även om jag nu ställt in mig på snitt, snittas det så får jag ju träffa liten denna månad...  De är ju positivt.. hehe

Haha ja det vore praktiskt om man fick för sig att börja laga lite matlådor. Tänk vad man håller på alltså.

Ja det ska verkligen bli jätte skönt med lite svar. Håller tummarna för att du får föda vaginalt, det hade jag också velat. Känns trist om man blir sövd också för det känns som om man blir snuvad på lillens första skrik osv. Men ut ska han=). Det pos e precis som du säger att med snitt så blir det iallfall lite tidigare än beräknat=).  
  • amandaa

Jag bor i Halmstad och kommer föda här, fem min till sjukhuset så känns skönt jag har också tänkt att börja tvätta upp kläder och lakan snart, bra med tips om flytande tvättmedel istället för pulver! Har ni tänkt att tvätta täcke och kudde också?

• anns

TessTessan: Bra fråga om tvättningen. Hjälpte mig=), jag hade gissat på att man skulle ha sköljmedel så nu lärde jag mig något. Tur att jag inte tvättat ännu=)

LinnElin: Hoppas att du får möjlighet till att va hemma nu när vikarien börjat, så att du får vila kroppen. För mig e det verkligen räddningen att jag e hemma o sjukskriven. Jag e mkt bättre i kroppen sedan jag slutade jobba.

Lullubay: Skönt med kortare arbetsdagar. Skönt att du fortfarande kan jobba, tiden går lite snabbare då=).

• anns
    anansie skrev 2013-09-01 22:17:56 följande:
    TessTessan - Inget sköljmedel alls och oparfymerat tvättmedel. Jag använder Via Sensitive flytande. Flytande är bättre för med pulver finns det risk att det fastnar kvar i kläderna. Men det är ju bara om man vill vara "noga" .. Vilket jag vill :) Jag bor i Varberg och kommer föda här. Denna gången känns det mycket overkligare tycker jag. Som förstföderska så var det föräldrargrupper och besök på förlossning och BB mm. Nu är det inget sånt utan nu ska man väl bara fixa det själv känns det som.

Hur länge sedan var förra förlossningen? Usch för att inte få nån info, tänker att det händer endel i utvecklingen i vården så man vill ju ha uppdateringar. Sen kanske man inte kommer ihåg allt och så kan det va skönt att bara träffa andra gravida och prata lite, ventilera=). Min MVC har kurs för omföderskor det verkar bra, kanske andra frågor som dyker upp då istället.
  • Snultan

Hoppar gärna in om jag får har BF 6 oktober och de är första barnet. Är 25 år och bor i Göteborg med sambo och lilla vovven.

Haft en problemfri graviditet faktiskt men slutade jobba för en månad sen pga tungt jobb, jobbar som personlig assistent. Har börjat plugga engelska b oxå en kväll i veckan.

Haft lite krämpor som kommit och gått men ska inte klaga. Bebben ligger redan rätt men om han är helt fixerad får vi se på torsdag är i vecka 36 nu. Trött mest hela tiden hehe men har ändå mkt ork o orkar hänga med liksom.

Tror jag fått uvi dock känt ilande smärta där nere i några dar o haft "mensvärk" den senaste veckan nu oxå.. ganska jobbigt om nätterna nu med men de går upp o ner.

Hur mår ni andra? Finns det fler från gbg?

Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • Therese S

Va duktiga ni är flickor , som fixar o donar! Själv försöker jag hålla mig vaken :) jag hoppas jag mår bättre efter i morgon då , jag blir inlagd under dagen och får intravinöst med Järn! Som det är just nu vågar jag inte ens köra bil ! :/ känner mig rätt bitter just nu ! Vill fixa så mycket men min trötthet sätter stopp för allt ! Men o andra sidan tar jag dagen som den kommer, med två andra flickor hemma som har fullt upp att bråka konstant , så får jag ta det som det blir :) ! I morgon blir det att åka iväg och mäta magen en extra gång också , om den inte växt nåt mer från förra veckan , blir det väl mer koller skulle jag tro! Jag blir snittad i Falun den tredje okt , skulle det sätta igång tidigare har jag en resa på 10 mil innan jag är framme :/ känns lite små skrämmande !

• anns
    Therese S skrev 2013-09-02 10:06:31 följande:
    Va duktiga ni är flickor , som fixar o donar! Själv försöker jag hålla mig vaken :) jag hoppas jag mår bättre efter i morgon då , jag blir inlagd under dagen och får intravinöst med Järn! Som det är just nu vågar jag inte ens köra bil ! :/ känner mig rätt bitter just nu ! Vill fixa så mycket men min trötthet sätter stopp för allt ! Men o andra sidan tar jag dagen som den kommer, med två andra flickor hemma som har fullt upp att bråka konstant , så får jag ta det som det blir :) ! I morgon blir det att åka iväg och mäta magen en extra gång också , om den inte växt nåt mer från förra veckan , blir det väl mer koller skulle jag tro! Jag blir snittad i Falun den tredje okt , skulle det sätta igång tidigare har jag en resa på 10 mil innan jag är framme :/ känns lite små skrämmande !

Det är nog mest för att få tiden att gå som det pysslas, inte så mkt duktighet egentligen. Förstår vekligen att du inte orkar om du har lågt hb, det e tillräckligt att försöka hålla sig vaken då. Minns hur trött jag var i början, det enda jag gjorde var att jobba och sen sova. brukade somna kl 18 och vaknade 06 för att då gå och jobba. Kämpa på och ta det i din takt.
  • TessTessan

Anns sonen vart 6 år nu i augusti. Så det är 6 år sen förra förlossningen, så jag räknas väl nästan som först föderska igen, fast det är 2:à gången :-/

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?