• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • TessTessan

Får man hoppa in här?
    Verkar va en kul å mysig tråd

Jag har BF 17/10
    jag är i vecka 34 (33+1) idag.
    Vilka veckor är ni i???

• Lullabay
    TessTessan, du är så välkommen så!! Jag har bf 11/10, är alltså i 33+6 idag :) Känns som en milstolpe att gå in i v35 imorgon :D Whoho!!!
    Så hur har din graviditet varit hittills?
  • Ss85

Hur ligger era bebisar? Sist jag va hos bm i v31+0 låg bebis me rumpa ner. Men e mitt tredje barn så bm sa att jag inte behövde oroa mig för den hade gått om tid o plats att vända sig. Nästa gång jag ska till bm e jag i v34+4, lite väl långt emellan gångerna tycker jag, hoppas bebis har vänt på sig då i alla fall! Man känner att de börjar närma sig nu! Bf 16 okt!

• FamMorrhår

Min lill plupp ligger med huvudet ner å har nog gjort sedan 30+... känner mycket väl var rumpa å rygg är! ? å ett knä eller fot brukar jag nog känna...? myspys.. men ii så vi längtar!

Nu hoppas jag de är lugnt på veckorna å att den passar på en typ fredagkväll när sambon kommit hem..

• LinnElin

Barnmorskan var lite osäker sist men hon trodde att bebisen låg med huvudet ner. Jag tycker det är jättesvårt att känna hur den ligger. Men det kanske beror på att jag är lite "fluffig"...

Linnéa 100107, BF 131030
  • FamMorrhår

Men v 30+5 såg de på UL att den hade huvudet ner.. annars hade jag inte veta då... jag hoppas den inte vänder sig igen bara...

• Lullabay

Min bebis ligger med huvudet ner, det fick jag reda på när jag var inne på fl i v31, och det känns kan jag säga, känner fötterna hela tiden uppe vid revbenen:P

• TessTessan

Vet inte hur min bebis ligger, ska till bm på tisdag. Men tror inte det fixerat sig än, är så mycket bök.

Min graviditet har vart upp å ner kan man säga.mådde mycket illa i början å va trött. Hade 2 blödningar i början av graviditeten typ v 12 å 14 men ingen fara alls me dom, kollade upp dom. Sen har jag foglossningar både fram å bak så nu går jag på graviditetspenning vilket är väldigt skönt. Börjar bli väldigt trött igen å vill sova mitt på dagen igen.men annars är det bara bra.

Hur har era graviditeter vart??
    Å har ni namn klara??? Vi har bara ett tjej namn om det är en tjej å det är Miranda.
    Men killnamn har vi inget.
    Så förslag tas gärna emot.
    Vi har en son som heter Theodore.

• Lullabay
    TessTessan, Min graviditet har varit ok, var inne i v31 med värkar som fick stoppas, som jag berättat i trådstarten där. Annars har man också foglossning och har känt sig mycket trött, troligtvis pga dåligt blodvärde. Illamående har jag sluppit som tur är, hade inte det med min son heller. Skönt.

Min son heter Emanuel, har också bara förslag till en flicka, kommer bli en Isabella isf :) Men pojknamn är svårt!!
  • anansie
    TessTessan skrev 2013-08-30 21:32:18 följande:
    Vet inte hur min bebis ligger, ska till bm på tisdag. Men tror inte det fixerat sig än, är så mycket bök.

Min graviditet har vart upp å ner kan man säga.mådde mycket illa i början å va trött. Hade 2 blödningar i början av graviditeten typ v 12 å 14 men ingen fara alls me dom, kollade upp dom. Sen har jag foglossningar både fram å bak så nu går jag på graviditetspenning vilket är väldigt skönt. Börjar bli väldigt trött igen å vill sova mitt på dagen igen.men annars är det bara bra.

Hur har era graviditeter vart??
    Å har ni namn klara??? Vi har bara ett tjej namn om det är en tjej å det är Miranda.
    Men killnamn har vi inget.
    Så förslag tas gärna emot.
    Vi har en son som heter Theodore.
    Välkommen :)

Jag mår i stort sett som vanligt så min graviditet har hittills vart väldigt bra.
    Enda skillnaden är att jag kan bli dödligt trött vissa dagar.. men jag har ju en 2,5-årig huligan här hemma med så det är ju inte så konstigt.
    Är oxå hemma på graviditetspenning nu. Känns jäkligt bra. Ska försöka hålla igång med träningen så mycket jag orkar men även försöka vila mej (är ganska kass på att vila)

Namn är vi sådär med... har väl kanske 2 olika till varje kön.
    Dottern heter Älva så det får ju gärna passa ihop.
    GIllar i vilket fall Li eller Dahlia till flicka & Lee eller VIde till pojk... Li & Lee är ju samma fast med olika stavelser.. hej fantasi liksom ;) 
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?